Vet verbranden

Waarschijnlijk het zoveelste topic hierover?

Maar in elk geval…

Ik wil vet verbranden. M’n BMI is wel oké, maar ik ben de afgelopen 2 jaar zeker 6 kilo aangekomen (geen idee waarom? de pil misschien? meer eten?). En ik wil er dus zeker ook weer 4-5 kilo af. Het is echt allemaal vet wat er zit. Je kan het zelfs voelen, vooral bij m’n armen, bah :stuck_out_tongue:. Ik voel me niet meer prettig in m’n lichaam, als ik foto’s van mezelf bekijk zie ik echt dat ik ben aangekomen, daar schrik ik gewoon van, en ook met kleding kopen merk ik elke keer dat ik een grotere maat heb dan ik denk, het lijkt wel of ik mezelf dunner zie dan ik werkelijk ben. In de spiegel zie ik er niet superdik uit ofzo, maar ik zie mezelf in de spiegel dus ook dunner dan ik werkelijk ben…

Leeftijd: 19
BMI: 22,5

Kledingmaat bovenkleding: 38/40 (wil naar (36/)38)
Kledingmaat broeken: 40/42 (wil naar (38/)40)

Omtrek buik bij navel: 84 cm (wil terug naar 80cm)
Omtrek armen: 30 cm (wil naar 26 cm)
Omtrek heupen: 97 cm (wil naar 93 cm)

Is dit realistisch, kwa centimeters?
Hoeveel kilo zou ik moeten afvallen om zo’n 4 cm vet te verliezen op deze gebieden?

Nu de grote vraag:
HOE VERBRAND JE VET bij buik en armen (en heupen)?

Ik houd niet van sporten, wel van fietsen.
Kan je met fietsen ook vet verbranden bij je armen en buik? HOE? En hoelang moet je dan fietsen op welk tempo?
Of iets anders wat je thuis kan doen? Oefeningen?
Verbrand je ook vet door gewoon spieroefeningen?

M’n eetpatroon is wel oke denk ik.
Eet wel gezond.

• Smorgens: 1.5-2 boterhammen met kaas/pindakaas/vruchtenhagel
  • Tussendoor: soms boterham of cupasoup of 2 augurken of een stukje komkommer oid
  • Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
  • Tussendoor: Soms een boterham, soms een koekje, soms augurk/komkommer of toastjes
  • Avondeten: Gewoon wat de pot schaft ;]
  • Tussendoor: Koekje of kroepoek of muesli of vla, in het weekend soms chips
    Qua drinken meestal thee, water, koffie, chocolademelk halfvol, soms cola of ranja.

Wat kan er veranderd worden aan m’n eetpatroon om af te vallen of gezonder te worden? Wil geen tussendoortjes schrappen want heb heel snel honger, na het eten echt na een uur alweer. Ben geen fruiteter, vind alle fruit wel vies eigenlijk. Hoe krijg je dat hongergevoel weg? ‘Lekkere trek’? Glas water of tandenpoetsen helpt niet veel. Of ligt het gewoon aan m’n stofwisseling?

Oke hoe pak ik dit aan? Ik weet het echt niet.
Wil niet Sonja Bakkeren. Ook geen ziekenhuisdieet of crashdiet. Wil gewoon gezond blijven eten en bewegen. Wil niet doorslaan. Geen jojo effect. Gewoon gezond een paar kilo afvallen.

Ja van fietsen verbrand je wel vet bij je buik volgens mij. Niet van buikspier oefenen want dan train je de spieren onder het vet.
Bij je armen heb ik geen idee.

Eet op vaste tijden. Ik heb ook na 2 uur alweer ontzettende trek, dus dan neem ik gewoon een broodje.
En ontbijt goed. Of eet in ieder geval iets 's ochtends.

Ik poste net ook al in een ander topic, maar hier een voorbeeld wat ik nu eet. (ben even oud, wil ong. hetzelfde afvallen om dezelfde redenen haha).
Alleen pizza vanavond kon niet echt maarja…
Je kan wel eens kijken op modeldietplan.com
staan handige tips op!

O: Ei
Scheutje melk
2 cherry tomaatjes
Bruin boterham 84
2 groene thee.
Tot: 246 kcal

T: groene thee
Tot: 10 kcal

M: Peer 61
2 Crackertje 106
kaas 64
komkommer 4
melk 200
Tot: 435

T: Bakje aardbeien 23
suiker 38
Citroenwater 32
Tot: 93

A: Pizza met mozzerella
Tot zonder avondeten: 807 kcal

@ Milkbreak, waar haal je vandaan hoeveel calorieën overal inzitten? Is daar een site oid voor? Lijkt me wel handig. Hoeveel calorieën mag je per dag dan binnenkrijgen? Normaal 2000 toch? Is dat anders als je wilt afvallen?

Ik heb toevallig ook net pizza op, maar wel een zelfgemaakte… is wel gezonder en minder calorieën dan uit de supermarkt toch? :blush: Minder vet…? (En lekkerder =D)

Ik zou iig NIET met calorieën gaan werken. :stuck_out_tongue:

ik heb namelijk een tijdje gedacht dat ik aan de dikke kant was, en begon met calorieën tellen. Op een gegeven moment wilde ik dus zo min mogelijk calorieën binnenkrijgen, en da’s niet goed :stuck_out_tongue: En daar heb ik nu nog steeds last van (oo, een appel is 60 kcal!!) heeel irritant.
Maar ik denk dat je eetpatroon goed is hoor! In ieder geval niet te veel er aan veranderen :slightly_smiling_face: Alleen fruit, ja 8D Je moet het toch binnenkrijgen, vitamientjes :stuck_out_tongue:

@Mloesoe:
kcal tellen kan wel goed werken, als je erbij denkt dat je wel gezond moet eten. & min. 1000 kcal eet.
En als je echt honger hebt natuurlijk, ook gewoon eten.

@Augurx:
www.caloriechecker.nl
www.calorielijst.nl

Allebei erg handig.

Hoeveel kcal je per dag moet eten verschilt per persoon. Bij mij was het geloof ik gem. 1300 kcal als ik echt helemaal niks doe. Als ik licht sport 1500 ofzo…
Kan je ook wel op een of andere site checken…

Groente… en vitaminepillen?=P
En augurken en komkommer, zitten daar veel vitamines in?

Nee augurk en komkommer is bijna alleen water.
Probeer als tussendoortjes eens appels te eten, of peren, kersen zo iets.

Nou. Bij je armen val je sowieso ook af als je afvalt en dan als eerste. Had ik ergens gelezen en toen ik begon waren mn mouwen veelste groot geworden ö

haha, k dacht dat je bedoelde dat je heel erg verbrandt wou worden

Ik ben zelf vorige week begonnen met fietsen en merk al verschil! [Oke, vorige week ben ik van ‘nooit-sporten’ naar 50-km-in1-week-fietsen gegaan. Deze week kan ik dat niet evenaren :stuck_out_tongue: Hehe.]
Probeer veel in beweging te blijven. Verder schijnt 's ochtends een glas [lauw] water met citroen je te helpen, kan je proberen.
Eet veel vezels [volkorenbrood enzo.], maar wel weinig ‘zwaar’ voedsel [dus geen 8 volkoren broodjes op een dag, maar een stuk of 4 kan nog.] Kijk uit met aardappelen, pasta en rijst. Die zijn vrij zwaar om te verteren [je kan je lever er mee belasten, waardoor je moe wordt] en probeer zo ‘natuurlijk’ mogelijk te eten. Biologische pindakaas van de Albert Heijn vind ik zelf HEERLIJK. Eet veel proteïne [magere kip, vis, af en toe rundvlees.] Dit werkt goed na het sporten tegen spierpijn en helpt ook de spieropbouw.

Ikzelf ben net ‘herstellende’ van Pfeiffer [dus nog geen conditie :frowning_face:], maar werk overdag als schilder, waar ik dus veel in beweging ben door steigers bouwen, klimmen, spullen sjouwen etc. Thuis zit ik, zoals nu, niet op een stoel, maar op een balance-ball. Hij is iets te klein voor achter de computer dus ik MOET wel rechtop zitten wil ik een beetje comfortabel kunnen tikken. Daarnaast ben ik toch een beetje bezig om ‘gebalanceerd’ te zitten wat goed is voor 'je ‘core’. [Rug / middenrif / buik.]

En misschien een idee: Enke;/posl-gewichtjes! Ik wil ze ook nog hebben, gewoon van een laag gewicht. [Denk een pond tot een kilo.] Dan kan je er langzaam aan wennen, maar dan is je lichaam toch al bezig :slightly_smiling_face: Als je bijv. ergens heen moet, en je gaat lopen: enkelgewichtjes!

Succes! :grinning:

XD

@ milkbreak: appels peren kersen enz. vind ik niet lekker eigenlijk, het enige fruit dat ik nog naar binnen krijg zijn aardbeien of druiven :stuck_out_tongue: maar die hebben we niet vaak in huis. Zal weleens vragen of m’n moeder het wil meebrengen.

@ GewoonMezelf: Hahaha geniaal xD

@ Spoonk: Hoeveel fiets je per dag dan? Dat van aardappelen, pasta en rijst wist ik niet. Dat moet je toch gewoon bij het avondeten eten om gezond te blijven? Is dat echt zo zwaar om te verteren? :astonished:
Zo ‘natuurlijk’ mogelijk eten spreekt me wel aan. Dan bedoel ik niet alleen biologisch maar ook zonder toegevoegde hulpstoffen. Helaas gaat dat lastig omdat m’n ouders het wel makkelijk vinden om bij de macaroni een kant en klaar pakje saus te doen ipv het zelf te maken e.d. Maar ik ben er wel van overtuigd dat je dáár juist wel ‘dik’ van wordt, eigenlijk. Maar dat ga ik later als ik op mezelf woon wel doen. Alles zelf doen met kruiden enzo.
De AH zit hier helaas niet in de buurt, zal eens kijken of ze hier in de supermarkt ook bio pindakaas hebben.
Zit Proteïne alleen in vlees? Ik ben part time vegetarisch en eet eigenlijk zo min mogelijk vlees, 1-2x per week, krijg het niet echt naar binnen :$. Zit het ook in vis? Of in iets anders? Noten ofzo?
Waar kan je zo’n balance ball halen en hoeveel kosten die ongeveer?

Er zijn echt een heleboel dingen waar eiwitten in zitten, maar je lichaam haalt die het beste uit vlees.

Vette vis bevat onverzadigde vetten (onverzadigd=ok) en omega 3 en 6 als het goed is.
Pindakaas bevat ook veel onverzadigde vetten en is een bron van vitamine E.(je krijgt per 100 g pindakaas al 75% van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen :3)

Jah daarom doe ik meestal pindakaas op brood… vanwege de vitamines enz.
En ook om wat hier staat:
http://www.afvallen-weblog.nl/item/276
Merk echt dat het meer vult enzo dan een boterham met hagelslag oid.

Heb vandaag tot nu toe 960 calorien op, ben begonnen met bijhouden. Is dat veel? Avondeten moet nog komen…
Heb wel aardbeien gehad =D.
En 3 glazen cola, jeez.
Dat ga ik vanaf nu niet meer doen. Vanaf NU. Geen cola meer. Behalve op gelegenheden.

Ik vind het niet veel hoor. Als je min. 1400 caloriën op een dag binnen moet krijgen XD.

Als je echt graag wil afvallen, moet je na het avondeten niks meer eten. Als je dan echt nog honger hebt, pak dan een stukje komkommer, maar ga niet aan de chips of nootjes o.i.d., want dan is er te weinig tijd om dat nog echt te kunnen verbranden!
Verder, als je echt niet van fruit houdt, moet je een worteltje of zoiets eten. Hou je ook niet van appels, bananen, peren? Daar zitten ook voldoende vitamientjes in!

Na het avondeten niet meer eten is heel moeilijk. Ik heb meestal rond 9/10 uur weer honger en dan eet ik altijd wel wat, vaak ongezonde dingen (koekje/chips/nootjes). Ga proberen het te veranderen naar iets gezonders… maar moet wel iets hebben dat vult…!?

Wortels zijn op zich nog wel lekker…

Heb nu na het avondeten 1365 kaloriën op vandaag. Val je met 1500 caloriën per dag af? Of moet je er dan gewoon 2000 eten? Snap het niet XD

Oh ik denk dat ik vaker in dit topic kom :3

Ik wil ook afvallen ik ben best wel aangekomen afgelopen jaar en ik was een maand terug hier ook mee bezig maar ik ben weer terug bij mn oude gewoonte, veel snoepen T.T’ en ik moet nodig meer gaan bewegen :confused:

Ligt eraan hoeveel je beweegt :slightly_smiling_face: Als je weinig beweegt moet je ongeveer 1800 calorieen binnenkrijgen om op hetzelfde gewicht te blijven, dus alle calorieen die je eronder zit die val je dan natuurlijk af :wink: ik zit zelf nu varierend tussen de 700 en 1100 calorieen per dag, maar ik eet wel ontzettend weinig, waar ik nu verandering in aan het brengen ben. Je moet toch wel minstens 1400 calorieen binnenkrijgen per dag!