Vet onderbuik?

Ik ben behoorlijk dun en heb eigenlijk vrijwel nergens vet, behalve net onder mijn navel. Ik eet heel gezond, doe iedere avond buikspieroefeningen en ik ga 1x per week naar de sportschool. Maar het gaat gewoon niet weg. Ik word er een beetje moedeloos van. Iemand tips?

Voor mensen die er niet echt een beeld bij hebben, dit is vergelijkbaar:
http://www.wellnesskliniek.com/images/beforeafterslider/4491.jpg

Ik weet hier niet zoveel van af, maar ik weet wel dat door buikspieroefeningen het vet niet weggaat. Dan moet je (dacht ik) cardio doen.

Precies zoals op je voorbeeld plaatje te zien is, is dit zo’n beetje alleen weg te krijgen door liposuctie. Verder is het gezond om als vrouw daar wat vet te hebben. Ik zou ook niet zo moedeloos en gefrustreerd raken dat het niet weggaat. Ik zou zeggen, deal with it. Je bent verder slank, dus zal dat vet daar wel geen dikke kwab zijn ofzo.

Dit is normaal voor vrouwen. Het vet onder je navel is een soort beschermlaagje voor je baarmoeder.

Ik heb dit ook, ben bang dat het nooit echt weggaat. Zelfs toen ik 10 kilo ondergewicht had en echt vel over been was had ik nog een rolletje :")

Heey Sjinkie,

Ik snap je frustratie, een vriendinnetje van mij heeft hetzelfde en die is er ook niet blij mee. Je zou vrijblijvend een afspraak kunnen maken bij een kliniek voor een consult voor liposuctie (Velthuisklinkiek en Bloemingdael zijn daar goed in, weet ik van horen zeggen). Een liposuctie is wel heel erg heftig trouwens en voor zo een ‘klein’ buikje. Misschien zou je ook cryolipolyse kunnen overwegen? Dan bevriezen ze het vet en dan kun je plaatselijk afvallen/vet verliezen. Blijkt super goed te werken. Dit doen ze tegenwoordig bij heel veel schoonheidssalons.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je nog jong bent zou ik maar niet doen wat Danii1990 zegt. Je lichaam veranderd echt nog en dat onderbuikje hoort er helaas bij :frowning_face: :frowning_face: :frowning_face:

Dit! Vet op je onderbuik is ook bedoeld voor het geval je een baby krijgt - het functioneert als een kussentje maar zorgt ook voor extra warmte. Ga inderdaad dus alsjeblieft niet liposuctie plegen voor iets 100% natuurlijks; je zegt dat je verder dun en gezond bent, dan is het toch goed? Vergelijk het maar met bijvoorbeeld het hebben van knieschijven. Knieschijven zijn niet mooi en zorgen bij veel mensen ook voor een soort bobbels middenin je benen - ondanks dat je benen misschien mooier zouden zijn zonder laat je ze niet weghalen, want je wil kunnen lopen (;