vet haar :(

Ik heb er nu een paar dagen last van en ik weet niet hoe het komt. ik was mijn haar soms iedere dag en soms om de dag. maar de laatste tijd is het als ik het de avond ervoor gewassen heb de volgende ochtend als vet. ik vind het echt niet leuk en ik heb al verschillende shampoos gebruikt. wat zou ik er aan kunnen doen??

Minder je haar wassen denk ik.

hmm, ik heb wel eens gehoord dat iemand douche-gel in haar haar deed, want dat ontvette heel sterk, maar ik weet niet welke, misschien kan het je hoofdhuid wel aantasten ofzo…
Misschien gebruik je teveel cremespoeling? Let je er op dat je de cremespoeling niet op je hoofdhuid smeert? (maak bijvoorbeeld een staart met je handen, en wrijf alleen daar de spoeling in)

ik gebruik bijna nooit creme spoeling en als ik het gebruik doe ik het n de puntjes idd

Minder je haar wassen, door het te veel te wassen raakt je haar eraan gewoon. Alsje het eens zou heel vettig laten worden en het dan wast zal het veel minder snel vet zijn en zo kunje dan je haar niet wassen tot het weer vettig is.

Deze uitleg is ingewikkeld xd

Ik was mijn haar elke dag omdat mijn haar ook snel vet wordt.
Maar ik probeer het ook steeds op te bouwen
om de dag
en dan bijv 2 dagen niet
en dan heel snel wassen omdat het dan echt smerig is.
Als je een masker gebruikt voor je haar wordt het zacht en dus minder vet ( mag maar 1 keer per week)
En je moet misschien minder haarspul gebruiken zoals mousse,haarlak,wax en ect.

uuupje

niet zo vaak wassen.

Niet te vaak wassen en misschien shampoo voor vet haar kopen?

heeejj

ik had ergens gelezen dat dreft afwasmiddel daar ook tegen helpt ik zou het proberen dat helpt tegen vette haren en was je haren 2 a 3 x per wweek sowieso niet meer!!!
en je hebt ook shampoos die er tegen helpen

ik heb loreal nutri gloss light.

ik vind m heeel goed helpen daarvoor!

uupje

Minder vaak je haar wassen.
En, ik weet niet hoe lang je haar is, maar als je lang haar hebt, alleen op je hoofdhuid wassen, en dus niet de uiteinden van je haar. Die worden vanzelf schoon door de shampoo die erlangs loopt als je het uitspoelt.

Zulke dingen kun je toch wel op google vinden -.-?

van teveel zeep kan je haar ook vet worden
en ook als je je haar wast en dan met nat haar op je kussen gaan liggen
krijg je een vette vlek achter op je hoofd.

Één voorbeeld: http://www.haarcentrum.nl/vet_haar.htm

upje, ik heb geen idee, mijn haar wordt gewoon na 2, maximum 3 dagen vettig… en dat vindt ik vrij normaal, elke dag wassen is ook niet goed he…

ik had ook vroeger veel last van vet haar. Mijn moeder heeft het toen geverft in precies mijn eigen haarkleur (dus ik kreeg geen uitgrooi) hierdoor was het vel droger!

je moet je haren niet te vaak wassen is echt niet goed!!!

Ik was het 2x per week. En ze zijn echt perfect (Y)!:smoke: