Ik weet niet hoe het komt, maar mn haar wordt heel snel vet? Als ik het was is het na een dag alweer best vet. Ik heb donkerblond haar, dus je ziet het ook wel snel. Ik was m’n haar dus bijna elke dag, omdat ik er gewoon graag schoon haar heb, maar heeft iemand tips zodat het misschien wat minder snel vet wordt? Volgensmij is het namelijk ook niet goed om je haar te vaak te wassen ?
Elke dag wassen → snel vet haar. Misschien wat minder vaak wassen.
Welke shampoo gebruik je?
Daar was er laatst nog een topic over.
Maargoed: wanneer je je haar elke dag wast, wordt je haar daar aan gewend. Probeer het eens (in de vakantie ofzo) om de dag te wassen. In het begin is het héél vet, daarna mindert het.
Zoek op youtube vet haar beautygloss, mascha heeft een handig filmpje erover
Inderdaad niet iedere dag wassen! Je kunt het beter om de dag wassen en het liefst maar 2 á 3 keer in de week. Zelf was ik het gewoon 3 keer in de week. Het is het handigst om uit te stellen als je niet naar school hoeft. Dus bijvoorbeeld in de vakantie. Dan kun je het een dagje langer vettig laten.
Wat misschien ook handig is, is om een droogshampoo te kopen. Als het de volgende dag dan iets vettig is dan kun je dat erin spuiten en dat haalt het vette eruit. Dan was je het weer de volgende dag. En misschien gebruik je ook wel veel haarproducten waardoor je haar snel vet wordt? Maar sowieso niet meer iedere dag wassen!
Meestal gewoon Andrelon.
ja, gewoon minder wassen,
ik weet ook niet of je veel shampoo gebruikt, maar als je er per wasbeurt heel veel shampoo in doet kan je haar ook snel vet worden.
ik was mijn haar 3 à 4 keer per week en het is serieus nooit vet
ik kreeg van andrelon sneller vet haar…
probeer eens een ander merk, misschien maakt dat ook uit (buiten het minder wassen snap ik die logica, maar ik was het zelf ook graag vaak… is gewoon wat frisser dan 3x per week)
Wissel eens een keer van shampoo, dat kan enorm helpen. Zo is voor mij herbal essences ideaal, hier kan ik mijn haar iedere dag mee wassen zonder dat het snel vet wordt. Maar een vriendin van mij krijgt bij herbal essences al na een paar uur vet haar.
Andrelon is rommel.
En inderdaad, ga je haar eens per 2 of 3 dagen wassen, dat is veel beter.
syoss is een fijne shampoo daarvoor
edit: ik heb overigens zelf fructis zonder siliconen, maar ik geloof dat die uit de collectie gaat. Dat spul maakt je haar écht schoon in plaats van het alleen laten glanzen.
Gebruik ik ook!
http://forum.girlscene.nl…haar/list_messages/192674
Kijk eens in dit topic. Het lijkt me nogal onzinnig als we nu dezelfde tips gaan geven als die al in dat andere topic staan.
–
zoiets heb ik dus ook gehoord maar dan extremer ;p
was je haar 2 maanden niet, en daarna hoef je het alleen nog met water te wassen om het schoon te krijgen
^^^^^^^ allemaal
+ niet teveel met je handen in je haar zitten.
ja als je veel met je handen in je haar zit of veel borsteld, stimuleer je de kliertjes van je huid. daar wordt je haar onder andere vet van.
Elke dag je haren wassen is niet goed. Als je daar nu mee stopt, duurt het wel een tijd voor je haar daar aan gewend is. Anders een speciale ‘iedere dag’ shampoo gebruiken?