vet haar

hoi, de titel zegt het al: ik heb snel vet haar.
ik douche elke dag. vroeger waste ik om de dag mijn haar, maar nu moet ik het echt elke dag doen anders is het de volgende dag al vet.
sommige mensen zeggen: moet je het een tijdje niet wassen dan raakt je haar weer in balans ofzo, maar dat werkt niet (heb het in de vakantie een paar daagjes niet gewassen, maar toen werd het toch weer na een dagg vet) en dat vind ik ook niet smakelijk om een week met vet haar naar school te komen.
zijn er manieren om hier vanaf te komen? want ik denk niet dat het goed is voor je haar om het elke dag te wassen, wel?
xxx

Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten. In de puberteit zijn de talgklieren extra actief. Ze maken meer vet aan en je hebt dan dus meer kans op vet haar. Dit gaat op den duur vanzelf over.

dus dat wordt wachten :’) …maar misschien kun je er wel een speciale shampoo voor kopen! Geen idee welke, maar dan moet je dat even googlen (:

Oh wacht… een paar tips die ik nog vond;

-Gebruik liever geen gel- of waxachtige stylingproducten. Kun je niet zonder, beperk je dan tot het absoluut noodzakelijke.
-Let in je strijd tegen vet haar op je voeding. Probeer zuivelproducten en gebakken voedsel te vermijden.
-Borstel je haar zo min mogelijk. Blijf na het wassen en stylen met je handen uit je haar!
-Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes.
-Vet haar kan baat hebben bij een kleurtje. Door het kleuren verandert de structuur van de haren, waardoor ze meer vet opnemen.

Niet elke dag wassen!

Probeer eerst om de dag ofzo?

Gewoon elke dag wassen dat is toch geen ramp ofzo ?

Ik was het ook elke dag anders zit het gewoon niet en ik vind het gewoon fijn om elke dag weer lekker gewassen te zijn xD

je Moet het ook niet gelijk opgeven, in de vakantie bijvoorbeeld gewoon beginnen met om de dag of 3 dagen te wassen. Ik waste mijn haar ook altijd iedere dag, maar ik had besloten om het vanaf de vakantie om de dag te wassen. Het is wel even volhouden!

@youwereWRONG dankjeee ik was mijn haar met John Frieda, best dure shampoo dus ik neem aan dat de kwaliteit goed is. verder eet ik best gezond, wel veel snoepen maar ook groente en fruit, maar het kan ook door de puberteit worden ja door hormonen ofzo. als ik ongesteld moet worden krijg ik echt heeel snel vet haar dus ik denk dat het gewoon daar aan ligt. hopelijk gaat het snel over dan ja haha.

@Insignificant ja maar als ik het niet elke dag was word het vet, en ik ga niet met vet haar naar school gewoon echt niet dat is gewoon fail haha.

@Itachi neee is geen ramp maar ik ben bang dat het slecht is voor mijn haar om het elke dag te wassen. maarja het moet wel anders word het vet snapje haha.

klopt, maar ik had toen ik het probeerde maar een weekje vakantie. misschien dat ik het in de meivakantie ga proberen als ik 2 weken heb. maar ik vind het gewoon zo’n vies gevoel om met vette haren rond te lopen dan voel ik me echt niet op m’n gemak.
word het bij jou nu niet meer zo snel vet sinds dat je het vol hebt gehouden?

Das geen ramp, maar als je minder vet haar wil…
Moet je om de dag gaan wassen ofzo.

Ik was het ook elke dag hoor xD

^ Nou als je haar er goed uit ziet en voelt kun je gewoon elke dag wassen hoor =P

Ik heb ook nergens last van ook al zeggen ze dat dat slecht is. Dan heeft mijn haar maar lekker pech haha

haha inderdaad beter slecht schoon haar dan goed vies haar

Ik heb vandaag gelezen over droogshampoo! Iets wat schijnbaar heel goed tijdelijk werkt tegen vet haar en voor 2 euro bij de Etos te krijgen is! Ik ga 'm binnenkort halen :grinning:

Zo hou je 't iig vol om een aantal dagen niet te wassen!

Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon

Volgens mij klopt dit. Vroeger had ik hetzelfde als jij, ik hoefde m’n haar maar een dag niet te wassen of het leek alsof ik dat al een week niet had gedaan. Maar sinds een klein jaar eet ik heel gezond, en sindsdien is het geen probleem om m’n haar 3 dagen niet te wassen. Al was ik het meestal nog steeds elke dag. Oude gewoonte, en ik vind het wel zo fris (:

Tips

• Heb je vet haar, probeer er dan niet de hele tijd door heen te kammen of met je vingers te strijken. Dit maakt het haar niet echt vetter, maar ‘verplaatst’ de vet over de hoofdhuid zodat het er nóg vetter uitziet.
  • Vaak of minder vaak wassen heeft niet echt veen invloed op vet haar, maar je moet wel zorgen dat je niet té veel shampoo ineens gebruikt. En ook vooral opletten dat je de shampoo niet té hard in de hoofdhuid masseert, want hard masseren activeert de talgklieren. Ook moet je altijd haarproducten en shampoos gebruiken die speciaal voor de vette hoofdhuid gemaakt zijn.
  • Een piepklein beetje citroensap door je haar doen (nadat je het gewassen hebt) en héél goed uitspoelen kan goed helpen!
  • Te vaak je haar föhnen kan het ook vet maken. Je kunt het beter zó op laten drogen! Wil je toch föhnen, doe het dan op een lage stand met koude lucht.
  • Het dragen van petjes & mutsen maakt je haar alleen maar vetter. Niet doen dus!
  • Breng stylingproducten en conditioners alleen op de puntjes aan, en dus niet helemaal bij de wortels. Dat voorkomt overmatige talgproductie!

Helpt niets meer? Breng dan een bezoekje aan je kapper en laat je adviseren!

ik zal proberen een tijdje rekening te gaan houden met die regels en dan zie ik wel of het werkt. anders zal het wel aan de puberteit liggen ofzo dus ik hoop wel dat het snel over gaat.

je hebt droog shampoo bij de kruidvat voor2,29 dacht ik en die spray je in je haar en dat laat je 1 tot 2 minuten inweken en dan goed uitkammen

Droogshampoo werkt altijd.

Je was patroon veranderen, je haar raakt gewend om het elke dag te wassen daarom word het sneller vet. probeer in de vakantie eens om de dag te wassen en dat ook gewoon blijven doen. En als je het elke dag blijft wassen zou ik wel af en toe een haarmasker gebruiken om je haar te herstellen…

Gebruik je soms conditioner? Ik gebruikte dat vroeger heel veel, maar dat maakt je haar enorm vet en dat was bij mij het probleem dan…

En ik zou ook eens droogshampoo proberen (:

mijn haar word ook elke dag vet.
ik douche ook elke ochtend en was het dan. heb het echt al jaren…
als ik het niet was voel ik me de volgende dag ook niet lekker haha, mijn haar word heel stug.
ik gebruik Gühl shampoo dus je kan me niet vertellen dat dat agressief is…
föhn het ook elke dag maar lijkt me juist dat het daarvan droog word ??
anyway ik heb het opgegeven en douche maar gewoon elke dag…