Vet haar

Ik vond al tips bij ‘Beauty’ over welke oplossingen er zijn om in je haar te doen, als je haar vet is. Maar mijn vraag is nu: kun je vet haar voorkomen? Ik was nu elke dag mijn haar, omdat het anders al vet is. Volgens mij is dat niet gezond. Ideeën? (:

Je moet langzaam aan je haar minder gaan wassen, het wordt ook sneller vet omdat je je haar elke dag wast. Volgens mij heeft Herbal Essences ook shampoo voor vet haar (:

Laatst stond er ook zoiets in een ander topic, ik denk dat je haar vet wordt juist omdat je het zo veel wast.

misschien kan je droogshampoo gebruiken?

Het domste wat je kan doen is wel shampoo gebruiken voor droog haar -.-

Haarproducten gebruiken die speciaal voor vet haar zijn. En elke dag wasssen is niet goed nee.

iemand moet even na gaan kijken wat ‘droogshampoo’ is… ; )

Volgens mij bedoelt ze een shampoo waar je haar droger van wordt anders zou het inderdaad een beetje dom zijn

Droogshampoo is niet voor droog haar, maar het is een soort poeder dat je haar minder vettig maakt en meer volume geeft. Je moet je haar natuurlijk wel met water blijven wassen anders wordt je haar juist weer vet. En daarbij ruikt het vreemd. Het is wel ideaal als je 's ochtends een keer geen tijd hebt om je haar te wassen.

Ik zou geen droogshampoo gebruiken, maar het douchen langzaam afbouwen. Eerst om de dag en als je haar daar weer aan gewend is om de twee dagen enz…

Ik dacht even dat je iets anders bedoelde.

*gniffel*

Droogshampoo is shampoo die je gebruikt zonder water jongens.
Spuitbusje dat je in je haar spuit als het vet is.

Ik had vroeger ook ontzettend last van vet haar. Toen heb ik eens gelezen dat het helpt om je haar te wassen met afwas. En ja, het helpt echt. Afwas is veel krachtiger als shampoo dus trekt het alles uit je haar wat er niet hoor. Dan kun je rustig je haar 4 dagen niet wassen, want het is dan nog steeds niet vet. En daarna beginnen met één keer in de 2/3 dagen wassen. =]

ik wil wel iets vet haar voor een paar krullen want soms lijk ik een ontplofte poedel

afwas… bedoel je afwasmiddel?

afwasmiddel? is dat niet slecht voor je haar? :open_mouth:

;O
dat is toch helemaal niet goed?!

nu in de vakantie was ik mn haar elke dag na mn werk
voor als ik zo weer naar school moet en met kamp ook al gebruikt heb ik shampoo van l’oreal, bij de action tegen vet haar. is heel handig spul, het duurt alleen wel een tijdje voordat je echt het verschil merkt…

oke, ik heb het ff opgezocht, wel meer mensen wassen hun haar weleens met afwasmiddel… ik denk dat ik het vanavond ook ga proberen! aangezien ik supersnel vettig haar krijg…

Afwasmiddel ja. En het kan niet veel kwaad. (: Ik heb het ook geprobeerd. Als je dan 3 dagen later je haar wast en dat om de 2 / 3 dagen volhoud, heb je geen last meer van vet haar. Is gelijk verdwenen. Je moet dat trouwens niet iedere week doen, want dan lijkt het me inderdaad niet zo goed. Maar één keertje kan geen kwaad hoor.

Als weet dat je een weekje thuis gaat blijven, moet je je haar zolang mogelijk vet houden. Daarna wordt het niet zo snel meer vet :slightly_smiling_face:

Ik ken niemand die ‘een weekje thuis gaat blijven’ om eerlijk te zijn. :blush:

Je kan het gaan afbouwen, het aantal keer douchen, heb ik deze vakantie ook gedaan. Ik waste mijn haar 1 keer per 2 dagen, nu kan ik het 1 keer per 3 dagen wassen. In het begin was het wel vet die 3e dag (maar deed iedere dag een staart in, dan wordt het minder snel vet & zie je het niet zo gauw), maar dat wordt steeds minder. Vandaag zit ik op dag 2 en mn haar is nog nergens vet :slightly_smiling_face:.