Vet haar

Ik heb al een lange tijd last van vet haar. Ik was m’n haar om de dag 's avonds, en ga slapen met nat haar en een vlecht in. Tijdens het douchen gebruik ik gewone shampoo van elvive (l’óreal) en een crémespoeling van andrelon, die ik niet op mijn hoofd aanbreng. Ik gebruik ook vaak droogshampoo, maar ik word toch liever wakker met haar dat niet vet is. Het is dan trouwens ook alleen maar vet op het haar op mijn hoofd, dus de rest van m’n haar niet.
Heeft iemand tips?

Ik heb er zelf ook last van, maar een tip van de kapper is om je hoofdhuid niet te masseren met je vingers maar zoveel mogelijk met de vlakke hand te wassen.
Misschien helpt het bij jou?

Jumping juniper van lush werkt erg goed tegen vet haar.

Stel het wassen uit, om de dag is misschien te veel voor jouw haar? Ik had vroeger ook vaak last van vet haar, en toen gebruikte ik Jumping Juniper van Lush. Die hielp voor mij altijd wel goed. Natuurlijk heb je nog andere shampoos voor vet haar. Ondertussen is mijn haar niet meer zo snel vet. Ik denk dat het met de puberteit te maken heeft, misschien ben je er over een jaar wel weer vanaf?

Oh, en je conditioner alleen in de puntjes smeren en niet helemaal tot aan je hoofdhuid. Anders wordt het ook sneller vet.

Al geprobeerd om je haren te föhnen voordat je gaat slapen ipv met nat haar te gaan slapen?

Als ik met natte haren ga slapen zien mijn haren er de dag erna ook heel vet uit.

Nee dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar dat is inderdaad ook wel een idee!

Ik heb ook Elvive gebruikt en ik merkte dat deze bij mij niet goed ontvet. Ik gebruik nu dus altijd 2 shampoos. Een voor de “voorwas”, en een daarna. Ik merk dat de tweede shampoo ook veel meer schuimt dan, omdat het dan al voor een deel ontvet is. En dan daarna gewoon conditioner (alleen in de punten van mijn haar).

Zou al zeker niet met nat haar gaan slapen.

Verschoon je je kussen regelmatig? Het kan zijn dat je haar zo vet wordt van je kussen.

Droogshampoo?

Misschien als je nu vakantie hebt, proberen je haar wassen zo lang mogelijk uit te stellen en het dan daarna weer heel goed wassen, dat hielp bij mij.

En sowieso werd mijn haar super vet van Elvive shampoo. Andrélon heeft/had een shampoo die langer fris heet, die werkte heeel goed bij mij!

Misschien uberhaupt geen conditioner gebruiken? Ik heb t zelf ook namelijk, als ik het ook alleen maar in de puntjes smeer…

Omg ik heb dat ook, zo irritant. Ik was mijn haar om de dag (dus zondagavond, dinsdagavond etc.) en ik gebruik ook droogshampoo voor als ik echt een keer de hele dag aan mijn haar heb gezeten en het ziet er niet uit

soms ontstaat dat als gevolg van een irritatie van je hoofdhuid, maar ik heb ook snel vet haar als ik er steeds met mijn handen aankom, en blijk dat je daar ook snel vet haar van krijgt. weet niet of dat bij jou ook zo is?.