Vet haar

Hee allemaal, ik ben 13 jaar (bijna 14) en heb laatste tijd heel erg last van vet haar. ik heb gisteravond mijn haar gewassen en nu haalde ik net me vlecht eruit, en me haar is nu alweer beetje vet aan de onderkant achter op me hoofd. wat kan ik het beste doen tegen haar dat heel snel vet word? ik wil het ookniet elke dag wassen want dat is ookniet goed. ik heb ook wel droogshampoo maar het werkt niet goed op me, het voelt dan nogsteeds niet fijn en fris. alvast bedankt voor jullie hulp!

Shampoo voor vet haar gebruiken, van andrélon bestaat er een uit die gewone serie. En je hebt ook nog specialere duurdere shampoo bij de tuinen, die helpt zeker wel.

Dankjewel! ik ga het zeker proberen xx

Je kunt de dag na het wassen kun je even je haar gewoon met wat water afspoelen. Dat werkt wel best goed en je haar komt niet alweer in contact met chemische middelen.
Natuurlijk hangt het van persoon tot persoon af hoelang je haar dan weer onvet blijft.
Ik heb nog steeds last van dat mijn haar snel vettig wordt, maar stapje per stapje wordt het wel beter. Er zijn veel mensen die daar last hebben bij de puberteit.
Oh trouwens, je kunt ook beter je haar s’ ochtends wassen. Aangezien als je het 's avonds wast dan is je haar in de nacht goed en wanneer je dan opstaat is het al terug vet. Als je snapt wat ik bedoel.

Ik heb dit ook, niet echt n idee wat ik ertegen kan doen.

Als ik het met water alleen doe, wordt het juist alleen maar vetter?

Jumping juniper van Lush! Die gebruik ik nu ook en ik heb het idee dat mijn haar veel minder snel vet wordt.

Heb je al een geprobeerd om je haar een paar dagen vettig te houden. En dit zo op te bouwen dat je steeds minder vaak je haar hoeft te wassen? Je kunt dit opbouwen, je haar word dan minder snel vet. Hoe vaker je het wast, hoe sneller het vettig word. Ik hoef mijn haar maar 2 keer, maximaal 3 keer per week te wassen. En anders inderdaad opzoek gaan naar speciale producten hiervoor, zonder siliconen.

Ik heb dit ook een lange tijd gehad, ik had het zelfs zo erg, dat het zelfs als het net opgedroogd was, al helemaal vet was! Ik ben toen gaan afbouwen met shampoo- en conditionergebruik. In het begin is dat heel naar, omdat je haar vet voelt, maar hoe langer je het volhoudt, hoe beter je haar wordt. Nu was ik het om de dag, of soms om de twee dagen en ik ben zelfs helemaal gestopt met conditioner, omdat dat vaak ook je haar vet maakt als je het niet nodig hebt (bijv. als je geen gekleurd of ongezond haar hebt). Wie weet kan je hier wat mee. Succes!

Dat heb ik dus niet, dus blijkbaar hangt het echt van persoon tot persoon af… Hm.

Dit lijkt me vanzelfsprekend, maar ik zal het toch even melden. Als je een masker of conditioner gebruikt, smeer je dit natuurlijk alleen in de onderkant van je haar. En niet in de buurt van je hoofdhuid.

Niet met te heet water (:

Echt? Oh dat wist ik helemaal niet haha

Niet te veel wrijven in je haar geen vlechten\staartjes telkens in en uit doen enzo.:slightly_smiling_face:

Ik had dat rond die leeftijd ook heel erg. Maar nu is dat gelukkig minder geworden!

dankjulliewel! hele handige tips!

Wat je ook kan doen (tis wel smerig maar het werkt wel heel goed) is dat je ff 1 à 2 weken je haar NIET wast. Als je het dan wel weer wast dan duurt het een paar dagen voordat het weer vet wordt, en dan moet je gewoon 3 à 4 x in de week je haar wassen om het zo te houden (niet meer!!)

xxx

Oja, en je moet niet teveel aan je haar zitten. Daar wordt het ook heel vet van!

Hier zijn al enorm veel topics over geopend, zoek daar eerst eens naar, staan vast genoeg goede tips in:)

• slaap met een knot boven op je hoofd (dan kan het vet van je hoofdhuid 's nachts niet in je haar naar beneden glijden)
  • je haar alleen aan de onderkant borstelen, probeer niet je hoofdhuid te raken want dan neem je ook het vet weer mee in de rest van je haar

Ik heb hier zelf erg last van ik moet het om de dag wassen maar om het een beetje te voorkomen gebruik ik droogshampoo van batiste.

Shampoo tegen vet haar werkt bij mij juist totaal niet. Omdat het te goed je haar reinigt gaat mijn hoofdhuid juist extra vet aanmaken waardoor het erger wordt ik gebruik daarom anti-roos shampoo (ookal heb ik geen roos) dit werkt goed omdat hier een tegen-formule in zit.