Vet haar, wat doe je eraan?

Hey! Ik heb halflang haar, ik heb het vaak in een staart of in een knot. Het liefst zou ik het los dragen maar mijn haar is altijd erg vet! Vooral de aanzet bij de hoofdhuid. Ik was elke dag mijn haar, ik weet dat dat slecht is en dat mijn schubben daardoor open gaan maar ik vind het vies en niet mooi om met vet haar over straat te lopen/ in de klas te zitten. Droogshampoo’s werken vaak ook niet, je ziet allemaal witte strepen. En zeggen ‘het komt door de puberteit’ heeft geen zin. Heeft iemand tips wat ik aan vet haar kan doen? :flushed:

Je zegt alles zelf al. Veel wassen helpt niet en het komt wel degelijk door de puberteit. Niet teveel met je handen aan zitten, meer zou ik niet weten.

Ik heb hier ook last van! Ik gebruik altijd de ‘natuurlijk puur’ shampoo voor haar dat snel vet word van andrelon. Ik merk echt verschil! Het is veel minder snel vet. Misschien kan je dat proberen. Oh en volgens mij is het best normaal dat je witte strepen krijgt als je droogshampoo sprayt, maar dan is het geloof ik de bedoeling dat je het een soort van door je haar verspreid met je handen. (heb ik ooit in een beautyglossfilmpje gezien) hoop dat je er iets aan hebt :slightly_smiling_face:

In de vakanties wat minder vaker wassen, dan wordt je haar echt minder snel vet en hoef je het later niet meer elke dag te wassen

Minder vaak wassen, het helpt echt! Het is even vervelend met het uitstellen van wasbeurten maar uiteindelijk wordt je haar er mooier van en minder snel vet.
En tussendoor droogshampoo gebruiken! Misschien kan je een keer een andere proberen en het spul altijd goed uitborstelen/kammen.

Ik vind mijn haar ook vaak vettig terwijl andere mensen dat totaal niet vinden. Er vanaf blijven helpt ook :slightly_smiling_face:

Droogshampoo beter verdelen en daarna goed uitborstelen. Of als je bruin haar hebt, zijn er ook speciale bruine droogshampoo’s.

Sowieso niet meer elke dag wassen, batiste heeft een hele goede droogshampoo voor bruin haar. Dan krijg je ook geen witte strepen.
Ik doe altijd wassen, 1e dag los, 2e dag los, 3e dag in een staart of droogshampoo. Terwijl het vroeger ook elke dag vet was. Gewoon proberen uit te stellen in t weekend of in vakantie dan went het vanzelf.

Je haar niet meer zo vaak wassen. Hoe vaker je je haar wast, hoe afhankelijker je haar wordt van de shampoo’s. Gemiddeld is 2/3 keer per week voldoende.

Inderdaad minder vaak wassen, ik had ook altijd heel snel vet haar, maar was het nu 1x in de 3/4 dagen en het word er echt een stuk minder van! Gewoon beginnen met afbouwen.

Misschien een proffesionele droogshampoo halen, dus in een kapperszaak of kapperswinkel. Ik raad je die van Swarszkopfh aan.
Deze werkt echt en geeft geen strepen en/of vlekken. Is wel wat duurder, maar daar doe je ook wat langer mee.

Droogshampoo werkt wel hoor, je moet gewoon een paar verschillende proberen voordat je de juiste hebt gevonden. Ik gebruik nu Batiste voor bruin tot zwart haar, en daar krijg je geen witte strepen van omdat er een soort bruin kleurtje in zit. Verder misschien een andere shampoo gebruiken en het écht minder gaan wassen. In het begin zal je haar iets vetter worden maar binnen een maand zul je sowieso verschil zien. Begin er anders mee in de vakantie (nu dus), want dan hoef je niet met vet haar op school te zitten.

Ik zou het minder gaan wassen, probeer het eerst eens elke twee dagen te wassen in plaats van elke dag. Gebruik dan eventueel op de tweede dag droogshampoo. Dit laat je haar er minder vet uitzien.
Probeer je haar ook niet te vaak te borstelen, daarmee verdeel je het vet over het haar, en ziet het er alleen maar vetter uit.
Je kunt ook je haar dus de eerste dag los laten hangen en de twee dag een knot of staart in.
Daarnaast is het ook belangrijk wat voor shampoo en conditioner je gebruikt. Zeker met vet haar is het belangrijk om een shampoo te nemen die niet te voedend is voor je haar, dan wordt je haar alleen maar sneller vet. Ik raad je aan om een shampoo voor volume te kopen. Daarbij ook een conditioner voor volume. Breng deze conditioner alleen in de puntjes van je haar aan, niet op je hoofdhuid, dat is ook niet nodig.

Nee dat juist ook niet. Ik was het twee keer per week en maak het dus ook maar twee keer week nat. Ik heb lang haar en anders wordt het alsnog vet en het is teveel werk. Ik bind mijn haar gewoon op als ik ga douchen.

Niet te veel met je haar wapperen of zwieren want door beweging van je haar wordt het ook sneller vet :wink:

Ik had hier ook last van totdat ik de kruidenshampoo van Kruidvat eigen merk ging gebruiken. Geen last meer van… Soms kan ik het 2-3 dag niet wassen bij wijze van en dan is het nog niet vet. En het is een heel goedkope shampoo! :bowing_man:

Heb hier ook veel last van. Wat ik er tegen doe: droogshampoo, in een klem/elastiek doen zodat ik er niet te veel aankom en niet te veel haarproducten gebruiken. Gebruik alleen shampoo en daarna een conditioner en die smeer ik alleen in m’n haarpunten. En de shampoo die mij goed bevalt en waardoor m’n haar niet jeukt/minder snel vet wordt is de milde shampoo van Andrélon (heb je in twee versies, beide flessen zijn doorzichtig met een paarse dop).

Die schijnt inderdaad heel goed te helpen en wordt echt goed verkocht bij ons!

@TS: Toch afkicken van je haren zo vaak wassen. Doet het gewoon in een strakke knot!

Ik heb serieus mijn haar 4 weken niet met shampoo gewassen (Die No-Poo Method). En het was na die vier weken wel nog steeds een beetje vettig, maar nu hoef ik nog maar 2x per week mijn haar te wassen. En inderdaad, ik doe het ook in een knotje en ga dan douchen. Geen zin om telkens mijn haar weer te laten drogen.

Nee. Heb dit ook eens geprobeerd en dan was mn haar wel schoon, maar het leek vetter dan ooit van te voren.

Ik heb ook heel erg last van vet haar maar het is ook een beetje wat je jezelf aanwent. Als je elke dag je haar wast, raakt je haar eraan gewend en wordt het vet als je het een dag niet wast. Anyway, ik waste het eerst ook elke dag maar nu om de twee dagen. Meestal redt mijn haar het nét twee dagen zonder vet te worden maar ik heb voor de zekerheid droogshampoo en bij mij werkt het echt supergoed! Mits je het goed uitborstelt nadat je het erin hebt gespoten.

Ik heb een tijdje ook heel vet haar gehad, toen had iemand mij bij de kapperswinkel een shampoo van Keune aangeraden. Nee het is absoluut niet verzorgend, maar hierdoor kon ik wel om de 2 dagen mijn haren wassen en daarbij gebruikte ik goed verzorgende conditioner in de punten.