Vet haar, sneller bij bruin haar?

Heey,
ik heb best wel snel last van vet haar. Ik ken ook meerdere mensen die daar last van hebben, maar dat zijn bijna alleen maar mensen met bruin haar. Ik zie (zo goed als) nooit mensen met blond haar die vet haar hebben.
Merken jullie dat ook of is dit gewoon toeval :’]?

Ik denk dat het toeval is, want ik zie namelijk meer blonde mensen die vet haar hebben dan brunettes, maar het heeft er niks mee te maken.

Ik heb ook bruin haar en ik moet het om de dag wassen, anders wordt het supervet.
Bij blond-harigen zie ik dat ook nooit, misschien maken zij minder talg aan?
Of ze wassen hun haar gewoon elke dag.

Ik heb mn haar ook best vet, heb lichtblond haar + onderste laag zwart, maar het lichtblonde is sneller vet maar ligt eraan hoevaak je het wast etc;) ik denk dat je het misschien bij bruin sneller ziet? Ik was het 1x in de 2 dagen

ja dat kan natuurlijk ook, ik móét mijn haar íedere dag wassen anders durf ik niet over straat te lopen:P

ligt er gewoon aan hoe vaak je het wast. als je het 2 weken lang maar 2 keer per week wast, word het daarna minder snel vet. als je het iedere avond wast word het ook om de dag vet. heeft niks met haarkleur te maken voor zover ik weet.

Iedere dag je haar wassen is niet goed.
Juist dáár wordt het vettig van!

Tsja, ik wou ook dat ik het niet iedere dag hoefde te doen, maar ik ga toch echt níet met vet haar rondlopen…

ik denk dat je het op bruin haar gewoon beter ziet,
het valt mij ook wel op dat ik heb bij meerde brunnetes zien dan blonde.

nou volgens mij slaat dat echt nergens op!
wat als je het blond verft, dat het dan opeens niet meer vet is?

ik denk dat dat is omdat je het te vaak wast. als je je haar wast, haal je het vettige weg en dan gaat je hoofdhuid talg aanmaken. hoe vaker je je haar dus wast, hoe meer talg er aangemaakt wordt. (dit is zelfs nog onderzocht, jezus)
als je 't bijvoorbeeld minder vaak gaat wassen (om de dag?), en met wassen bedoel ik met shampoo, merk je al snel verschil. ja, dat wil wel zeggen dat je dan een of twee keer met wat vetter haar door 't leven moet, maar als je dat nou gewoon in een weekend doet maakt t niet uit.

wat n verhaal.

wat zij zegt is waar.

ik ben blond en mn haar is ook altijd vet.
naja, vroeger heeel vet en dun nu is het minder maar ik was het ook elke dag haha.
ik weet, als je elke dag wast = als je het een x niet wast is het super vet.
maar als ik het elke dag was is het nooit vet bij mij.

Ik ben ook blond, en mijn haar is ook heel gauw vet en dat zie je dan ook heel goed. Dus jouw waarneming is waarschijnlijk toeval.
(Ik ben nu een poging aan het doen mijn haar niet meer zo vaak te wassen, vandaag niet gedaan, het ziet er niet meer uit maar ik hoop dat het gaat werken, al is 1 keer vast niet genoeg)

ben benieuwd of t lukt, veel succes! Wil je laten weten of t lukt:P?

Ik heb ook bruin haar, en mijn haar is ook best snel vet.
Ik weet het niet hoor of het echt sneller is bij bruin haar? Misschien komt het gewoon omdat wij vaak aan ons haar zitten? (haha, dat is bij mij volgens mij wel zo hahahaha…)

JAa ik zit ook best veel aan mijn haar, maar dat doet (bijna) iedereen wel toch:P!

Dankje! Ga ik even doen… als ik het niet vergeet.

Ik heb bruin haar en ik heb nergens last van x]. Het is juist niet snel vet bij mij, maar het is niet zo lang.