Vet bij BH

Hoi allemaal.

Ik heb bij twee verschillende hunkemöllers mijn BH maat op laten meten. Ik heb 80C volgens beide. Ik heb niet zulke grote borsten en ze staan best ver uit elkaar omdat ik een brede borstkas/romp heb.

Ik heb rond mijn BH last van ‘okselkwabjes’ en bobbels aan de zijkanten van mijn rug en mijn zij. Dit zie je, vind ik, goed als ik strakke kleding draag. Ik ben verder niet te dik denk ik. 1.74 en 64 kilo. Maat 38/M meestal.

Volgens de hunkemöller moest ik echt niet ruimer hebben omdat er nog heel veel rek in zat bij mijn rug, ondanks dat het door de bobbels lijkt alsof hij te strak zit. Dit is wel zo, ik kan de rugband nog best ver naar achter trekken.

Wat denken jullie? Ik vind het echt niet mooi en ik voel me er echt heel erg onzeker door als ik hemdjes draag. En door shirtjes zie je het ook. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben (gehad)? En of iemand misschien denkt dat ik wel de verkeerde maat heb?

Mijn moeder zegt dat iedereen het heeft maar ik zie het maar bij heel weinig mensen en dat zijn vaak mensen die wat zwaarder zijn.

Hier nog voorbeeldfoto’s van google

http://www.beautynieuws.nl/data/attachments/1339voor.jpg

http://static2.vitaya.vmmacdn.be/sites/vitaya.be/files/article/bodyimage/2013/06/07_1.jpg

Ik hoor graag van jullie!

X Ellen

Tja ik zou toch echt zeggen, verkeerde bh maat. Misschien eens naar een andere keten gaan? Of een echte lingeriewinkel.
Ik vind het trouwens niet heel storend staan hoor. :slightly_smiling_face:

Die aan de voorkant heeft eigenlijk iedereen wel een beetje, ik denk dat je wel gewoon de goede maat hebt dus daar zou ik verder niks aan veranderen o.i.d. Wat MORIARTY zegt vind ik ook wel een goede, om eens bij een echte lingeriewinkel te laten opmeten!

Volgens mij heeft bijna iedereen dat wel. Dit gaat even heel bot klinken, maar vooral als je iets meer vet hebt en zo’n band is elastisch, dan kan dat een beetje gaan snijden en dan zie je het dus. Wat kan helpen is een corrigerend hempje onder je kleding dragen.

Nouja dat heeft bijna iedere vrouw wel in meerdere of mindere mate. Wat wel kan lonen, is om eens na te gaan of je wel de goede maat draagt. Dat kan je of zelf nameten of bij de lingeriewinkel. Met de juiste maat zou het iig al veel minder moet opvallen want je bent inderdaad niet te zwaar.

Heb je dan niet een bredere omtrek nodig? Want als de cup goed is maar de band te strak zit, misschien moet je dan gewoon 85C proberen. Dat kan net wat schelen en ik denk dat je in de winkel wel kunt kijken of je het verschil merkt, als je een strak topje aandoet als je er eentje gaat passen!

Ervoor zorgen dat je omtrekmaat niet te klein is. Voor de rest heeft iedereen met een beetje vet op de bot dit wel. Heb zelf een keer bij een galajurk toen ik het echt lelijk vond de BH vastgemaakt aan 1 sluitinkje en niet aan 3. Dat hielp wel. Voor de rest, als je niet mega strakke topjes eroverheen aandoet valt het niet mega erg op hoor.

85C wordt dan toch ook bij de cup groter, dan zou ze als ik me niet vergis 85B moeten hebben.

^ Ik dacht dat C gewoon altijd C is. Haar cupmaat is goed maar de breedte niet, dus dan moet ze geloof ik inderdaad 85C hebben.

Ik heb het niet. Ligt het misschien aan het model, of het soort bandje?

Ik heb het ook, zowel voor als achter. Het ligt ook aan je vetverdeling, sommige mensen houden daar meer vet vast dan anderen. Daar kun je niets aan doen, ook met afvallen verdwijnt het niet weet ik uit ervaring. Werd ook niet echt minder. Als je je er echt aan stoort kun je inderdaad een corrigerend hempje dragen, maar het is dus echt niet raar en heeft weinig met je gewicht te maken.

Misschien moet ik dat toch proberen, maar het is niet dat mijn BH echt te strak zit ofzo. Het lijkt inderdaad wel zo maar er zit nog heel veel rek in aan de achterkant. ik kan er 2 vuisten tussen doen met gemak. Daarom adviseerden ze mij om niet breder te gaan omdat hij dan omhoog zou kruipen. Maar ik kan het wellicht proberen…

Ik heb daar inderdaad wel wat vet. Niet heel veel ofzo. Ben verder ook gewoon best slank. Achja, wat is slank. Ik ben niet mager, gewoon normaal. Een corrigerend hemdje, corrigeert dan neem ik aan dat aan de achterkant, maar niet bij de oksels denk ik?

Jammer dat het met afvallen niet weggaat. Ik wilde dat proberen maar ik verlies snel vet op mijn benen die in verhouding met mijn romp best wel dun zijn.

Ik heb vooral die standaard modellen. Plunge. En een balconette. Ik heb het bij beide maar misschien is er nog wel een ander model waarbij het minder is.

Ja, dat klopt :slightly_smiling_face:

85B dan inderdaad, anders wordt de cup te groot.

Ik had ooit ergens gelezen dat in lingeriezaken de maat vaak verkeerd wordt opgemeten en dat je meestal 1 of 2 cupmaten groter moet hebben en een kleinere omtrek dan vaak wordt geadviseerd. Officieel is het de bedoeling dat de cup van je bh bijna recht onder oksel uitkomt, dat het bijna is alsof de rand van de cup langs je oksel gaat als het ware. Op die manier heb je aan de zijkant die vetjes niet.
Ik kan het artikel niet zo snel vinden, maar probeer eens een 75C of 70D misschien zelfs. Je moet er dan wel op letten dat je je borst zoveel mogelijk naar binnen trekt zodat de cup goed gevuld is, haha als je snapt wat ik bedoel.

Bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik inderdaad binnenkort eens lekker wat passen. Zelf, zonder hulp van medewerksters die me een 80C aansmeren. Ik heb nu overigens een oude bh aangedaan, 80B. Deze zit qua omtrek beter, minder vetjes bij mijn zijkanten van mijn rug. Heb het idee dat het bij mijn oksels ook iets minder is. Misschien omdat deze al aardig is uitgerekt haha ik heb hem al lang. Maar de beugels komen niet uit in het midden onder mijn oksels maar echt zegmaar langs mijn borst. Ze horen wel naar het midden van de oksel te wijzen toch?

Wat is dan een echte lingeriewinkel? Ik dacht namelijk dat Hunkemöller dat was…

Ik had dit ook altijd bij bh’s! Heb nu een iets grotere maat genomen en het model is wat meer naar de zijkanten, dus nu heb ik er geen last meer van. Bij balconnettes had ik het altijd ook veel meer dan bij andere soorten, dus misschien eens een ander model proberen?