verzuimen of worstelen

Heee girlsceners!
Ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb een vraagje,
ik ben doodmoe, ik ga laat naar bed ivm school omdat ik vaak nog
tot heel laat 's avonds huiswerk maak en moet leren voor school.
vandaag ben ik in de les zelfs al bijna in slaap gevallen. Nu moet ik nog een vak
leren voor een toets morgen maar ik ben echt doodmoe. Ik ging het liefst om half 9 al slapen
en nu heb ik geprobeerd te leren maar het lukt me niet van de vermoeidheid.
nu is mijn vraag, zal ik morgen verzuimen, ik wil het niet spijbelen noemen omdat ik toch
wel een reden heb. Of zal ik morgen toch maar naar school gaan, mijn een opwachten en
heel erg moe zijn?

Ik weet het echt niet…
Mijn moeder kan ik trouwens wel overhalen… Die vindt het niet zo’n probleem denk ik…

alvast heel erg bedankt!
xx

ahww :sob::muscle:
Ik denk dat je best één keer een dagje kan missen. Je bent zo te horen een ijverige leerling. Ik zou alleen wel even goed bij jezelf nagaan of je wel op het juiste niveau zit. Want zo moe zijn door het leren is ook niet de bedoeling!! Maar als het maar een weekje is ofzo en je moeder vindt het niet zo’n probleem en lijkt het me niet zo heel erg. Succes meid

Ja precies, wat vervelend! Misschien kun je er met je mentor over praten en heeft deze tips of kan overleggen met je leerkrachten?

Ik weet het niet, maar als ik jou was zou ik even goed nadenken of je wel goed bezig bent. Komt dit omdat je te laat begint s avonds en dat je daardoor tot zo laat moet doorgaan of is het te moeilijk en is het verstandiger om een niveau omlaag te gaan, want dit hoort echt niet

Het lijkt me inderdaad verstandig om even naar het geheel te kijken. In principe is morgen die toets missen niet zo erg, mits je zeker weet dat je hem op een later moment kan inhalen.
Daarnaast lijkt het me slim om een afspraak te maken met je mentor of een studiebegeleider, die samen met jou kan kijken waar het probleem in dit geval ligt. Misschien heb je nog niet de juiste methode gevonden om effectief te leren, begin je te laat of is het simpelweg iets te moeilijk voor je. Als je vaststelt waar het probleem ligt kan er vast iets aan gedaan worden en dat scheelt vast een hele hoop voor je, zeker op de lange termijn.

Probeer gewoon beter te plannen wanneer je je huiswerk maakt. Als jij om bijvoorbeeld 11 uur 's avonds nog aan je huiswerk zit dan plan je je tijd toch verkeerd in. Maak in je tussenuren ook wat huiswerk en wacht niet langer dan een half uur na het thuiskomen voor je begint met het maken van je huiswerk (dan heb je in dat half uur tijd om wat te eten en te drinken). Verder 3 kwartier leren en dan een kwartiertje pauze en na 3 blokken een pauze van 3 kwartier, dat is wat voor de meeste mensen werkt.
Als je dit allemaal al doet moet je eens gaan nadenken of je misschien beter naar een lager niveau kunt gaan, als je zo veel moeite hebt met de stof dan zit je waarschijnlijk op een te hoog niveau.

Als je echt zoveel moet leren is het misschien verstandig om een niveau te zakken, het lijkt me niet dat je dit lang volhoud… Maar dit kan ook persoonlijk zijn.

Sowieso zal ik als ik jou was een gesprek met je mentor aangaan, hopelijk kom je er samen uit!

----

Misschien kun je ook bloed laten prikken bij de donker, misschien heb je wel pfeiffer of bloedarmoede ofzo?

En verder, misschien kan je voortaan wat meer huiswerk meteen na schooltijd of in je tussenuren maken (misschien zelfs wel in de les als dat mag? Dat mocht bij mij altijd) Dan kun je thuis wat rustiger aandoen en optijd gaan slapen en dan heb je je weekend voor je vrije tijd :slightly_smiling_face:

En natuurlijk even met je mentor praten zoals hierboven al gezegd werd :slightly_smiling_face:

Ziek melden?