Verzorgpaard.

Heeft er een van jullie een verzorgpaard?
Wat mogen jullie er mee doen zegmaar, hoevaak kom je er etc etc :grinning:?

Want ik wil er ook een, dus ben aan het rondkijken. Maar ik vroeg me af hoe dat bij jullie ging.

Ik had in het verleden een verzorgpony, toen ik een jaar of 12 was. later werd ze van mij en ik heb dus drie jaar mijn eigen pony gehad. Ik mocht haar gratis verzorgen, mocht alles met haar en kwam er minimaal 1x per week toen ik haar nog verzorgde. Toen ze van mij was ging ik iedere dag.

Pfoe, ik heb er wel een paar gehad. heb gelukkig mn eigen paard, das toch zoveel leuker, maarja, das niet voor iedereen weggelegd.

succes met zoeken sowieso, want het is meestal best wel moeilijk om een verzorgpaard te vinden, er zijn vaak veel meer mensen die er eentje zoeken.
het verschilt echt heel erg per paard/eigenaar wat je er mee mag doen.
vaak is het ook wel zo, dat als je al een tijdje komt en je netjes aan de afspraken houdt, je steeds meer mag.
en je ervaring natuurlijk.
als je niet veel ervaring hebt, kun je natuurlijk niet zomaar op elk paard stappen en wegrijden. maargoed, dat gaat allemaal in overleg.

'k zou gewoon eens rondkijken in de buurt, en dan gewoon gaan vragen. hoe eng dat ook is, op die manier lukt het vaak wel het beste.

Ik weet niet of rondvragen echt aan te raden is. Ik kwam aan mijn verzorgpoown via een advertentie in de krant, maar je kunt ook eens rondkijken op marktplaats? Als je al connecties hebt in de paardenwereld zou ik het wel gewoon gaan vragen, maar dan een beetje rondvragen of iemand nog iemand nodig heeft ofzo.

in ieder geval, als ik naar mezelf kijk, zou ik als paardeneigenaar niet zomaar een wildvreemd meisje dat aan de deur komt bij mijn paard laten om 'm te verzorgen… ?

Als je trouwens meer reacties wil, of soortgelijke vragen/ervaringen wilt lezen over verzorgpaarden enz. kun je misschien even op www.bokt.nl kijken :wink: Dat is een paardensite, dus ik denk dat daar meer paardenmensen zitten dan hier op girlscene.

Ik heb sinds kort ook een verzorgpaard (:

Het vinden van een fijn verzorgpaard is inderdaad best moeilijk. Ik heb zelf marktplaats in de gaten gehouden er er zelf ook een advertentie op gezet. Uiteindelijk ben ik bij twee paarden wezen kijken maar dat was niet helemaal wat ik zocht, maar nu ik heb echt een heel leuk paardje gevonden!
Ik kan het ook goed vinden met de eigenaar, wat natuurlijk ook wel fijn is.
Verder mag ik er eigenlijk alles mee doen, zolang zij maar wel weet wat ik ga doen maar dat vind ik geen probleem.

Je moet gewoon goed zoeken en vooral niet opgeven. Je komt vanzelf iets leuks tegen!

Deze man heb ik net een mailtje gestuurt. Lijkt hij volgens jullie betrouwbaar?

http://diensten.marktplaa…AChZS7E%3D&fta_ind=1&fs=1

^Hij heeft wel positieve beoordeling, dusja (:
ik zou denk ik bellen, dat gaat vaak net iets handiger dan mailen,en er zijn al best veel reacties.

^ Ja hij heeft net al geandwoord, ik heb al weer een nieuwe gestuurt (:

Ik ben de oudste daar, en hij andwoorde wel. Dus blijkbaar zoekt ie nog wel.

Ik snap die site bokt.nl niet zo. Hoe kan ik dan zegmaar een advertentie plaatsen?

leer eens Nederlands man.

dan heb je toch al wat gevonden, snap niet waarom je dan ook nog een advertentie op bokt wil?
wees blij dat je nu contact hebt met die man, maak een afspraak om een keertje te gaan kijken, dan heb je wss wel je verzorgpony('s)!

^ Ja ik vraag hier ook om jullie ervaringen he. Maar ook een beetje om tips haha!
Maar hopelijk lukt het wel ja (:
Mogen jullie gewoon alles doen? Springen, dressuur, longeren etc :slightly_smiling_face:?

Okee, ja snap ik.
maar ik vond het een beetje apart dat je nog een advertentie wilde plaatsen.

ik had twee verzorgshetlanders, maar die waren nooit ingereden oid, dus daar kon ik niet heel veel mee beginnen, ze waren heel koppig. en een éénjarig paard. en ik was 12, en het was een drukke arabische hengst, dus daar kon ik ook niet zelfstandig heel veel mee doen.
toch was het altijd superleuk, wandelen met de shetjes enzo.

maar nu heb ik al jaren zelf een paardje, dusja. da’s toch wel echt wat anders.

Ik wil later ook een eigen paard, maar tot die tijd een verzorgpaardje (:

ik heb zelf een heel lief verzorgpaardje, en ben haar tegengekomen doordat een vriendin van me moeder op dinsdags geen tijd meer had, dus mag ik elke dinsdag:) verder mag ik niet alles, ik heb op dinsdag b.v. gewoon les, maar springen en longeren en buitenrijden mag ik helaas niet, maar daar zijn we naar toe aan het werken.

dit is niet omdat ze me niet vertrouwen ofzo, maar door de kracht en haar styerke wil. zij wil in volle galop het hele pad af, dus gaat ze het doen ook. of je het nu wilt of niet :stuck_out_tongue: dan is ze echt niet te stoppen:P

maar verder is het een lieverdje hoowr:)

als tips, gewoon een briefje ophangen in de supermarkt, zoeken op internet, vragen aan mensen enzo, misschien via/via :slightly_smiling_face:

veel succes!
XX

Ik mag 1x per week voor het paard van een collega zorgen voor 10 weken lang omdat ze in het buitenland zit. Maar ik denk niet dat je dit echt een verzorg-paard kan noemen. Ik moet de stal uitmesten, poetsen en een uurtje rijden. Ze heeft liever dat ik in de bak rijd dan buiten op straat maar dat ligt ook aan het paard omdat ze nogal eens schrikt van onverwachte dingen zoals auto’s, trekkers en vrachtwagens. Dus wat je mag doen met het paard zal vooral aan het gedrag van het paard liggen en wat je zelf kan lijkt mij.

Leuk. Ben benieuwd wanneer ik een mailtje terug krijg :slightly_smiling_face:

Upje.

Hey,
Ik heb sinds 3 week een verzorgpony dus ik dacht ik reageer nog even, beter laat dan nooit haha :grin:
Een verzorgpony vinden is echt super lastig, vooral als je wat jonger bent. Want dan vertrouwen ze je minder snel. Maar ik had een advertentie op bokt.nl en na een half jaar kreeg ik 2 reacties, 1 shetlander & 1 kruising van ijslanderxshet
Ik ben voor de 2e keus gegaan.
Hiervoor had ik al 2 verzorgpony’s, en de eerste was een oude blinde shetlander dus eigenlijk zat ik 2 uur te poetsen, Maar als 11 jarige vond ik het geweldig ! haha
M’n tweedde was een veulen, en ik mocht veel alleen er was geen klik en op een gegeven moment viel het veulen me aan dus ben ik gestopt.
uiteindelijk hier gekomen en ik vind het fantastisch :wink:
Ik mag alles doen, ik ging de eerste keer poetsen. 2e keer poetsen en longeren en de 3e keer poetsen en rijden. Ook bezig met oefeningen zoals stoppen en terug lopen, omdat de pony verkeerrd is opgevoed door de vorige verzorger.
Als ik daar wat langer zit mag ik ook buitenritten maken en gaan springen.
Oftewel ik ben helemaal blij haha

je moet als je naar een verzorgpony zoekt letten op waar het dier staat en wanneer er hulp nodig is. Als de informatie niet duidelijk is gaat het vaak niet goed x