verzorging puistjes

hoii

ik heb even een vraagje, ik heb eigenlijk nooit last gehad van heel veel puistjes. ik had echt maar 1 groot puistje in een maand ofso maar verder was mijn huid altijd flawless. maar sinds de laatste keer dat ik ongesteld was heb ik er opeens veel meer last van. :bored: ik dacht dat het na mijn ongesteldheid wel weer weg zou gaan maar dat is niet zo. nu zit mijn hele kin, neus en voorhoofd onder de puistjes. heeft iemand misschien een tip over welke puistjes verzorging ik het best kan gebruiken, heeft iemand ervaring met een product dat heel goed werkte?

xx :flushed:

Puistjes gaan het snelst weg als je er gewoon niks tegen doet. Producten en make up erop gaan smeren zorgt er juist voor dat ze de kans niet krijgen om weg te gaan.

Als je vooral puistjes hebt bij je kin, neus en voorhoofd dan kan het zo zijn dat je een oily T-zone hebt. Dat betekent dus dat kin, neus en voorhoofd vettig zijn en de rest van je gezicht droog. Daar valt niet veel aan te doen, is waarschijnlijk genetisch bepaald. Ik zou je aanraden je gezicht schoonhouden en niet te vaak wassen. Als je je huidtype bepaald hebt, kan je de juiste producten kopen. Je moet niet vet met vet bestrijden, dat snap je wel :stuck_out_tongue:
Misschien is het iets hormonaals, en als dat het geval is kan je niks doen maar afwachten. Op je voeding letten helpt! Acne is niet iets om je voor te schamen. :slightly_smiling_face:

Overweeg de pil eens, dat lost vaak hormonaal acne op.