Verzorging krullend haar

Hey, dit is een vraag voor meiden met krullen.

Ik heb sinds een tijdje een bos met krullen (ik had alopecia areata, haaruitval, en me haar groeide terug met krullen). Ik heb veel haar routines op youtube bekeken maar ze zijn allemaal zo anders en ik zie tientallen producten voorbij komen en ik heb gewoon geen flauw idee wat ik moet kopen en doen met me haar. Ik weet wel het een en ander, maar niets over welke producten goed zijn. Oh en ik kwam er vandaag achter dat er haartypes zijn, ik heb haartype 3A.
Dus hierbij mijn vragenlijstje:

• Kunnen jullie je haar routine beschrijven: hoe jullie het wassen en in model brengen.
  • Hoe verzorgen jullie het op dagen dat jullie het niet wassen?
  • Welke producten gebruiken jullie en waar gebruiken jullie welk product voor?

Alvast heeel erg bedankt en alle tips zijn welkom! <3

Ik heb ook haartype 3A(krultype). Ik gebruik natuurlijke haarzeep, gewoon een blok, zonder parabenen etc.
Geen conditioner of iets, en na het douchen knijp ik mijn krullen droog met een t-shirt. Daarna gel er in(vet vrij/parabeen vrij) en föhnen met een diffuser/koude stand.

Ik gebruik geen producten verder, maar dat is omdat ik voor veel dingen allergisch ben(daarom is alles ook parabeen/rommel-vrij).

Ik was het met head and shoulders omdat ik enorm last heb van roos. Behalve dat ik het was gebruik ik ook een makser die ik op de helft van mijn haar aanbreng. Mijn krullen zijn heel erg pluizig en als ik geen masker gebruik is mijn haar echt letterlijk onhandelbaar. Na het douchen föhn ik het nooit, omdat ik het idee heb dat de pluis dan weer terug komt. Ik droog het voorzichtig af en doe het in een vlecht.

Ik borstel meestal 's avonds mijn haar en ga dan slapen met een vlecht in. Dan hoef ik er de volgende dag niet zo veel aan te doen. Ik borstel het 's ochtends het liefst niet omdat het dan weer pluizig wordt.

Voor de rest doe ik het liefst zo min mogelijk styling producten in mijn haar omdat ik dan bang ben dat ik mijn haar dan heel erg beschadig.

Ik was mn krullen meestal 2x per week, soms 3x. Shampoo en conditioner van Andrélon Oil & Care. Onder de douche borstel ik mn haar helemaal uit (nóóit borstelen als het droog is). Af en toe wanneer het nat is arganolie in de puntjes doen. Nóóit föhnen, altijd aan de lucht laten drogen. Om het elke dag in model te brengen gebruik ik de Oil & Care antiklit spray en mousse van Nivea.