verzorging huid rond de ogen

hee girls!
ik zoek al een tijdje op het internet naar het antwoord op mijn vraag maar kan het nergens vinden! ik heb namelijk het idee (en ben bang dat) mijn ooglid boven mijn oog kan uitrekken door wrijving of door gebruik van make-up. mijn moeder zegt dit weleens. is dit een fabeltje? de huid voelt wel erg dun aan namelijk en is niet heel strak. ik ben nu 17 jaar. is het raar dat ik al een beetje rimpels om mijn ogen heb? ook heb ik weleens gehoord dat je wallen kunnen uitlebberen als je er te hard op wrijft of concealer gebruikt. ik durf mijn make-up nu niet zo goed meer op te doen. help!

Uitlebberen… haha!
Je moet niet té ruw zijn met de huid rond de ogen. Dat is juist, want de huid daar is (zoals je al zegt) dunner en gevoelig. Kies voor een goede make-up remover, zodat je niet al te hard hoeft te wrijven.

Uitlubberen loopt wel los hoor, zeker op je 17e. Maar het is wel gevoelige en dunne huid dus het is wel beter deze voorzichtig te verzorgen. Ipv wrijven met een watje met remover, kun je beter deze even laten ‘weken’ op je oog en dan met een paar vegen de rest weghalen :slightly_smiling_face: Niet te hard ‘boenen’ dus.