Verzendkosten vanuit Amerika naar NL en komt mijn kleding wel langs de douane?

Hello!

Mijn nichtje woont in Amerika en wilt voor mij bij de Hollister kleding gaan kopen, daar is het namelijk per kleding stuk ongeveer 10 dollar of minder of ietsje meer.

Het zijn ongeveer 10 á 11 dingen. Ik heb gelezen, maar weet niet of het waar is, dat als je meer dan zoveel dingen inporteert uit Amerika of een ander land het niet langs de douane komt of je moet super veel geld betalen… Weet iemand hier iets van? :wink:

En ohja, hoeveel verzendkosten zou dat ongeveer zijn vanuit Amerika naar Nederland?
En ik moet natuurlijk ook nog geld aan haar betalen, maar heb dus gehoort dat dat best veel geld kost om het over te maken of iets dergelijks…

xxx

volgens mij moet je bij dingen met een hogere waarde dan 22 euro ong , douanekosten betalen, maaar ik heb geeen idee hoeveel eigenlijk

Waarom heb je niet even gegoogled/gezocht?

Anyway, dat verschilt allemaal. Als je nichtje het rechtstreeks naar je laat sturen, dan moet je rekenen op fikse douanekosten als je bestelling boven de €22 bedraagt. Als zij het ontvangt en vervolgens naar jou doorstuurt (dus niet direct), kan ze het markeren als gift. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/

Verzendkosten kan je beter aan je nichtje vragen. Er zijn verschillende manieren van verzenden: signature on delivery, track & trace code of helemaal niks (en die laatste is uiteraard het goedkoopst) en het ligt denk ik ook aan het gewicht hoeveel het is.

Ja, de kans is aanwezig dat je dan extra kosten moet betalen. Bij een waarde onder de €22 betaal je niks. Tussen de €22 en €150 betaal je omzetbelasting (21% dus) en inklaringskosten (rond de €15). Boven de €150 betaal je ook nog douanerechten. Dit staat allemaal ook heel duidelijk uitgelegd op de sites van de douane en PostNL.