verzekeringen

Hoi, ik ben nieuw hier.

Ik ben er mee bezig om aupair te worden voor een jaar, maar ik kan NERGENS vinden of je je zorgverzekering etc moet betalen, dat zal vast wel maar moet dat van wat je daar als ‘‘zakgeld’’ krijgt?

Zolang je niet uitgeschreven bent uit Nederland (wat niet nodig is als je als au pair gaat werken), ben je verplicht om je zorgverzekering te behouden. Een reis/etc. verzekering kun je bijvoorbeeld afsluiten bij OOM verzekeringen. Wat je zorgverzekering dekt in het buitenland zul je zelf moeten informeren bij ze.
Een locale zorgverzekering afsluiten is dus niet nodig, tenzij dat verplicht is bij het land waar je heen gaat. Dit soort info kun je vinden op aupair-world.nl

Hmm ja duidelijk, ik kan erg goed met kinderen maar heb er niet echt ervaring mee. toch lees ik overal dat je minimaal 2 reverenties nodig moet zijn… die heb ik niet.

Check aupair-world.nl daar kun je zelf een profiel aanmaken en zelf een gezin zoeken (Amerika moet je wel met een organisatie). En anders toch eerst een tijd ervaring opdoen. Overigens is er een au pair topic waar je terecht kunt met al je vragen =) Staat ook al heel veel informatie in waar je wat aan hebt.