Verzekering mobiel

Ik heb 1 april 2011 een HTC Desire HD gekocht bij Saturn. Het was een duur abbonement, dus ik (en mijn ouders) besloten een verzekering aan te sluiten op aanraden van de verkoper.
Nou is mijn mobiel eind juni gevallen, en is het scherm gebarsten. Ook is er nog een klepje kapot en de oortjes.
Ik ben hiermee naar Saturn gegaan, en heb de telefoon dus ingeleverd. Daar werd mij verteld dat ik binnen 3 weken een prijsopgave kreeg en die daarna naar mijn verzekering moest sturen. Ik heb dus gewacht, en die kwam inderdaad binnen. Raar genoeg stond er dat ze alleen het scherm gingen repareren. Het deed me niet echt iets, want bij de oortjes waren alleen 2 knopjes eraf gevallen, er kwam wel nog gewoon geluid uit, en 't klepje kon ik zelf wel fixen mocht het echt nodig zijn. Verder was die prijsopgave ZO hoog dat ik wel zeker wist dat ze niet akkoord gingen. Ik heb de prijsopgave met het schadeformulier opgestuurd, en heb meteen gebeld naar de verzekering om te vragen wat ik nu moest doen. Mij werd verteld dat ik binnen 5 dagen een brief zou krijgen met erin of ze akkoord gaan of niet. Zo wel → zij betalen de kosten. Zo niet → ik krijg een waardecheque.
Er waren 7 dagen om en ik had nog geen bericht, dus ik weer bellen. ‘Uiterlijk maandag krijg je de brief!’. Het is inmiddels woensdag (oké, nu donderdag) en nog steeds had ik niks binnen. Dus ik wéér bellen. ‘We zijn akkoord gegaan met de prijsopgave. U kunt hem laten maken en daarna betalen wij u het bedrag terug’. Ik vond dit nog al vaag want het moet natuurlijk schriftelijk etc., en ik snapte ook niet waarom wij eerst moeten betalen, waarom niet zij gelijk? Maar ik moest weg dus mijn moeder belde. De vrouw aan de telefoon zei dat de brief er deze week MOEST zijn, en dat ze niet doen aan voorbetalen. Het bedrag zouden we dan binnen 2 weken terug krijgen.

Hier geloof ik dus helemaal NIKS van.
Sowieso dat ze akkoord gaan met de prijsopgave. Het was zo’n 470 euro, en zo veel is m’n telefoon NIEUW niet eens waard. Verder liegen ze al zo’n 2 weken over de brief die binnen moet komen, en voor 't zelfde geld betalen wij de reparatie en sturen ze géén geld terug, of duurt dat maanden, of krijgen we maar een klein deel terug.

Wat moet ik nu doen? Ik wacht nog de brief af, maar ik weet vrijwel zeker dat die niet komt. Sowieso hebben mijn ouders echt geen 470 euro klaarstaan om even weg te geven, laat staan als het niet eens zeker is dat we het terug krijgen.

Iemand in een zelfde situatie gezeten?

Hmm nee ik was zo slim om geen verzekering te nemen en nu heb ik een reparatie die 200 euro zou gaan kosten terwijl hij met verzekering maar 25 was geweest. Maar ik vertrouwde verzekeringen niet, dus dat was mooi kak.
Niet jou verhaal, maar ik herken je frustratie.

Ik snap het niet helemaal, maar het is ook al laat.

Wat je het beste kan doen, is terug gaan naar de service van saturn denk ik? Aangezien je door hun die info hebt gehad, als je veel stennis schopt krijg je vaak antwoord (of de beveliging komt) Vaak heeft service ook 1 “baas” meestal kunnen die het meeste doen, als jij dus rustig vraagt of je de baas kan spreken, word je denk ik het beste geholpen?

470 is duur :open_mouth:
daar zou ik niet mee akkoord gaan, zelfs mijn reparatie zou niet zo duur zijn :open_mouth:
En waarom krijg je je telefoon niet terug maar een waarde check? of las ik verkeerd?

^ Nou, als ze niet akkoord gaan met de prijsopgave (bijv. als die véél te duur is, of echt alles eraan is kapot) dan krijg je een waardecheque óf je krijg je telefoon terug. Een van de twee, niet allebei.

En ik kan wel terug naar saturn, maar die hebben er niet echt veel mee te maken? Ik vertrouw het gewoon totaal niet dat die 470 euro gaan betalen voor een telefoon die minder kost in de winkel. Als ze dat zelf meteen betaalden oké, maar wij moeten dus voorschieten en ik weet zeker dat we niet dat hele bedrag terug krijgen.

Up

;(

Sorry, geen ervaring mee.