[Verzameling van alles en nog wat] Fiefs frutsels

(oké, dit is spannend. Wees mild voor me)

Hoi allemaal,
Zoals jullie misschien wel weten, schrijf ik en post ik hier verhalen. Nu ik mijn tweede verhaal heb afgerond, wil ik even wachten met het posten van mijn derde verhaal, maar het begint weer een beetje te kriebelen. Daarom leek het me leuk om hier wat dingen te posten. Dit kunnen one-shots zijn, maar ook verdwaalde columns of stoffige gedichten.
Sommige elementen kunnen autobiografisch zijn; dit zeg ik er niet altijd bij. Sommige dingen heb ik al eerder gepost bij onder andere de schrijfkring of een contest.
Genoeg gepukt, lijkt mij. Ik zal af en toe wat posten en af en toe zal het topic een aantal pagina’s zakken, we zien het wel. Ik zal nu wat schrijfsels opzoeken, zodat ik gelijk iets kan posten :slightly_smiling_face:

X Fivenne

Geniale titel, Fiefs frutsels

Even een kleine inkomer. 's Nachts geschreven (slapeloosheid)

<><><><><><><>

Mannenharten (ja, gebaseerd op de film)

We zitten in een hoekje. Allemaal in hetzelfde hoekje, maar we zien elkaar niet. Nee, we hebben onszelf geblinddoekt en rondgedraaid totdat elke oost net zo goed west kon zijn. We hebben onszelf opgesloten en beweerd dat de ander de sleutel heeft. We worden midden in de nacht wakker zonder iemand om onze dromen aan te vertellen en spuiten de volgende ochtend parfum op onze vingers om te kunnen zeggen dat we een vrouw hebben aangeraakt. We lezen romantische boeken om vervolgens verrast te worden door de verfilming. We beweren te wachten op de ware, maar onze haren worden al langzaam wit.
Eenzaam. Dat zijn we.
Maar we verven onze haren en gooien de borden kapot die nooit gebruikt zullen worden. We wassen onszelf maar zelden om te doen alsof de badkamer bezet is. En vooral knopen we de blinddoek elke avond weer strakker vast.
Want liefde maakt blind. Zeggen we.

<><><><><><><>

JA JA JA dit topic ga ik stalken

Mannenharten, wauw prachtig Fief. Ik vind het pijnlijk en zielig en mooi tegelijk. Chapeau!

Mannenharten, mooi geschreven Fief!

Mooi mooi! :grinning:

Jeej bedankt! Ik heb nog een kort verhaal (kortverhaal?) liggen, dat probeer ik vanavond te posten als ik bij het bestand kan :grinning:

Plaatsen plaatsen plaatsen plaatsen plaatsen plaatsen.

Oorspronkelijk geschreven voor de contest van Tiikeri, maar toch niet ingeleverd. Het is gebaseerd op een plaatje waarbij je een jongen in de struiken ziet liggen.

<><><><><><><>

Enkel de nacht

Spetters van ontkurkte champagne vlogen in het rond en glinsterden in het zwakke licht van de maan. Enkele glazen raakten elkaar en zorgden voor een zuiver geluid dat in de lucht bleef rondzweven. Het was zaterdagavond. Een avond vol verwachtingen die verloren gingen door de verleidende smaak van alcohol.
Haar lippen waren gestift met een mengeling van rode tinten. Verscheidene glazen waren erdoor gemarkeerd, waardoor je haar nuchterheid kon berekenen. Maar niemand was nuchter. Iedereen had zijn verstand allang verloren aan het wisselende ritme van de muziek.
Ze fluisterde iets in mijn oor en verdween net zo plotseling als de maan die zich achter een wolk verschool. Het duister trok over het dakterras heen en de kleuren verloren hun karakter.
De muziek echode in mijn oren en leek telkens weer een wand te vinden om te kunnen weerkaatsen. De dansende gestalten lieten zich vermenigvuldigen door mijn ogen en voor een seconde leek het zevende glas te veel, maar alsnog sloeg ik het achterover. In een opvoerend tempo werd mijn bloed rondgepompt en het bonkte in mijn hoofd. Ik greep de verhoogde rand van het terras vast en liet mijn nagels over het ruwe zandsteen schrapen.
‘’Je bent er.’’
Zijn stem klonk aangenaam laag en veroorzaakte geen pijnscheuten door mijn hoofd, zoals haar hoge zangstem deed. Enkel de kleur van het rozige vlees van zijn lippen sierde zijn gezicht.
Ik wilde antwoorden, maar de bomen begonnen langzaam om te vallen en enkele waarnemingen werden gekwadrateerd. Het begon lichtjes te waaien en de wolken versmolten weer met de hemellucht, waardoor de maan tevoorschijn kwam. Het licht maakte de omgeving wazig, maar zijn contouren werden duidelijker.
‘’Hoeveel heb je al op?’’
Ik keek aandachtig naar de twee planeten in zijn ogen. Zwart en wit. Het bedrog en alles wat daarna overbleef. Zijn pupil en de maan.
Een vuurvliegje vloog voorbij en stak vreemde gevoelens in mij aan. Gevoelens die mijn hersenen negeerden en rechtstreeks naar mijn hart marcheerden.
Voordat ik mezelf kon herinneren aan de zangstem en de lippenstift, drukte ik mijn lippen op de zijne. Het gebonk verdween, de wind ging liggen. Alsof alle verloren verwachtingen weer terugkeerden.
Korte haren. Ik wilde de korte haren in plaats van de lange haren, de spieren in plaats van de borsten. De twijfels spraken de waarheid en de waarheid werd voortgebracht door de liefde. De liefde die ik zo graag wilde geven, die ik zo graag wilde ontvangen van dezelfde persoon. Hij, niet zij.
Zijn tong raakte mijn lippen.
Een glas raakte de grond.
De wind stal haar tranen en kreten, maar haar blik bleef op mij gericht. Ze schreeuwde haar waarheid, maar mijn leugens. Hetzelfde vuurvliegje maakte een rechtsomkeert en vluchtte voor de woede die zijzelf had aangericht. Maar deze gevoelens ontstonden niet door een insect, niet door de alcohol. Niet door omstandigheden die elkaar toevallig tegenkwamen.
Ik wilde alles vertellen. Ik wilde mezelf laten zien en de oude ik verbergen. Ik wilde haar troosten door haar gelakte nagels aan te raken.
Het lukte niet.
Alles verdween. Ik hoorde mijn bloed stromen, maar in het duister vielen geluiden niet meer te vertrouwen.
Mijn hart werd week en de rest van mijn lichaam volgde. Ik raakte iets wat ik niet hoorde te raken en voelde mijn wilskracht om tegen de avond te vechten wegvallen. Mijn vingers raakten het zandsteen nog een enkele keer aan voordat de lucht mijn lichaam verlichtend streelde.
Ik gaf mezelf over aan de nachtelijke zwaartekracht. Een val in het duister, de maan als toeschouwer. Ik kon alleen nog maar hopen dat de naderende ochtendzon mild voor me zou zijn, voordat mijn huid geprikt werd door het laatste wat ik voelde – de natuur ving me op, dezelfde natuur die mij tot een fout zou hebben gemaakt.
Als ik maar had geweten dat de twijfels mij de volgende ochtend weer wakker zouden maken.

<><><><><><><>

Heel mooi dat laatste stuk, Fief. Ik twijfelde in het begin een paar keer of het nou vanuit een man of een vrouw verteld werd. Een man, toch? Je hebt de emoties ook goed kunnen vastleggen.

Ah oui, een man. Zo heb ik het tenminste geschreven. Maar het is eigenlijk vooral hoe je het zelf ziet - het kan net zo goed een meisje zijn dat lesbisch is, maar toch twijfels heeft.
Eigenlijk vind ik dat een veel beter idee :’)
(oh en dankje edit edit :grinning:)

Dit maal een ingeleverd gedicht voor dezelfde contest :grinning_face_with_smiling_eyes:

<><><><><><><>

Als een lied zonder woorden
met een stille melodie
branden wij, samen één
zonder hitte
zonder licht
En het kaarsvet op de grond.

Wij zijn toneel
de zaal is leeg
de lichten uit en

Jij bent het script
ligt in mijn handen
Maar ik heb nooit kunnen lezen.

We verstrijken voorzichtig
verwonden elkaar
zien geen diepe sneeën
geen pijn die ons heelt
geen bloed maar het stroomt-
alles stroomt, wij
stromen
en ik
Verdrink.

<><><><><><><>

ja mooooooi

Het is al meer dan twee maanden geleden dat ik hier gepost heb (ik onderhoud dit topic goed)(kuch)(kuchkuch), tijd voor een nieuw gedicht! Ik plaats het hier omdat ik het eigenlijk in mijn Nederlands schrift heb geschreven in de trein en ik wil die bladzijde eruit kunnen scheuren zonder het gedicht kwijt te zijn, dus vandaar :grinning:
(want nee ik heb geen dringende behoefte om mijn klasgenoten mijn schrijfsels te laten lezen, sorry jongens)

<><><><><><><>

Soms
voel ik me
een heel klein beetje
Nooit

De tijd verstenend
Eeuwig, oneindig
Maar nooit voor
Altijd

Uitgesloten, verjaagd
Samenzwerend met de
sterren die nooit zullen
vallen

Een draaikolk van secondes
Een zee van oneindige
golven die nooit zullen
stromen

En altijd gevangen door
mijn eigen
bestaan.

<><><><><><><>

Wauw, super geschreven !

Je schrijft echt mooi!

Yeey bedankt! Leuk om te weten dat er ook belangstelling is voor dit soort dingen :grinning:

asdfghjkl ik heb net alles 1000230948203948209384 keer overgelezen.
Je schrijft zo ontzettend mooi, raakt me echt.
Fantastisch

Iehhhhh dit maakt me zo bliiijjjjjj :grinning: :grinning: :grinning: Superdankjewel!

Wauw, jij schrijft echt prachtig!