verwijderdeartikel

verwijderd

weet niet hoe je een topic moet verwijderen , sorry.

puberdrama’s. gaan vanzelf over. En anders nieuwe vriendinnen zoeken, je zegt namelijk niet over een ‘vriendin’ dat je haar niet mag. ?

Ik voel mij ook vaak alleen, vooral als het wat minder ga en ik merk dat ik gewoon echt niemand heb waar ik mijn hart eens bij kan luchten of waarbij ik eens in haar armen kan uithuilen.
Ik merk het ook omdat ik zo geen vaste vriendengroep heb, ik wel “vrienden” maar ik stuur ze meestal om ze te zien, soms sturen ze mij wel eens, het is niet nooit.
De wereld is zo groot en toch zijn er zoveel mensen die zich echt alleen voelen, vind ik echt triestig.

Ik ben niet volledig akkoord dat het puberdrama’s zijn, mss haar situatie met die vriendinnen een beetje wel. Maar gelijk welke leeftijd je hebt, je kan je altijd eenzaam voelen.

verwijderd(reactie)

1. Waarom noem je ze vriendinnen als ze je zo behandelen?
  2. Iemand uit een profielfoto knippen betekent niet dat je diegene niet mag.
  3. Er zijn vast wel andere mensen waar je contact mee kan zoeken? Familie, klasgenoten mensen van hobby/sport enz.

Soms luister je niet constant naar je gevoel. Pas als het gevoel zo intens wordt (dit kan als het zijn piek bereikt heeft, dus na een langere tijd) valt het je op. Als een ‘eye-opener’ slaat het op je in. Ik denk dat zij met ‘erachter komen’ dat moment bedoeld.

dit ja.

Als je vriendinnen niet kan uitstaan zijn het geen vriendinnen…

Voelde me vandaag ook best eenzaam. Mijn beste vriendin was vandaag de hele dag aan het giechelen met een ander meisje uit onze vriendenkring. Heb de hele dag alleen gelopen. Maar ach, je belooft elkaar niets in zo’n vriendschap dus kan het haar niet kwalijk nemen.

hoezo ga je ermee om dan als je ze niet mag? mijn beste vriendin haat het vandaag ook over dat ze de bitches uit der dansklasje uit ging nodigen op der feest toen vroeg ik waarom dan als ze bitchy zijn? ja ze zijn wel bitchy en fake maar ze zijn wel mn vriendinnen zei ze toen. ik snap dat niet goed? ga gwn lekker met mensen om waarbij jij je prettig voelt

Ik kan me een beetje in jou schoenen stellen Vera, zelf heb ik ook al eenzaamheid ervaring door vrienden. Probeer anders wat open te zijn tegen andere mensen van je klas, sluit je aan bij een vereniging buiten school of wordt lid van een whatsapp groep van jouw leeftijd. Dan kan je af en toe eens chatten met anderen.

verwijderd (reactie)

Mooi gezegd , ja dat bedoel ik. (:

Wauw leuke vriendinnen zeg…
Als ik jou was zou ik die vriendschappen meteen op een lager pitje zetten. Ik weet dat dit heel moeilijk klinkt, en misschien moet je er niet aan denken omdat je dan denkt dat je nog eenzamer bent, maar geloof mij ik heb al vaker een vriendschap moeten afkappen vanwege zulk gedrag en ik ben er beter van geworden.
Probeer anders is een keer wat te doen met die vriendin van vroeger? Je kan ook een keer appen of ze zin heeft om een keer met jou naar de stad te gaan gewoon winkelen…
En ja, als je die meiden laat vallen of hun jou, dan is het lastig op school waarschijnlijk.

Ik heb de hele derde geen vrienden gehad omdat ik van school moest veranderen, en ik zat elke pauze dag in dag uit alleen. Ook in de klas, en ik kwam elke dag huilend thuis en dat was echt gewoon moeilijk. Tot op een dag een groepje meiden bij mij kwam zitten omdat ze het zo zielig vonden dat ik alleen was, en uit dat groepje heb ik 1 super goeie vriendin aan over gehouden. En op t mbo was natuurlijk ook weer drama helaas, was zo blij eindelijk naar het volwassenonderwijs, nou dat viel vies tegen…
Maar zulke dingen houden op. Het is moeilijk, en het is vervelend en ik weet hoe het is om eenzaam te zijn (ook thuissituatie dingentjes enzoooo)
Maar laat je aub niet behandelen door zulke mensen. Maak niet de fout die ik ook heb gedaan, door met zulke mensen om te gaan omdat je anders niemand hebt. Straks gaan ze je nog gebruiken, of whatever. Denk aan jezelf!

Sterkte :kissing:

‘nummer 2 zit bij mij in de klas, maniplured, narcist, fake…’
Ik snap niet dat je ze überhaupt de naam vriendin geeft maar dat zal wel aan mij liggen.

Gewoon afstand nemen, en dat diegene je van een profielfoto afknipt betekent dat niet dat ze je niet mag.

De enige die hier wat aan kan doen ben jij. Je hebt 3 “vriendinnen” die je dus eigenlijk geen vriendinnen kunt noemen. Je kunt 2 dingen doen:

1. Verman je, kap die “vriendschappen” af, zoek contact met andere klasgenoten, of zoek contact via een sport. Gezien je op school zit zul je nog jong zijn, dus genoeg mogelijkheden en kansen om nieuwe contacten te leggen. En dan geen crap over jezelf niet open durven stellen, meid je bent jong, iedereen heeft nare ervaringen, maar daar leer je ook weer van, je zult toch je grenzen moeten verleggen als je nieuwe vrienden wilt maken. Gewoon doen, anders kom je er echt niet
  2. Laat je op je kop zitten en maak een topic over eenzaamheid aan en blijf zitten mokken…

Keuze is aan jou.
En ik zal nu vast wel te horen krijgen dat dit te hard is, maar zo’n topic vol zelfmedelijden (die er naar mijn idee extreem veel zijn laatste tijd) zie ik het nut niet van in. Als je niet eenzaam wilt zijn moet jij daar wat aan doen, niemand anders kan dat voor je doen.

begin post weg, slotje