verwijderd

*

niks van je moeder aantrekken…
zeggen dat je het jammer vind dat je moeder zo over je denkt.
en zeg er ook bij dat als ze haar dochter goed kent, ze ook wel zal weten dat ze zoiets niet doet.

(raar van je moeder zeg, om haar eigen dochter voor slet uit te maken)

ehm , best een hele erge kuttige situatie. Mijn moeder wil ook liever niet dat ik een vriendje heb aangezien ik 13 ben. Maar ik denk dat je met haar erover moet praten , en hoe denkt je vader erover?

Nouja op zich is 14 ook nog niet zo oud, maar ik voelde me zelf toen ook al heel wat dus dat is best te begrijpen. Idd niet echt handig van je moeder dat ze je vergelijkt met de slet van het dorp. Misschien kun je in haar buurt wat meer van je vriendje afblijven en eerlijk zeggen dat ze je best wel raakt met haar commentaar

*

Het klinkt zo stom en afgezaagd, maar eigenlijk doet je moeder dit alleen maar om jou te beschermen :slightly_smiling_face:
Ze is misschien bezorgd dat je dingen met je vriend doet waar je nog niet aan toe bent en uit dit op een manier die niet helemaal handig is. Ze wil eigenlijk alleen maar het beste voor je.
Praat er gewoon eens op een volwassen manier over met haar. Wees hierbij open en eerlijk, zodat ze weet dat ze je kan vertrouwen en dat je echt niet zomaar dingen zult doen voordat je er drie keer over nadenkt. Ga er goed voor zitten als je met haar praat, zodat ze weet dat je haar mening respecteert en serieus neemt.

Zoals ze hierboven al zeggen, met je moeder erover praten!
&, misschien kan jeje vriendje wel is meenemen naar huis (als je dat nog niet hebt gedaan.) &, dan laten zien dat het een lieve jongen is?
Succes en gecondeleerd met je vader nog!

*

Hmm ik kan je niet helpen, heb meer begrip voor je moeder eerlijk gezegd.

Huh waarom dat? ze heeft met 3 jongens gezoend, dat is niet veel. Nu heeft ze anderhalve maand (nou dat is al best weer even) met een jongen. Dan mag ze toch best dicht tegen hem aan zitten? Moet je dan op allebei ene verschillende bank zitten?
Er zijn genoeg meisjes van die leeftijd die gewoon al ontmaagd zijn na een paar week verkering, dat vind ik erg!

Dit snap ik niet? Volgens mij ben je geen slet als je met drie jongens hebt gezoend :’)

Maargoed, zeg tegen je moeder dat je het niet leuk vind dat ze zo over je praat & of ze kan uitleggen waarom ze vindt dat je een slet bent, vergeleken met die slet van het dorp. En verder niks van je moeder aantrekken.

Op je 14e met 3 jongens vind ik veel, je moeder wil jou waarschijnlijk alleen maar beschermen. Het komt niet echt over alsof ze je wil beledigen.

Ik vind 3 jongens op je 14de niet helmaal normaal eerlijk gezegd. Op die leeftijd vind ik het sowieso niet erg normaal om al te zoenen, laat staan al 3 mensen.
En ik doelde eigenlijk meer op de uitspraak van haar moeder dat ze pas 14 is. Tegenwoordig vind iedereen zich ouder voelen dan haar werkelijke leeftijd, maar dat zegt nog niks.

Het is sowieso niet erg netjes om voor je ouders aan elkaar te zitten vind ik eigenlijk, maar goed, dat ligt aan cultuurverschil. En anderhalve maand veel? Kom op. Zoenen is óók een vorm van intimiteit, dus ik vind het niet minder erg ofzo. Natuurlijk gaat seks een stap verder, maar zoenen is ook intiem en ik vind 14 nou niet echt een leeftijd om intiem met iemand te zijn.

Dat is waar, maar als je het met anderen vergelijkt… Sommige hebben op hun 13e al 15 jongens gehad. Het wordt nou eenmaal steeds vroeger. Drie jongens kan veel lijken, maar het is nog maar de vraag of dit op 1 avond was, of verspreid over een halfjaar bijvoorbeeld. Ik ken wel mensen die erger zijn.
Ik snap niet dat die moeder haar vergelijkt met dat andere meisje. Lekker vertrouwen heb je dan in je eigen kind.

Ik zou tegen je moeder zeggen dat het helemaal niet zo raar is om op je 14e verkering te hebben, en dat er al genoeg van jouw vriendinnen dat ook al hebben op die leeftijd. En misschien kan je beloven dat je beneden niet meer tegen elkaar aan zit/hand vasthouden, maar dat je dat gewoon boven op je kamer doet?

[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg6873552#msg6873552 date=1293732217]#msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg6873552#msg6873552 date=1293732217] date=1293732217]#msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg6873552#msg6873552 date=1293732217]#msg

[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg6873552#msg6873552 date=1293732217]#msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg6873552#msg6873552 date=1293732217] date=1293732217]#msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg[quote author=sometimesleticiaa link=topic=177173.msg6873552#msg6873552 date=1293732217]#msg

Met dit ben ik het eigelijk ook wel met je eens hoor … maar op je 14 zoenen vind ik opzich nog best wel normaal hoor … ik bedoel ik was 13 en toen had ik net een paar dagen … maar dat de meesten zich ouder voelen dan dat ze eigelijk zijn klopt wel …

Ik ben niet zo van het vergelijken. Als er tegenwoordig teveel sletten zijn wilt dat toch niet zeggen dat dat als ‘normaal’ moet worden gezien en alles wat minder erg is gelijk meevalt? Ik vind dít al niet meevallen, zonder dat ik het met ergere dingen vergelijk.
En het voorbeeld van een half jaar vind ik ook niet echt positief, een half jaar is alsnog niks, dat vind ik nog echt het priele begin van een relatie. Pas na anderhalf jaar ofzo gaat het ergens op lijken.
Oké je dochter gelijk voor slet uitmaken gaat te ver, maar ze bedoeld het zoals NLPN zei vast niet als belediging.

ik was 12 toen ik voor het eerst zoende en ik had niks met die jongen.
in de omgeving waar ik woon is dat juist heel normaal.
OT: praat met je moeder zeg dat je het gevoel hebt dat je word vergeleken met dat meisje. endat je dat kunt vind enz. Maar voor je moeder kan het ook zwaar zijn om opeens haar ‘kleine’ meid met een ander te zien?