verwijderd

verwijderd wegens herkenning

Ik vind het inderdaad niet netjes maar ik weet niet of ik er wat van zou zeggen.

Mmm… niet netjes nee, dat zeker. Maar zou er inderdaad niets van zeggen.

Maar wat ik van vriendin 2 vind, is wel dat als jij die dingen voor haar doet - zoals spijbelen etc. - je niet kan verwachten dat zij dat voor jou doet.

Dat is wel rot, en ik snap compleet hoe je je voelt. Misschien is het een goed idee om wat nieuwe mensen te leren kennen, want je verdient mensen die de tijd voor je willen nemen en ervoor zorgen dat je je geliefd voelt (zéker op je verjaardag).
Je kunt mensen hun gedrag helaas niet veranderen, maar je kunt wel zelf kiezen hoe je er op reageert en aan wie je je energie wil besteden.

Niet netjes van vriendin 1 en 3, maar ik zou er niets van zeggen. Ik zou wel bij vriendin 2 aankaarten dat je er erg mee zit dat jij een prijzig cadeau voor haar hebt gekocht en voor haar hebt gespijbeld, terwijl zij niet eens de moeite doet om zich op tijd af te melden of je überhaupt te feliciteren.

Ten eerste vind ik dat je wel erg doorslaat wat betreft dingen voor haar over hebben.
Dat je een duur cadeau voor haar samenstelt kan ik nog ergens begrijpen maar je school en werk op het spel zetten voor haar vind ik nogal dom van je.

Ten tweede zou ik haar juist wel vertellen hoe jij je voelt hieronder en gewoon uitleggen dat het jou niet om het cadeau ging maar meer om het principe dat ze niet zoveel voor jou over heeft als jij voor haar.

Mocht zij hier niet goed op reageren dan weet je ook gelijk waar jullie vriendschap staat en zou ik d’r gewoon laten vallen en een stel nieuwe vriendinnen zoeken die wel de tijd en moeite voor je willen doen.

Ik zou er wel wat van zeggen als je er zo mee zit. Je zegt 10x dat het niet om cadeautjes gaat, maar ergens steekt het je toch dat ze die moeite niet voor je genomen hebben. Ik vind dus dat je of niet moet klagen of dat je eerlijk mag zijn.

Je kunt het natuurlijk ook subtieler brengen en zeggen dat je het wel jammer vind dat je zoveel moeite doet voor hun verjaardagen en niet echt het idee krijgt dat zij dat voor jou over hebben.

BP weg slotje