Verwijderd

Verwijderd

Maar waar geeft hij allemaal geld aan uit dan? En hoeveel uren werkt hij bij de Jumbo?
Misschien is het handig dat hij eens een balans opmaakt wat er per maand allemaal uit gaat en wat er binnenkomt. Dan zie je vanzelf waar het scheef loopt.

En ik begrijp dat je hem veel geld hebt geleend? Dat kun je dan ook mooi in zo’n overzicht zetten, dat hij je (desnoods in delen) terugbetaalt.

Ik zou sowieso eens goed met hem praten hierover. Hij kan misschien gekwetst worden, maar misschien zet dat hem wel aan het denken. En jullie willen natuurlijk niet bij elkaar weg, dus ik denk dat hij dan echt wel zich volledig gaat inzetten voor werk/school :slightly_smiling_face: En hoe komt het dan dat hij geen geld heeft? Als hij geen stage of school heeft, lijkt het me namelijk zo dat hij gewoon veel kan werken?

Hoezo heeft hij wel een baan maar geen geld te besteden? Als hij meer lasten heeft dan inkomen kan hij misschien meer gaan werken. Betaal jij zijn rekeningen enzo? Omdat je zegt dat hij je in de schulden brengt. Als hij geen zin heeft om te studeren nu is dat prima, maar dan moet hij wel genoeg verdienen om in ieder geval financieel voor hemzelf te zorgen, en niet afhankelijk zijn van anderen. Ik zou het er wel met hem over hebben dat je het lastig vindt dat hij ook jouw geld opmaakt. Ik snap dat je hem wilt helpen, maar hij zou ook niet moeten willen dat jij al je geld aan hem uitgeeft terwijl hij gewoon prima kan werken

Ik denk niet echt dat jou vriendje lui is. Ik denk eerder dat hij geen doorzettingsvermogen heeft, zoals jou moeder ook al zei. Maar waar geeft hij dan zoveel geld aan uit? Hij heeft geen school en stage, dus het lijkt mij dat hij de hele week aan het werk is bij de Jumbo. En ik maak uit je verhaal op dat jij hem geld leent, je moet ook eerlijk tegen hem zijn in dat je het hem leent en niet geeft. Maak zoals Moriarty al zijn een balans: Zet per maand op een rijtje wat er binnenkomt en wat er uitgaat. Als er veel geld uitgaat naar dingen die absoluut niet nodig zijn, praat er samen over zodat hij het geld daar niet meer aan uitgeeft.
En echt: praat met hem! Praten is het allerbelangrijkste.

Ik snap alleen dat zijn vader hem 8000 euro schuldig is op 18 jarige leeftijd? Vooral als hij zelf blijkbaar niet eens zijn rekeningen kan betalen met zijn baan, hoe kan je dan 8000 euro aan je eigen vader lenen op die leeftijd?

Of begrijp ik dit nu helemaal verkeerd :’)

Ik dacht dat ze bedoelde dat hij dat geld zou krijgen als cadeau, om zijn rijbewijs mee te halen (wel superduur rijbewijs dan, maar oke)
Maar kan ook zijn dat ik het verkeerd begrijp :’)

Dat is het trieste juist. Hij geeft niks uit, alleen al zijn geld gaat op door vaste lasten die hij moet betalen. Hij houd misschien maar 40 euro per maand over.

En ik heb hem niet heel veel geld geleend hoor, en ik ga ook echt niet de schuld door hem in. Ik heb genoeg geld. Ik heb eigenlijk te veel geld.

Dat geld hebben zijn vader en moeder voor hem gespaard, maar ze zijn gescheiden en hebben ook geen goed contact en zijn vader weigert het geld te geven…

Oh dat had ik verkeerd begrepen dan, wel goed van hem dat hij in ieder geval toch werkt. Vond hij de studie die hij deed wel leuk? Misschien weet hij op dit moment niet zo goed wat hij wilt

Huh woont hij dan op zichzelf? Anders zie ik niet in hoe je van fulltime werk maar zo weinig over kan houden

Hij is 18 toch? Dan verdient hij nog jeugdloon he. Ik heb zelf ook fulltime gewerkt bij een supermarkt toen ik 18 was, en het valt echt bitter tegen wat je dan verdient.