Verwijderd

Verwijderd

als eerst hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben je als een relatie?

Persoonlijk vindt ik egocentrisch meer dan iemand veel over zichzelf opschept en zichzelf geweldig vindt.

Jou vriend is kritisch na zichzelf zeg jij bij mij komt dan over dat hij best onzeker is over zichzelf. Misschien moet je daar eens over praten met hem?

Dat van inlevingslevensvermogen snap ik dat lastig is, dat lijkt alsof hij je niet begrijpt.

Mijn advies: Heb er eens een serieus gesprek met hem over, geef aan hoe jij je erbij voelt en je het gevoel hebt alsof hij nou niet begrijpt.

Het klinkt inderdaad alsof hij aardig onzeker is. Onbedoeld betrekt hij een hele hoop op zichzelf. Heb je hem ooit een keer verteld wat er in het verleden is gebeurd?

Leg hem uit vanuit jouw eigen perspectief hoe het voor jou voelt in deze situatie,

Nee, egocentrisch betekent dat je (zonder opzet) alleen aan jezelf denkt/ je moeilijk in kunt leven.

Bijvoorbeeld geen empathie op kunnen brengen wanneer je oma zou overlijden omdat hij al zijn opa’s en oma’s nog heeft.
Of dat hij alleen drinken voor zichzelf pakt als jullie samen een filmpje kijken, simpelweg omdat hij er niet aan denkt.

On topic: Praat met hem. Spreek alles uit wat op je hart zit, maar vergeet ook niet dat jullie samen zijn! Geef hem zelf ook af en toe een kus als je dat fijn vindt.

Dat is niet egocentrisch of egoïstisch, hij is gewoon onzeker. Gewoon met hem over praten.

Maar dat is een beetje het probleem want elke keer als we praten wordt hij het zat, dan stuurt hij bijvoorbeeld: “kusje?” Om te zorgen dat ik stop met praten.

Ik denk dat het beter is om in het echt te prachten. Schrijf de dingen op een papiertje die je wilt bespreken, zo vergeet je niets om te zeggen.
En blijf vooral rustig praten.

Dat is niet praten, dat is Whatsappen…

Ik neem mensen ook niet echt serieus als ze een heel lulverhaal naar me gaan sturen. Dan bel me gewoon op of kom langs anders weet ik niet hoe ik alles moet interpreteren en denk ik ook: “val maar iemand anders lastig”

Maar als ik in het echt met hem probeer te praten loopt hij weg of wordt hij boos. Dan durf ik ook niet echt meer iets te zeggen.

Nou dan is het een idioot en zou ik het uitmaken. Kom op zeg, als je niet eens normaal kan communiceren.