Ik wist niet hoe je een topic moest verwijderen dus ik doe dit maar.
(ik ben soort van nieuw hier).
Ik val zelf nog onder de oude regeling maar er zitten ook heel veel voordelen aan hoor. De maandelijkse aflossen voor het lenen is maar maximaal 4% terwijl het bij de oude regeling kan oplopen tot 12%
Hier is al een topic over.
Wat is je voornaamste reden dat je het terug wilt: Ja het is gewoon veel chiller!!
Daar kom je echt slim mee over…
lol een fb pagina zonder goede standpunten gaat echt niks helpen hoor. En ik zie niet in waarom iedereen gratis geld moet krijgen van de overheid om te studeren.
Oke sorry, ik wist niet dat hier al een topic over was.
Ik heb een opdracht voor geschiedenis om dit vanuit meerdere mensen hun standpunt te zien.
Mijn argumenten zijn:
- Mensen die het minder breed hebben moeten nu een grote lening nemen en de rest van hun leven de schuld afbetalen
- economie wordt geremd door ouders die sparen (ze willen niet dat hun kinderen in de schulden staan en stoppen met veel uitgeven)
- er komt meer ongelijkheid tussen arm en rijk
Het betekend niet gelijk dat je MOET gaan lenen. Ik heb altijd gewoon erbij gewerkt en kon het prima betalen. Ik snap dat niet iedereen dat kan combineren, maar jouw argument is helemaal belachelijk over dat het ‘chiller’ is.
En hier is inderdaad al een topic over.
Dit dus, ik vind dat je best mag investeren in je eigen studie.
hier ga je al de fout in. lees je even in voordat je dingen zegt.
Je hebt gelijk, maar je begrijpt mijn punt. Bedankt voor het laten zien van jouw standpunt. Ik moet namelijk een verslag schrijven over de voor- en tegenstanders.
Ooit van de aanvullende beurs gehoord?
ah, dus wij maken jouw huiswerk.
maar dat hoort niet.
Dat is bijna niet te doen hoor. Misschien dat als je veel werkt je het collegegeld wel kan betalen, maar als je bijvoorbeeld op kamers zit kun je nooit van een parttime loontje én collegeld én een kamer én dagelijks leven (boodschappen etc.) betalen. Dan ben je eigenlijk wel gedwongen om te lenen.
Daar kun je geen studie van betalen hoor.
Naja ligt eraan, als je heel je leven gewoon goed gespaard hebt.
Bij het afbetalen wordt er ook gekeken naar je inkomen, en als je inkomen laag is, hoef je minder per maand af te betalen.
Ik vind het goed geregeld. Ben juist wel blij hiermee.
Zoals ik al erna zei; ik snap dat veel mensen dat niet kunnen combineren.
Anyway, we zitten dus je huiswerk te maken…
Jij maakt niet mijn huiswerk hoor, ik moet een heel verslag maken hierover. Jullie niet, ik probeer het gewoon te zien uit andere standpunten. En dat doe ik nu ook.