verwerken vriendin ..

Hey …

Ik ben sinds een paar dagen geleden een vriendin kwijt geraakt…
K kende der via internet … we skypte elke dag en belde elkaar elke dag… ze werd erg gepest op school en moest naar een kliniek … we spraken soms af en ze vertelde me altijd haar problemen … soms zei ze dat ik de enige reden was waarom ze nog op aarde rond liep …

ze heeft een paar dagen geleden een eind aan haar leven gemaakt …. Ik ben hier egt kapot van … het voelt alsof een deel van me weg is … ik weet niet hoe k haar moet verwerken ik kan alleen maar de hele dag huilen … ik voel me zo kut

Heeft iemand tips bij het verwerken …. ik ben egt hopeloos

Alvast bedankt x

Allereerst: heel veel sterkte de komende tijd :sob::muscle:
En het verwerken, ja dat gaat langzaam en veel tijd kosten. Je moet proberen gewoon je leven te leven en ook leuke dingen blijven doen. Maar je moet ook praten hierover met iemand, zodat je niet alles gaat opkroppen

Ten eerste, heel veel sterkte! Vreselijk!

Ik denk dat je het beste met iemand erover kan praten, misschien je ouders, zus, vertrouwingspersoon? Anders kan je naar de huisarts en een verwijzing voor een psycholoog vragen.

Praat erover! Blijf er niet mee zitten. Zoek mensen in je omgeving op die je vertrouwt en laat voor je zorgen :slightly_smiling_face:. Goed dat je hulp zoekt!

Heel erg bedankt allemaal :hugs:

Heel veel sterkte :sob::muscle:
Bij mij helpt praten altijd!

Heel veel sterkte! Ik denk dat het gewoon nog even tijd nodig heeft, het komt vast wel weer goed. Je moet er op je eigen manier overheen komen, dus als je met je vrienden/ouders/hier erover wilt praten moet je dat vooral doen. Het heeft gewoon nog even tijd nodig tot je het echt kan verwerken.

Sterkte, ik ben mijn beste vriend ook verloren door dezelfde reden, het is volgende maand een jaar geleden, en ik heb nog vaak nachtmerrie/dromen over hem, praten heeft bij mij geholpen ook aan beeldende therapie ( tekenen) heb ik wat gehad.

Heel veel sterkte hiermee. Laat je gevoelens er zijn, ook bijvoorbeeld boosheid als je dat voelt, dat mag, want het is ook gewoon een rotsituatie! En zoals iedereen al zegt, praat erover. Ik weet niet of je ook mensen kent die haar ook kenden (bijv. haar ouders), zo ja, dan is het misschien ook fijn om met hen erover te praten.
Je verdriet zal nog heel lang blijven, maar je moet wel bedenken dat jijzelf wél verder moet leven. Dus laat je verdriet er zijn, maar probeer ook de dagelijkse dingen weer op te pakken, en leuke dingen te doen met vriendinnen. Dan heb je ook wat afleiding.