Verwende kakkers en geld

nee, maar ze moeten de precieze waarde van geld wel eens leren erkennen. Dat je van 200 euro meer kunt kopen dan een heuptasje.
En de reacties zoals ‘verwend kreng’ zullen wel uit jaloezie zijn voortgekomen.

van de dingen die jij koopt kunnen arme mensen ook weer eten kopen enzo. Dus jij wilt eigenlijk zeggen dat ze al hun geld aan de arme mensen moeten geven en maar 1 spijkerbroek en iets van 3 shirtjes mogen hebben. Als hun ouders dat geld aan hun willen geven mogen ze dat gewoon doen, en ze hoeven niet al dat geld aan arme mensen te geven. Want mensen met een normaal inkomen geven ook niet al hun geld aan de mensen die het wat minder hebben.

Omdat je moet leren om op eigen benen te staan

Ik woon mn hele leven al in het Gooi, dus ja, de place to be voor kakkers. Ik heb het financieel best breed vind ik, ondanks ik niet werk. Maar mijn ouders hebben nu wel iets van: ‘na de zomer mag je een baatje zoeken, want zo werkt het niet, leven op ons geld. Zo leer je er mee omgaan, dan weet je zelf hoe het voelt als je iets verdient, zo doe je werkervaring op etc.’
Op terrassen, vooral in Laren, draait het wel om het zien en gezien te worden. Dat geldt ook wel op scholen, de populairste zijn toch wel de mensen mét geld.
beetje offtopic, maar hier heb je ook meisjes die het hele jaar Uggs dragen, zelfs als het 25 graden is. Ook jongens dragen hier Uggs, haha.

Eigenlijk is het wel een beetje zo. Je moet toch leren om op je eigen benen te staan, doe je dat niet dan krijg je daar later problemen mee. Dat is hun keuze.

-

[i]Je moet ook een verschil maken tussen nieuw geld en oud geld. Want het nieuwe geld laat zien wat die gene heeft, het oude geld veel minder.

Zelf vind ik niet dat ze een negatieve reactie bij mij oproepen.[/i]

Kinderen uit mijn klas noemden mij ook altijd een kakker. Mensen trekken te snel conclusies vind ik. Als je op tennis of op hockey of iets dergelijks zit en een beetje net praat( Ik vind netjes praten of met een R beter dan zo associaal haags…) word je al gelijk een kakker genoemd. Waarschijnlijk omdat ze gewoon jalours zijn! Ik heb niet te klagen want mijn ouders verdienen wel redelijk veel. Maarja ik krijg zak+kleedgeld en verder krijg ik niks.

x

ooit erover nagedacht dat sommige kakkers.
Een normaal leven willen leiden.
Omdat mensen negatieve over ze denken.

Zelf ben ik niet heel rijk ofzo maar we vaders financieele status was best wel best. ik ben opgegroeid in de bijlmer. weet niet of de meeste het kennen. Maar daar hebben veel mensen een bijstand of uitkering.
& wonen in een Flat ik woonde in een normale huis.
basisschooltijden, kinderen altijd jkij krijgt echt alles hea (wat je wilt was ook wel een beetje zo ) maar die tijd zou ik er alles voor over hebben om me ouders meer thuis te yien neit meer naar een oppas of au opair hoe je dat ook typt. & nu me ouders gescheiden zijn en ik bij me moeder woon & me ma nu reuma heeft, zie ik echt hoe verwend ik vroeger was en ik zeg het je het is moeilijk om van verwend naar ( normaal) zeg maar te gaan.

Je hebt 2 soorten ‘mensen met geld’:

1. Deze mensen hebben het geluk dat ze rijke ouders hebben, en zij zijn ook gewoon aardig, en willen een normaal leven leiden.
  2. Deze “groep” komt voor MIJ arrogant over, ‘papa betaalt mn uggs wel’, Iel H&M zo goedkoop, ik heb een hekel aan mensen die met andermans geld te koop lopen.
    Nu kan ik misschien wel reacties als jaloerse bitch krijgen, maar dat moet jij weten xD…
    Ik heb geen problemen met rijke mensen die er hard voor gewerkt hebben, maar niet voor kinderen die hun erfenis verspillen en verwachten dat ze altijd rijk zullen zijn (totdat pappie’s bedrijf failliet is, en ze in een flat wat o zo erg is, in de bijstand moeten leven)…

X

Ik ben het helemaal met je eens over het te koop lopen met andermans geld, maar over categorie 1 gesproken: Waarom zou iemand uit een rijk milieu een normaal leven willen leiden? Ik begin zelf dan vaak toch te denken om minder “offensief” over te komen tegenover mensen die iets tegen verwende mensen hebben. Volgens mij is het normaal dat papie en mamie de uggs wel betalen, waarom moet dat dan per se negatief zijn? ik denk zelf dat het verschil eerder ligt aan de vraag of ze dit soort dingen over hun levensstijl vertellen in het bijzijn van mensen die het allemaal niet hebben.

Veel rijke mensen komen ongemotiveerd over.
Behalve dan de kostwinnaar in de rijke families, die zijn dan weer wel vaak gemotiveerd. Dus eigenlijk bedoel ik dat mensen die veel geld hebben omdat hun vader/echtgenoot rijk is vaak ongemotiveerd overkomen.

Ik hou niet van mensen die ongemotiveerd overkomen. Of ze nou rijk zijn of niet. Het straalt een soort van negativiteit uit.

Hoe leer je ooit zelfstandig worden? En ooit zul je toch moeten werken, dus waarom niet wat ervaring opdoen met bijbaantje of iets dergelijke. Mijn ouders hebben geld, maar ik moet er altijd wel iets voor doen. Soms krijg je natuurlijk wel 's wat, maar echt niet alles.

En als je ergens een tijdje voor hebt gespaard en het dan eindelijk hebt, ben je er echt supertrots op. Je hebt er zelf hard voor gewerkt! Ik denk niet dat die mensen die altijd maar dingen krijgen dat gevoel ooit zullen hebben.

Haha, ja bij mij (in Oegstgeest) lopen de mensen ook het hele jaar rond in Uggs. De meisjes en de jongens. Toch niet echt mijn smaak; jongens in Uggs

helemaal gelijk… ik werk ook voor me geld snap je en dan heb je veel geld om ook leuke dingen te kopen…:wink: en dat wil dus niet nu zeggen dat ik veel geld heb dat ik ook een kakker of zo ben:P want ik verdien meer als mijn ouders…om van hun geld te leven vind ik dan helemaal zielig

Ik haat echt dat veel mensen van die foute conclussies trekken over mensen in het gooi, ik woon ook in het gooi en iedereen doet gewoon normaal???

de meeste zijn jaloers dat is zeker!
ik ben ook nogal rijk tenminste me vader
maar hij heeft mijn spaarrekening volgegooid toen ik nog klein was en dat geld is er nog! ik werk niet ook nooit gedaan behalfe stage en bij mijn papa en als ik geld wil krijg ik het ook altijd, maar dat wil niet meteen seggen dat ik een arrogante verwend kind ben dat later nooit op eigen benen kan staan?!
ja ik geef toe sommige mensen doen wel zo maar de meeste hier zijn toch wel overdreven vindt ik!
ik koop dingen van chanel maar daarnaast ook we van essence, en geloof me dat doen de meeste ook!
dus ik vind dat mensen niet moeten seuren joh! als ik in mijn eigenland ben geef ik veel geld aan de armen! maar dat betekend niet dat ik geen chanel tas mag kopen , of een ander duur product!

Ik ben het echt HELEMAAL met je eens!