Verwende kakkers en geld

Hoi allemaal dit is mijn eerste berichtje op girlscene :grinning:

I was celebrity posts aan het doorlezen en ook over de gooische meisjes, wat mij opviel is dat ik een heleboel commentaar zag als : verwend nest , kakker, je leeft van je ouders geld, ga werken of zo, van een tas kan een heel arm dorp leven… en zo voort.

Ik heb zelf heel weinig met dat soort dingen maar ik vroeg me toch af, WAAROM wekken dit soort mensen negatieve reacties op?
ik zal heel eerlijk zijn als ik zou barsten van het geld zou ik echt niet werken en als mijn ouders het zouden hebben en geven zou ik het gewoon aannemen en leuke spullen kopen.

Ik hoor heel graag jullie mening
xxx

omdat ze verwend overkomen, lui.
ik bedoel ook al zouden je ouders bakken met geld hebben, en ook al zou ik later zelf stinkend rijk zijn zou ik m’n kind nog laten werken, ten eerste leert het kind daarvan want wat als deze meisjes op eigen benen komen te staan, ze hebben geen werkervaring, waar denken ze te komen? echt nergens, ze zijn hulpeloos verloren, of wat als de ouders dood zijn? waar denken ze te komen?
ze zijn liever lui dan moe.

Ben het met Katrienduck eens maar aan de andere kant denk ik dat het bij sommige ook wel jaloerse reacties zijn!

Zometeen ben je niet meer onder moeders vleugels en moeten ze opeens gaan werken, zijn ze dat niet gewend. Je kind NORMAAL om leren gaan met geld is belangrijk!

zoals xLIESERR zegt, het is wel belangrijk om normaal met geld om te leren gaan. Maja, aan de andere kant, als mijn ouders zoveel geld hadden & er niet moeilijk over deden zou ik er denk ik ook maar van genieten :’)
het enige wat ik dom vind is dat sommige van die ‘kakkers’ heel moeilijk doen over merken. Dan vinden ze bijvoorbeeld een tas van de invito superlelijk, maar een tas van chanel, die er heel erg op lijkt, is dan wel helemaal het einde… (bijvoorbeeld dan, ik weet effe geen beter voorbeeld :stuck_out_tongue:) En dat vind ik wel dom, dat het dan alleen maar om een zo duur mogelijk merk draait ¬¬’

Omdat ze er nogal mee te koop lopen dat ze rijk zijn. Ze komen nogal lui en verwend over in mijn ogen, en daarom is het niet heel erg gek dat er kritiek op hen komt.

Ik snap wel wat de topicstartster bedoeld. Als jij zo rijk bent, zou ik ook niet gaan werken. Alleen zou ik -hoop ik voor mezelf- me wat slimmer laten overkomen, ik denk dat daar hun probleem zit.

Ik heb niks tegen ze ofzo hoor. Ik denk gewoon dat ze denken dat alles wel goed komt met het geld, en daar komt dat luie vandaan. En ze lopen er soms wel mee te koop.

Verwennen is opzich niet echt een probleem vind ik, maar ze moeten wel leren met geld om te gaan. Veel dingen die zij als normaal beschouwen is voor anderen niet normaal en dat moeten ze weten. Niet iedereen kan zomaar zeggen: “Pap, mag ik even 30 euro?” bijvoorbeeld. Daarom vind ik ook, ookal wordt je verwend dat ze ook zelf dingen moeten betalen, want als ze later zelf op eigen benen moeten staan vallen veel in een groot gat omdat ze ineens zelf alles moeten betalen en ze niet meer naar hun ouders kunnen, de meesten dan. Verder vind ik dat dingen die gezegd worden over zo’n tas als ‘daar kan je een heel dorp van voeden’ overdreven. Je moet mensen zelf laten beslissen of ze dat willen.

Mensen uit mn klas noemde mij ook altijd verwend. Omdat ik misschien met een R praat en maar 2 keer in de 2 weken werk ofzo. Maar dat is misschien meer luiheid. Maar ik zal niet zo snel je conclussie trekken. Ik bedoel dat hele progamma van " Echte Gooische Meisjes " is ook allemaal nep. Een vriendin van mij haar nicht doet daar ook aan mee, maar dat is dus allemaal bullshit. Zo gaat het hier echt niet (Ik woon zelf ook in het Gooi). Er zijn heust wel een paar mensen die hier echt verwend zijn maar er zijn ook genoeg goedkope buurtjes hier ( om het maar even zo te zeggen ) . Zo dat was mijn mening :stuck_out_tongue:. Wat een verhaal.

Het is pure jaloezie, die mensen hebben dat geld ook niet uit de lucht gehaald. Een voorouder heeft ooit iets succesvols opgericht en dat is met de jaren en generaties doorgegeven en steeds groter geworden, op de mensen met “new money” na.

Als je familie ervoor heeft gezorgd dat je een mooi leven staat te wachten vanaf je geboorte ben je echt niet verplicht omdat maar opzij te schuiven zodat andere mensen zich prettig voelen, vind ik.

omdat ze moeten leren voor zichzelf te zorgen en hun eigen geld te verdienen.
Dat hebben hun ouders ook moeten doen, anders waren die niet zo rijk geworden.
Zo leer je pas echt de waarde van geld. En het is gewoon waar dat voor het geld van zo’n tas een arm dorp een week kan leven. Dus dan mag dat gezegd worden.
Ik ben in principe toch tegen al die dure merken.
Het blijven stukjes stof, die niet anders gemaakt zijn dat het spul van h&m, only etc. En mooier is het vaak ook niet naar mijn mening.
Het geld wat daarvoor gevraagd wordt is abnormaal veel, en kan beter besteed worden aan kleding voor de minder bedeelden.

Ze zijn gewoon jaloers joh. =]

Nouu omdat je op tv/films/serie’s altijd ziet dat de rijke mensen meestal verwend zijn en zich arrogant gedragen en daardoor hebben mensen vooroordelen over de wat-meer-geld-hebbende mensen. :slightly_smiling_face:

ik vind ze juist humor, dat programma is echt geniaal :’).

boeit mij echt niet dat zij geld hebben ofzo, moet ik dan jaloers of boos op hun zijn omdat ze geld hebben? denk het niet. leuk voor ze dat ze zoveel geld hebben ofzo, maar verder doet dat mij niks (omdat k zelf ook niet echt arm ben, als er vriendinnen bij mij thuis komen schaam ik me eigenlijk meer als ze zo steeds ‘woooooow het loopt helemaal door!’ roepen, maar tegelijkertijd kan ik er wel om lachen. maar daarom doet het mij ook minder dat zij met hun geld pronken denk ik).

iig die eehh, bekenste (ik weet de namen niet :stuck_out_tongue:) die vind ik wel grappig :slightly_smiling_face:

en dan geef je een rotreactie van ‘verwend kreeeng’ (ik zeg niet dat jij dat doet) bij zo’n programma, omdat ze met geld moeten leren omgaan? dat vnd ik echt geen reden.

Wat is dan NORMAAL? ik bedoel dat is voor iedereen toch anders. Volgens mij denken die verwende kids ook dat ze normaal leven want dat zijn ze gewend toch?

Inderdaad. Dat is voor iedereen anders, voor de ene wordt het normaal gevonden dat ze altijd zomaar geld kunnen krijgen, en voor de ander is het normaal dat ze hard moeten werken voor geld. Dat tweede is trouwens veel leuker, oké dat eerste is makkelijker, maar uiteindelijk ben je veel blijer met je geld als je er hard voor hebt gewerkt en ga je er ook bewuster mee om :’)

voor ‘‘de verwende kakkers’’ is het gewoon normaal.
de meeste mensen moeten gewoon werken, en hun hebben gewoon al veel te veel geld. Hun ouders zijn ook meestal dokter ,advocaat, of een een of andere zakenman of ze komen gewoon uit en rijke familie.
En tja, als je vader op kantoor zit denk ik niet dat je zomaar even een nieuwe LV krijgt. Ik denk dat het deels te maken heeft met jaloezie, dat je zoiets niet zelf kan kopen, of het van je ouders kan krijgen.
dat mensen daardoor van die reacties gaan sturen als verwend nest enzo.

cker mee eens , volgens is het na paris hilton een soort trend geworden voor een paar mensen om dom te spelen