verwarring?

hoi, ik zit met een probleem!
Ik heb nu ongeveer 4 jaar een vriend en ik hou echt van hem maar ik ben niet meer verliefd.
We hebben best veel ruzie hij is vorig jaar zijn beide ouders kwijtgeraakt vader is dood en met zijn moeder erg veel ruzie dus die ziet hij nooit, Hij woont dus bij mij thuis.
Mijn vriend heeft door dit alles een erg moeilijk karakter dus we hebben een periode heel veel ruzie gehad hij was altijd chagrijnig en agressief ( niet tegen mij maar in het algemeen) het gaat nu iets beter maar ik voel me alsof ik iets te kort kom. Nu ga ik dus eigenlijk vreemd me een vriend van hem we hebben nu 4 keer stiekem afgesproken en daarvan 2 keer seks gehad. Ik voel me heel goed als ik bij hem ben en hij ook maar het was eigenlijk voor de fun, we wouden het gewoon bij seks houden omdat het natuurlijk echt fout is. Maar gister heb ik hem gezien en daarna stuurde hij me een berichtje dat het voor hem wel heel goed voelde en dat hij dus wel iets voor me voelt en dat probeert weg te duwen, ik voel eigenlijk hetzelfde. Nu denk ik steeds van: waar ben ik aan begonnen? maar ik voel me zoveel beter als ik hem heb gezien. De oplossing lijkt eigenlijk heel simpel zou je denken ik moet het gewoon uitmaken met mijn vriend. Aangezien ik nog wel echt van hem hou en hij bij mij woont word dat erg lastig ik heb al vaker op het punt gestaan het uit te maken maar ik weet bijna 100% zeker dat mijn vriend zichzelf dan iets aan zou doen omdat ik alles ben wat hij heeft. En daarnaast als ik bij hem weg zou gaan, zou ik dat doen omdat ik iets met die vriend wil beginnen maar dat is ook niet echt een optie ook niet voor hem, het zijn nog steeds vrienden. Ik was zelf altijd heel erg tegen vreemdgaan ik vond ook dat het echt niet kon als je van iemand houd maar blijkbaar dus wel… Ik denk dat dit wel duidelijk is sorry voor het lange verhaal,

Dit gaat sowieso fout… Ten eerste zit jij al gewoon gigantisch fout, en wanneer je vriend daarachter komt vind hij het waarschijnlijk nog erger dan wanneer je het gewoon uit had gemaakt. Nu kan hij namelijk niet meer vertrouwen op de enige persoon die hij nog liefhad.

Mij lijkt het het beste als je het zo snel mogelijk uit maakt, maar wel voor je vriend klaar blijft staan. Zoek samen met hem een oplossing, zodat hij ergens terecht kan en hij hulp krijgt bij zijn problemen.

Ik zou eerst dit aan iemand vertellen waar je vriend terecht kan…

zodat als hij het hoort, dat diegene een oogje in het zijl kan houden.