Verwarring met deze jongen.

Hoi allemaal,

Ik post dit bericht omdat ik er graag met iemand over wil praten en hopelijk advies krijg.
Het zit namelijk zo, ik heb ongeveer 2 jaar geleden een jongen leren kennen. Het is de broer van een vriend van mij. Ik ben 17, die vriend van mij ook en zijn broer 20. We hebben elkaar eigenlijk leren kennen met carnaval. Het begon met gewoon glimlachen telkens en uiteindelijk onze “msn” uitgewisseld via hyves haha.
Zo kwam ik er eigenlijk achter dat hij me wel leuk vond, dat zei hij. We hebben toen een keer afsproken en het was wel gezellig, we hebben die keer ook gezoend. Erna zijn we er volgens mij niet verder op-in gegaan. Ik weet niet meer waarom…
Een aantal maanden later kwam ik hem tegen met uitgaan. We hadden direct weer een leuk gesprekje en had echt dat verlegen gevoel wat ik normaal niet snel heb. Weer hadden we gezoend.
Toen ik die avond smstte hoe het tussen ons zat, kreeg ik reactie: “Sorry ik kan niet met je verder omdat je goed bevriend bent met m’n broertje…” Dat vond ik zo lullig.

Ben het toen gewoon gaan vergeten en hij kreeg ook een vriendin.
Ze hebben 1,5 jaar een relatie gehad, en deze is nu beeindigd. Ik heb weinig contact met hem gehad, en sinds het uit is wel weer af en toe een gesprekje. Zo ben ik erachter gekomen dat het uit is omdat zn ex niks meer voelde. Maar volgens hem hielden ze wel nog van elkaar, alleen zag zij het niet in omdat het verliefde gevoel weg was.

Ik merk nu dat ik hem nog steeds leuk vind. Ik denk er nu ook heel anders over dan 2 jaar geleden. Ik weet alleen niet wat ik nu moet doen. Hij houdt nog van zn ex en ik kan daar niet tussen gaan staan.
Het liefst zou ik willen dat ik hem op een of andere manier toch kon krijgen, dat hij inziet dat het toch wel iets kan worden want we begrijpen elkaar goed en heb nu na heel lang echt dat gevoel weer van verliefd zijn.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, misschien hebben jullie dit ook meegemaakt of willen jullie er iets over zeggen?

Dus… ben je bevriend met iemand, dan is een relatie met iemand uit diegene zijn familie uitgesloten? Wat vindt hij er zo erg aan dat je bevriend bent mijn zijn broertje? Wat vindt jouw vriend (broertje) ervan, als jij een relatie zou hebben met zijn broer?

Als jullie je goed voelen bij elkaar, het samen leuk kunnen hebben, elkaar goed kunnen begrijpen en vlinders voelen fladderen… dan ga je er toch gewoon voor?

Ja dat dacht ik op dat moment ook. Ik zou trouwens niet weten wat zijn broertje ervan vind… Ik durf dat eigenlijk ook niet te vragen want ben nogal bang voor een verkeerde reactie of dat hij het toch tegen zijn broer verteld. Volgens mij weet T. (het broertje) niet dat B. (de jongen) en ik wel eens hebben afgesproken enzo, nog nogal akward eigenlijk…

Akward of niet. Wil het werken tussen jullie, moet T. het natuurlijk niet vervelend vinden. Ik zou rustig meer en meer contact met B. zoeken. Hopelijk ziet hij na verloop van tijd in dat jullie te goed bij elkaar passen, om het geen kans te geven. Ik kan me er zo aan irriteren wanneer mensen hun eigen gevoelens negeren, omdat het zogenaamd beter zou zijn. Hoe weet je dat nou, als je het niet probeerd? :dry:

Ja inderdaad, denk dat T. het niet erg vind. Heb sowieso minder contact met T. dan voorheen.
Alleen is zn ex nog steeds in zn leven en zou niet weten wat ik nu moet doen :frowning_face:

UP

Ik zou als ik jou was wachten tot hij over zijn ex heen is en dan actie ondernemen aangezien hij nog van zijn ex houdt en als jij jou gevoelens aan hem zou tonen hij dat niet prettig zou gaan vinden. En dat zal dan zorgen voor een grote ruzie/contact verbreken. Overigens als je met hem daadwerkelijk een relatie zou krijgen terwijl 50% bij jou is en 50% bij zijn ex is dan zou het ook niet gezond voor jullie relatie zijn. En onthoud het heeft allemaal geen haast. Neem dus de tijd.
Ik stel voor dat je het gewoon rustig aan doet en een vertrouwde relatie met hem opbouwt dan zal hij ook snel zien wat jij voor hem betekent en who knows draait het uit op een relatie (:

Als het écht écht écht wat zou worden had het die gozert helemaal niks uitgemaakt dat je met z’n broertje omging. Geen aandacht meer aan verspillen, on to the next one, hoe moeilijk dat ook is!

Hier heb je wel gelijk in. Denk dan ook van joh waarom maaktte het toen zoveel uit? Zou het hem dan nu nog steeds zoveel uitmaken? Pff nogal raar.

Ja ik ben ook echt bang om iets te verpesten. Ik wil niet opdringerig zijn en wat jij zegt klopt ook. Hij kan niks nieuws beginnen zonder eerst het oude te zijn vergeten.

Is ook raar! Misschien vind hij je wel een hele leuke meid (om wat mee te klooien, laten we het maar zo stom zeggen…), maar is een relatie met je aangaan toch niet wat hij wil…

Ja het klinkt misschien raar om te zeggen maar ik heb altijd het gevoel dat jongens me op die manier zien. En ik ben nou niet direct het soort meisje die om aandacht staat te schreeuwen in een discotheek of op school en die met té open kleding loopt dus vraag me af waarom…

Ik snap het. Ik zou als eerste gewoon als vrienden met hem omgaan aangezien hij niet verder wilde als meer. Je moet aangeven dat je niet meer wilt zijn dan vrienden. Dan zal hij veel meer open staan voor jou en misschien valt hij wel als een blok voor je. Ik weet het. Het is wel liegen en misschien zal je voor teleurstellingen komen te staan als hij er bijv. vandoor gaat met een ander o.i.d, maar zo ‘heb’ je hem toch nog een beetje.

Oké dit is echt het slechtste advies dat ik ooit hier op Girlscene heb gegeven maar misschien werkt het.

Het hoeft ook niet altijd die dingen te zijn :stuck_out_tongue: .
Kan ook gewoon dat jij sneller open staat voor contact met jongens en ik zie ook uit je verhaal dat je nogal snel zoent. Dat zijn ook dingen die jongens makkelijk vinden.

Ja op die manier heb ik wel contact met hem. Ja het kan wel teleurstellen maar ik wil het zeker proberen! Weet alleen niet wat ik moet doen als we een stukje verder zijn en de kans is er ook dat hij terug komt bij zn ex…

Nee dat klopt helemaal, maar wanneer jullie een stukje verder zijn staat hij waarschijnlijk wel open voor een relatie met jou. En de kans dat hij naar zijn ex gaat die heb je nu ook gewoon aangezien hij nog van haar houdt.

Inderdaad, dankjewel! Ik hoop echt dat het iets duidelijker word tussen hem en mij, al voelt het een beetje als een twijfelgeval. Ik wil namelijk niet achter jongens aan lopen maar ik ga mijn best doen.

Geen dank hoor. Als je ergens mee zit mag je mij ook altijd noten <3 .
En nee, je moet niet achter jongens aanlopen, want dan zul je de leukere jongens om je heen niet zien :stuck_out_tongue: .

Ik zou me er niet tussen mengen als ik jou was.
Focus je er niet op en wie weet komt er dan een jongen op je pad van zowel je eigen leeftijd, onbekend en die helemaal voor je gaat.
Laat hem ook met rust.

Aaahg dankjewel lief hoor! X