Verwarrende situatie met ex vriend

Hoi,
Ik ben even de kluts helemaal kwijt.
Een jaar geleden had ik een jongen leren kennen via Tinder, waar mee het al snel goed klikte en we als maar vaker en vaker gingen praten, en naarmate ook dagelijks. Het ging zo goed dat we elkaar leuk begonnen te vinden, en zelfs meer dan dat. Ik wist dat hij niet zo’n sociaal persoon was, en heeft me zen verleden dan ook uitglegd waar ik alle begrip voor had/heb. Hij wist van mij ook dat ik een enorm onzeker persoon ben (uiterlijk/lichamelijk) maar uiteindelijk hebben we toch afgesproken. Het ging de eerste keer wat onwennig in het begin, hadden beiden zenuwen en wisten niet goed wat te zeggen. Na een 5/10 tal minuten was dit over en raakten we goed aan de praat. Uiteindelijk na even zijn we in een relatie gestapt, wat allemaal zeer goed liep. Tot op een bepaald moment, ik ging bij hem en opnieuw wisten we amper wat zeggen, en was het best ongemakkelijk… Ik voelde dat het niet goed zat tussen ons, ondanks ik hem graag zag. Daarom besloot hij ook dat hij er een punt achter wou zetten, omdat hij dacht toch niet klaar te zijn voor een relatie. Ik wist dat dit het beste was, maar toch was ik teleurgesteld/gekwetst, waardoor we met ruzie uit elkaar gingen. Ik heb hem meer dan een half jaar niet gesproken, en had er mij uiteindelijk over gezet (dacht niet meer aan hem ofzo) tot hij mij plots uit het niets een bericht weer stuurde, en we dus opnieuw aan de praat geraakten waarbij hij vertelde blij was me te horen, en de gesprekken gemist had. Ook ging het er even over dat hij liefde wel begon te missen. Nou ja, we hebben terug afgesproken en plots zat alles goed er zat geen druk op ons en het was gewoon gezellig, babbelen en lachen. Maar toen gebeurde er iets raars voor me, toen we bij zijn thuis naar een film lagen te kijken legde hij plots zijn hoofd op men schoot en nam me kort daarna tegen hem zodat ik met men hoofd op zijn borst lag en hem vast had. Nu eenmaal terug thuis zit ik met zoveel vragen in mijn hoofd. Ik ben bang dat ik misschien diep in me hem toch nog niet helemaal vergeten ben… Maar ik weet nu niet goed wat te doen (ik wil niet dezelfde pijn als 6maand terug). Is dit omdat hij mij eventueel terug zou willen, of gewoon tijdelijk omdat hij liefde mist en de aandacht wilt… Ik heb nog niet de moed gevonden om hierover te praten met hem, en wou daarom even zien naar jullie meningen/reacties. En wat zouden jullie doen in deze situatie?
Gelieve enkel serieuze reactie’s hierop …

Alleen hij weet het antwoord. Dus praat er met hem over.