Verwarde signalen van ex vriend

Hoi dames

Ik en mijn ex-vriend zijn 20 en hij maakte het 2,5 maand geleden uit na 1 jaar relatie.
We hadden ruzie die we nooit uit praten (hij werd altijd boos en ik voelde me altijd verdrietig tijdens ruzie). Hoofdprobleem was dat hij erg veel stress van zijn werk had, waardoor hij sneller gefrustreerd was, moe, kort lontje had. Ik had toen geen werk en wachtte altijd op hem, wat steeds voor dezelfde ruzie zorgde die we nooit echt uitpraatte, en toen is de bom gebarsten.
Volgens een relatietherapeute met wie ik gepraat heb is dat de hoofdreden, zijn stress waardoor de emmer is overgelopen en loopt hij nu weg voor problemen.

Ik heb geprobeerd om hem tot inkeer te doen komen, maar hij doet de deur voor mijn neus dicht en wordt boos. Volgens de therapeute komt dit doordat hij erg onzeker is (wat echt klopt). Hij wil dit echter niet toegeven.
Volgens mijn gevoel wordt zijn leven nu voor hem beleefd, zware werkdagen met veel overuren en nachtoproepen.

Ik heb nu afstand genomen en stuur hem ook geen berichten meer. Echter kom ik wel op plaatsen en ontmoet ik gemeenschappelijke mensen.
Nu heb ik gehoord dat hij naar een vriendin van mij enkele berichten heeft gestuurd, en iemand dat hem al 10 jaar kent zegt nu dat hij volgens haar nog met de breuk zit, zich nog steeds anders gedraagt (niet meer vrolijk is, er niet zo goed uitziet sinds onze breuk.)

Ik zie hem nog steeds graag en wil graag aan onze problemen werken. Ik heb mezelf weer terug gevonden na onze breuk waar ik wel heel blij mee ben, ik sta duizend keer sterker in mijn schoenen en straal dit ook uit. Ik zou onze relatie nu anders aanpakken.
Hij stuurt mij enkel tegenovergestelde signalen uit, dan wat ik van andere mensen hoor die hem goed kennen. Onze breuk verliep ook heel raar en zijn vrienden zeggen ook dat hij wat in de war lijkt.

Wat kan ik doen om zijn ogen te laten opengaan, dat hij zijn echte gevoelens aan zichzelf durft toe te geven ipv een muur om zichzelf heen te bouwen en zich van mij af te sluiten?
Uit de verhalen die ik hoor lijkt het steeds meer alsof hij er echt nog mee zit.

Ik wil graag terug opnieuw met hem beginnen omdat we verder wel goed samen passen, en ik denk dat als we de problemen anders aanpakken, opnieuw een goede relatie kunnen opstarten.

Edit: Nog even een nota erbij: Iedereen vindt dat die idioot zijn ogen moet opentrekken en dat ie zijn eigen geluk nu mee weg gooit. Dat ie gewoon moet durven praten en dat ie dan wel zal inzien dat het uitmaken niks oplost.

Bedankt!

Ik denk dat het enige wat helpt is door met hem te praten of in ieder geval vragen hoe hij er nu tegen over staat.
Misschien even bellen en vragen of hij binnenkort even tijd heeft en er voor open staat om er over te praten, en hem dan wel rustig benaderen daarmee!

En als hij dat nu nog niet wilt dan zou ik nog even wat afstand nemen totdat het wat beter met hem gaat en het wat naar beneden is gezakt.
Want als hij nu nog zo in de war is betekent dat ook dat er nog heel veel in z’n hoofd omgaat en dat is ook best moeilijk…

Ik weet niet of je dit al hebt gedaan of dat dit überhaupt wat helpt maar ik hoop dat het goed gaat komen!

Hey Layleex, bedankt voor je berichtje! :slightly_smiling_face:

Ik heb hem afgelopen 2,5maand al verscheidene keren proberen bereiken, meestal negeert hij berichtjes gewoon of als ik hem bel zegt hij boos dat ik hem met rust moet laten.
Dat doe ik nu ook echt.
Mogelijk zie ik hem binnenkort terug voor het eerst op een plaats waarvan hij niet weet dat ik er ook ga zijn, dus ik ben benieuwd naar zijn reactie.
Ik denk dat het voor hem misschien wel nodig zal zijn om mij eens terug te zien om het te gaan beseffen. Ik heb hem 1x terug gezien toen hij mij niet zag, en toen ging er echt een golf van emoties door mij heen.
Ik hoop ook echt dat het weer goed gaat komen! XX

Up. Nog iemand advies ajb?