Verward

Om even te beginnen, ik heb nog niet zoveel ervaring met dit forum, dus please don’t judge als ik iets verkeerd doe of als dit onderwerp al bestaat ofzo:)
Ik weet dat er heel veel berichten al zijn over dit onderwerp maar de situatie is overal anders en ik heb nog niet echt een goed antwoord gevonden.

Hier komt mijn “probleem”:

Ik ben 16 jaar en ik heb een paar maanden terug een vriendje gehad, maar ik heb het uitgemaakt omdat ik niets (meer) voor hem voelde. In die relatie hebben we nooit gezoend. We hadden allebei nog nooit gezoend en waren een beetje bang. (Ik ging er ook heel veel over nadenken en dat zorgde voor nog meer stress) Ik had het opzich denk ik wel gewild maar ik heb het gewoon niet gedurft.
Hierna is er ook niet heel veel gebeurd, alleen een tijdje terug op een feestje bleek een jongen die ik sinds kort kende mij ineens leuk te vinden. Ik zag het helemaal niet aankomen, maar toen ik erachter kwam, raakte ik ineens enorm in paniek. Hij was 17 en had al wat meer ervaring op dit gebied dan ik, dus ik zag de bui al hangen (dat hij me wilde zoenen) dus ben ik gevlucht.

Blijkbaar ben ik dus heel bang om te zoenen of zoiets, maar ik weet niet waar deze angst vandaan komt. Er ligt niet echt druk op me want de meeste vriend(inn)en van mij doen het heel rustig aan. Ik denk ook wel dat ik een prima leeftijd heb om hiermee te beginnen, maar iets houdt me tegen, want anders dan was ik niet zo in paniek geraakt.

Heeft iemand advies voor mij? (En ik weet dat heel veel mensen nu gaan zeggen: je bent er nog niet klaar voor en je hoeft niet te haasten, maar ik bedoel meer dat ik wil weten waarom ik dit zo eng vind en wat me tegenhoudt etc)

Hallo! Niets om je druk om te maken :slightly_smiling_face:
De eerste keer vond ik het ook enorm eng! Maar uiteindelijk hoeft het helemaal niet!
Als je je onzeker voelt, zoek dan wat tips op of zoen eerst eens met een knuffelbeer :slightly_smiling_face: (heb ik toch gedaan)