Verwachtingen van 2011, hoe ga je er aan werken?

Ten eerste: iedereen gelukkig nieuwjaar! Er zijn al veel topics over je goede voornemens voor 2011. Maar ik vind goede voornemens persoonlijk niks. 1 zo’n zinnetje waar je je dan vanaf een bepaalde dag aan moet gaan houden. Je moet tenslotte altijd nieuwe dingen doen en proberen je aan bepaalde dingen te houden.

Maar daarom mijn vraag aan jullie: wat zijn jullie verwachtingen van 2011, denken jullie dat het een leuk jaar voor jullie wordt of denk je dat het tegen gaat vallen? Bijvoorbeeld omdat er nu al iets mis is. En hoe ga je het dan aanpakken om dan toch positief te blijven denken?

En waar willen jullie aan gaan werken? Hoe willen jullie er voor gaan zorgen dat 2011 een top jaar wordt? En hoe veranderen jullie je gedachtengang? Ik wil heel positief dit nieuwe jaar in. Ik was namelijk het afgelopen jaar een beetje down en soms ben ik best pessimistisch en ik wil dat 2011 echt een heel leuk jaar gaat worden.

Dus ik bedoel niet jullie voornemens als: stoppen met nagelbijten, want dat maakt niet je jaar. Maar ik bedoel echt dingen die jij gaat proberen om een gelukkig jaar te hebben.

emm ik ga heel goed mijn best doen op school zit nu in de eerste en wil het wel goed maken later :slightly_smiling_face:

Dankjewel! :slightly_smiling_face: En hoe ga je dat dan proberen? Ik wil namelijk ook altijd mijn best doen op school maar heb er best wel veel moeite mee!

Ik ga dit jaar meer aan mezelf werken :slightly_smiling_face:
Vorige jaren een beetje problemen gehad met vrienden die je lieten vallen en je gebruikte om hun shit op te lossen. Heb een schriftje gemaakt. Met hoe ik wil zijn en met wie ik wil zijn. En gebruik het nu verder als dagboek. Al schrijf ik er niet elke dag in. Maar alleen de goede vooruitgangen of de dingen die écht fout gingen en hoe ik wou dat ze anders waren gegaan.

Ik ga proberen op optimistischer te zijn, maar dat zeg ik elk jaar.
Dus ik denk niet dat dat gaat lukken (; (daar heb je dus mijn positieve instelling haha)
Verder ga ik proberen de klassfeer goed te houden, want nu is het een beetje een boeltje met een hele grote ruzie tussen mijn beste vriendin en een ander meisje.
Sommigen denken nu dat mn beste vriendin veranderd van klas, het helemaal opgelost zal zijn, maar dat denk ik toch niet ;s
Ik wil ook graag beginnen mediteren, want ik ben een echt stresskonijn.

@ Klaart69, goed idee zo’n schriftje! Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Misschien ga ik zo’n schriftje zelf ook wel doen, slim idee.
@ KIEKEBOEE_, dat probleem heb ik dus ook! Je wilt zo graag positief over dingen denken en optimistisch door het leven gaan maar het is zo lastig. En dat mediteren vind ik ook een goed idee, want ik ben zelf ook vaak aan het stressen. Maar ga je dat dan thuis doen (zoja, hoe?) of ergens anders.

Upje.

Ik ga proberen om niet te lang stil te staan bij slechte dingen en van alles heel erg genieten. Héél erg genieten.

Er zijn paar dingen waar ik aan ga proberen te werken:

• Mijn havo diploma halen
  • Mijn werk doorzetten en zoveel mogelijk uren maken
  • Mij wat beter proberen te voelen
  • Meer in huis helpen
  • Meer leuke dingen doen met mijn vriend
  • Mijn vrienden meer zien

ik las verkrachtingen -.-’

Ik hoop dat het betreft vriendschappen beter zal gaan, en dat ik niet weer door mijn ‘beste vriendinnen’ in de steek word gelaten.
Ook wil ik beter mijn best gaan doen op school.

Mijn verwachting over school veranderd steeds. Dan heb ik een toets gehad die ik zo ontzettend moeilijk vond, dat ik denk dat ik blijf zitten. Vervolgens krijg ik een goed cijfer terug en denk ik: ik ga wel over dit jaar!

Ik laat het op me af komen, zie wel wat er gebeurt.

Hmm ik heb zoveel nog te doen wat dat aangaat!

• Meer mezelf kunnen zijn
  • Meer ondernemen
  • Uitzoeken wat ik wil met mijn relatie
  • Uitzoeken wat ik wil met mijn studie
  • Uitzoeken wat mij gelukkig maakt.

I’m a freaking mess haha.

• Het leuk krijgen op mijn nieuwe school.
  • Veel met mijn oude en nieuwe vrienden nog afspreken.
  • Overgaan naar de 3e.
  • Navelpiercing krijgen.

haha, dat las ik ook (’:
maarre, ik heb niet zoveel met goede voornemens, omdat ik die meestal niet houd.
uhm, afvallen misschien, ook al is dit dan poging 5 ofso haha.

2011 zal wel net zo erg worden als 2010, dus ik ga er niet veel aan werkenk.

Stiekem denk ik hetzelfde, maar ik dwing mezelf om positief te denken. :pensive:"

Ik wil alles wat meer rustig aan doen zegmaar. Nu kom ik school uit, ga ik computeren, tussen door huiswerk maken, 's avonds leren, het werkt gewoon niet.

Ik heb besloten om morgen een dag planning maken (zolaat iets leren, zolaat iets maken, zolaat nog computeren, etc) voor school, waar ik me dan ook echt aan gehouden (probeer, probeer). Ik wil ook wat meer conditie/lenigheid, dus ik wil bijna elke dag ook 20 minuutjes cardio voor de winter en hardlopen voor de zomer inplannen.
Want vorig jaar ging het echt niet, ik was veel te gestresst. De cijfers waren wel goed, maar ik deed het gewoon niet op de goede manier :s.

Ook wil ik mijn zelfvertrouwen nog meer opbouwen (2 jaar geleden was het 0,0) en gewoon laten zien wie ik ben, niet meer eraan denken wat anderen kunnen denken, niet meer schuilen.

• Mijn propedeuse halen zonder te veel moeite. Dus vanaf nu gewoon al m’n tentamens knallen en met heel veel plezier m’n werk maken.
  • Bij m’n vriend blijven, en blijven hopen dat hij het niet voor de laatste keer verpest.
  • Dit lieve buikje van mij mag ook wel eens weg… Hmpf.
  • Heeeeel hard m’n best doen om een kamer in Utrecht te vinden.

Verder. Mwha.
Het leuk hebben. :grinning:

-rijbewijs halen
-afvallen 6kg
-zoveel mogelijk kleding en schoenen kopen:P
-oksel scheren&schaam haar