verven slecht voor je haar?

Ik wil mischien mn haar laten vereven maar ik weet niet precies hoe slecht het is voor je haar.
Breekt het sneller af, gaat het pluizen of zelfs dood?
Ik weet niet of jullie daar ervaring mee hebben.
ben benieuwd :3

het is slecht, neem dat maar van me aan

Heb nooit ergens last van gehad met donkerder verven.
Ontkleuren is een ander verhaal. Dus wat wil je eigenlijk gaan doen? ^^
En haar leeft niet dus kan het ook niet dood gaan.

Het is slecht, maar het is niet zo dat na 2x verven je haar uitvalt ofzo :’) Ik doe het zelf met henna en dat blijkt zelfs goed voor je haar te zijn…

Ik doe het altijd wat blonder, en ik heb nergens last van… Wel een beetje pluizig, maar dat was het daarvoor ook al :stuck_out_tongue:

Maar ik droog of stijl m’n haar wel nooit, dus daar blijft het dan wel van bespaard :’)

Ik heb al bijna alle kleuren gehad, (Ik ben nu rood btw c: ) maar mijn haar is nog helemaal ‘levend’ of hoe je dat zegt haha.

Donkerder verven valt wel mee. Lichter is minder want dat bleekt ook volgens mij.

Verf mijn haar al jaren redelijk vaak en het voelt juist altijd heerlijk aan na het verven xD Mijn kapper zegt ook dat het allemaal wel mee valt dus…

Zolang je het niet duizend keer probeert te bleken kan het geen kwaad hoor, en anders kan je het compenseren met geen hitte zoals de föhn of de stijltang gebruiken.

je hele haar is sowieso al dood

Een paar keer verven maakt heus niet veel uit denk ik en veel verven denk ik ook niet als je het maar gewoon goed blijft verzorgen dus niet elke dag stijlen of krullen of föhnen enzo…

Mijn vriendin krijgt door het verven een andere kleur haar, ze zal nooit haar eigen kleur terug krijgen.

Neem kwaliteit verf met verzorgende producten erin, ik heb gemerkt dat dat al heel veel scheelt. Over het algemeen als je niet voor extreme kleuren kiest (lichtblond/zwart) valt het allemaal wel mee.

Blijf je haar gewoon goed verzorgen dan komt t wel goed.

Oke. Ik voel me inmiddels een expert op dit gebied.
Ik verf mijn ongeveer eens in de 4-6 weken. Dit is ongelooooflijk slecht, ik weet het. Maar het is een bright red die ik niet wil laten vervagen. Dus.

Je haar verven is niet slecht voor je, zolang je het niet zo vaak doet als ik. Eens in de 2 maanden ofzo kan geen kwaad. Sowieso, als je een ‘makkelijke’ kleur hebt, hoef je meestal alleen je uitgroei te verven.

Waar je wel op moet letten is;
# Dat je ongeveer 6 weken voor je gaat beginnen met verven je je haar even ‘rust’ geeft. Haarmaskers, conditioner en even geen stijltang of föhn. (Alhoewel föhn nog het minst schadelijk is hoor.)
# Dat je altijd kleurshampoo en conditioner gebruikt. (Veel mensen doen dat niet, maar dat is de beste manier om de kleur levendig te houden.)
# Dat je voor het stijlen een stijltang gebruikt met keramieken platen. Dus niet met een keramieken coating, want die is zo weg, en het aluminium daaronder is slecht voor je haar. Ook raad ik je aan om altijd je haar met verzorgingscreme in te smeren voor het stijlen.
# Het minder vaak te wassen, eens per dag is niet echt goed. Om de dag is oke.
# Bleken is wel erg slecht voor je haar. Dit maakt je haar droog en broos. Dus je kan het doen, maar dan moet je daarna het nog 20x beter verzorgen. Dus je moet het er maar voor over hebben…
# Henna is een goed alternatief, maar onthoud, dat als je eens henna hebt gebruikt, je daarna NIET kan verven. Dat is het allerslechtste voor je haar, en het kan gaan uitvallen. Je zal dan eerst moeten wachten tot de henna er helemaal is uitgegroeid.

Ik hoop dat dit helpt! xx

Ga naar de kapper. Laat het kleuren ipv verven. Veeeeeeeeel beter voor je haar en trust me, het heeft bijna evenlang effect + je hebt geen last van uitgroei.
Maar de belangrijkste tip : Doe het absoluut niet zelf! Doe het bij de kapper!

Dat is dus absoluut niet waar. Het kan dus wél kwaad. Verven blijft slecht voor je haar. Hoe goed je het ook verzorgt en hoe erg je ook denkt dat je haar nog gezond is.

het is sowieso slecht voor je haar. ik verf mijn haren nu al een paar jaar, en het voelt nog steeds niet dood aan en groeit nog steeds net zo snel, dus het valt ook wel mee bij mij.

Ik geloof dat je nogal een beetje overdreven doet :’) Mijn haar is gezond dat is een feit en ik verf het toch redelijk vaak. Zelfs mn kapper zegt dat er overdreven over gedaan wordt dus…

tuurlijk wel… je haar groeit toch gewoon door ? en dat is dan niet gekleurd.

Ik hoop dat het allemaal wel meevalt, ik ga binnenkort van donkerbruin/zwart naar grijs, en dan moet ik het dus laten bleken.

^ Bleken daar in tegen is wel slecht :stuck_out_tongue: