heey ik had ook eczeem vanaf mijn geboorte, het is nu ongeveer een jaar over.
ik heb het ook een hele poos in mijn nek gehad en het jeukte superveel.
ik ben daarmee toen ook naar de dokter geweest en die gaf me een zalfje en dat smeerde ik (daardoor ging het weg) er ook op maar als je er 1 dag mee stopte kwam het direct weer terug. bij mij ging het niet vervellen maar het ging schilveren. ik ben hier vervolgens mee naar een antroposofische arts geweest en die had gezegt waardoor het kwam (ik was alergisch voor koemelk, suiker, en varkensvlees) ik at dat niet meer maar naar 2 jaar kwam het terug toen heeft mijn opa tegen mij gezegt dat ik het beste naar een kliniek in duitsland kon gaan. ik ben daar 1,5 jaar geweest elke vrijdag en nu is het helemaal over.
(bij de meeste mensen duurt het geen anderhalf jaar maar ik was een dramatisch geval het bleek dat ik overal allergisch voor was ook voor water mijn eigen organen en ga zo maar door)
je komt er dan 1x in de week en dan word je behandeld je krijgt flesjes in je hand met daarin iets waar je allergisch voor zou kunnen zijn en dan word er een soort van ‘massage’ op je rug gegeven en je moet een boekje kopen daar en daarin staat wat je dan na de behandeling ongeveer 24 uur niet mag hebben.
ik hoop dat het weer overgaat bij jou want het is echt heel vervelend!
een antroposofische arts werkt ook heel goed maar ik was dus een probleemgeval! succes!
xxx shaydie