Vervelling eczeem

Oké, sinds een tijdje heb ik last van eczeem in mijn nek en dit werd steeds erger.
Daarom heb ik speciale crème hiervoor bij de apotheek gehaald.
Het brandt een beetje als ik het op de eczeem smeer (zo’n 2 à 3 keer per dag), maar dat is na een minuut of 2 over. Ik ga er maar vanuit dat dit een teken is dat het werkt.
Nu begint mijn eczeem na twee dagen van insmeren te vervellen. Ik maak me er niet zoveel zorgen over, maar omdat ik echt totaal niet thuis ben in de medische wereld zou ik even van iemand willen weten of dit daadwerkelijk duidt op genezing.

Alvast bedankt.

Ik denk dat het wel op genezing duidt want als je huid gaat vervellen dan betekent dat, dat je nieuwe huidcellen krijgt volgens mij! staat er trouwens niks bij de bijsluiter van de creme?

Nee, op de bijsluiter kan ik niets vinden. Vond ik ook al vreemd.

Ik heb al exceem vanaf mijn geboorte [alleen in de zomer] maar bij mij vervelt het nooit eigenlijk… Het komt op, jeukt ver-schrik-ke-lijk, ik krab er aan [vaak in m’n slaap], het wordt erger, ik smeer die zalf, er komen korstjes op, de huid geneest [maar niet met velletjes ofzo…].

Maar misschien is het anders als je er niet aan krabt, ik kan er echt niet vanaf blijven, zo erg jeukt het.

Ik krab inderdaad niet. Het is moeilijk, maar het jeukt nog niet zo vreselijk erg dat ik er niet vanaf kan blijven.

Dan hoop ik voor je dat het weg is voordat het zomer wordt (: Het gaat bij mij vooral zo jeuken als ik zweet, als het warm is dus. Upje!

Bedankt, ik hoop het ook.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613]
Ik krab inderdaad niet. Het is moeilijk, maar het jeukt nog niet zo vreselijk erg dat ik er niet vanaf kan blijven.[/quote]
nou geniet daar maar van !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=TIRREG_ link=topic=178835.msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613]#msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613] date=1295028613]#msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613]#msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613] date=1295028613] date=1295029004]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[quote author=TIRREG_ link=topic=178835.msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613]#msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613] date=1295028613]#msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg[quote author=GjengroddeStier link=topic=178835.msg6983620#msg6983620 date=1295028613]#msg

Nouja, het jeukt, dat wel. Maar het kan zeker erger; dus ik ben er wel enigszins blij mee ja. Alhoewel ik het liever natuurlijk helemaal niet had. : p

ik heb ook eczeem in m’n nek,
en ik heb van de huisarts een zalf gekregen;
unguentum triamcinoloni
misschien kan je dat proberen
het werkt echt heel goed (:

ik heb ook heel veel last van eczeem (in mijn gezicht), maar niet van een soort vervelling.
Iniedergeval moet je er gewoon heel vaak vaseline op smeren.
Als dat niet goed werkt kan je ook de zalf Elocon (Vet) gebruiken (heb ik gekregen van de dokter/apotheek). Dat werkt echt supergoed. Maar dat moet je wel heel dun smeren en niet te vaak, want het is wel een hormoonzalf. ALs ik die zalf gebruik is het binnen een paar dagen weg.

Oké, bedankt voor de tips. (:

Ik gebruik nu crème van VSM, maar als dat toch niet blijkt te werken zal ik die andere gebruiken.

ja die zalf gebruik ik ook! werkt idd erg goed

Ik zal het controleren op de verpakking. Bedankt!

Ik heb ook eczeem, maar ik krijg nadat ik de creme heb opgesmeerd niet een vervelling van de huid, maar dan zal ik wel andere creme gebruiken :wink:

heey ik had ook eczeem vanaf mijn geboorte, het is nu ongeveer een jaar over.
ik heb het ook een hele poos in mijn nek gehad en het jeukte superveel.
ik ben daarmee toen ook naar de dokter geweest en die gaf me een zalfje en dat smeerde ik (daardoor ging het weg) er ook op maar als je er 1 dag mee stopte kwam het direct weer terug. bij mij ging het niet vervellen maar het ging schilveren. ik ben hier vervolgens mee naar een antroposofische arts geweest en die had gezegt waardoor het kwam (ik was alergisch voor koemelk, suiker, en varkensvlees) ik at dat niet meer maar naar 2 jaar kwam het terug toen heeft mijn opa tegen mij gezegt dat ik het beste naar een kliniek in duitsland kon gaan. ik ben daar 1,5 jaar geweest elke vrijdag en nu is het helemaal over.
(bij de meeste mensen duurt het geen anderhalf jaar maar ik was een dramatisch geval het bleek dat ik overal allergisch voor was ook voor water mijn eigen organen en ga zo maar door)

je komt er dan 1x in de week en dan word je behandeld je krijgt flesjes in je hand met daarin iets waar je allergisch voor zou kunnen zijn en dan word er een soort van ‘massage’ op je rug gegeven en je moet een boekje kopen daar en daarin staat wat je dan na de behandeling ongeveer 24 uur niet mag hebben.

ik hoop dat het weer overgaat bij jou want het is echt heel vervelend!
een antroposofische arts werkt ook heel goed maar ik was dus een probleemgeval! succes!
xxx shaydie

Ik heb ook eczeem en het was een paar weken geleden echt heel erg, dus toen ben ik naar de docter gegaan. Nu heb ik 1 nieuwe vette creme van 5 ofzo.(want ze hebben allemaal een nummer van hoe aggesief ze zijn ofzo) En een theerzalf, die stinkt wel, maar je moet hem 's avonds op doen en dan gaan slapen maar hij werkt wel erg goed. De volgende ochtend is je huid ook zachter enzo. En je ziet gewoon bijna gelijk al verschil en het jeukt niet meer heel erg.