vervellen

omdat ik vaak vervel in de zomer en dat niet echt leuk vind had ik een paar vragen.
ik vervel best wel snel, maar smeer me ook altijd wel in met zonnebrand. het is een keer zo erg geweest dat mn hoofd gewoon helemaal rood was en de vellen er los aanhingen toen ik uit turkije kwam en dat was niet bepaald leuk. ik kreeg er wel zalf voor maar de bruine kleur was er gelijk af… mn hele lichaam was nog wel bruin behalve mn hoofd -.- dat zag er dus ook niet uit.
nu wil ik dat dit jaar natuurlijk niet weer dus hier mijn vragen.
1. Hoe voorkom je het best dat je gaat vervellen voor een dagje zonnen, strand etc. ?
2. Als je vervelt, kun je dit dan ook stoppen zodat je niet nog meer gaat vervellen? zo ja, hoe?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
alvast bedankt!

Ik denk dat scrubben goed werkt.

In ieder geval een hoge factor zonnebrand gebruiken bij het strand, en na een poosje weer opnieuw smeren.
Volgens mij kan je vervellen niet tegengaan, ik heb er ook wel eens last van helaas, maar dan op mijn schouders.

jaa scrubben doe ik ook wel regelmatig maar ik ben bang dat ik er dan juist alleen maar meer vel afhaal…

ja ik heb het ook altijd op mn schouders en neus en onder mn nek… echt vervelend ;p

Ik denk dat je er niks aan kan doen…
Ik vervel ook AL-TIJD maar ik verbrand ook altijd heel erg en wordt niet bruin.
Goed insmeren lijkt me het beste en niet te veel en te lang in de zon

ja het is echt kut… ik smeer me altijd wel goed in maar toch vervel ik. en als ik dan vervel smeer ik er altijd aftersun op met de hoop dat ik dan niet meer ga vervellen maar dat helpt ook niet echt… zou er niet een zalf ofzo voor bestaan? ik heb er al een keer een zalf voor gehad maar die zorgde er voor dat al het vel eraf ging en dat wil ik juist voorkomen!