Verveling bij Engels

nou, ik heb canadese familie en ik spreek graag engels. al op zeer jonge leeftijd ben ik dan ook begonnen met het te leren. wat dus ook maakt dat ik heel veel voorloop op mijn leeftijdsgenoten (en zeker hier, want heel veel leerlingen op mijn school hebben in de 2e pas 1 jaar engels gehad)

nou hadden we vorig jaar eerst een engels docent waar we nogal problemen mee hadden. hij was erg langdradig, saai, kon totaal geen orde houden in de klas (tja, een drukke en hechte klas als wij waren moet je met aandacht vast houden) en de uitleggen waren dramatisch. veel leerlingen leerden dus moeilijk. het werd zo erg dat hij de deur een keer op slot heeft gedaan toen hij wegging. (het was een apart gebouw, inmiddels gesloopt)

toen kregen we een nieuwe docente, die gaf wel goed les. ze was nog erg jong en fris, best streng, maar goed, ze gaf gewoon goed les en het was ook niet zo chaotisch als bij meneer. toen ze merkte dat ik en een vriendin altijd een negen of hoger hadden en ons echt dood zaten te vervelen tijdens de lessen kregen we extra werk, eerst van havo/vwo en toen van een 2e klas. ging erg goed, we hadden iets te doen en we leerden steeds meer.

maar nu in het 2e jaar is deze docente op wereldreis en hebben wij een vrouw van middelbare leeftijd, die alles erg goed bedoelt, alleen ze weigert om mij extra werk te geven. daardoor is mijn motivatie erg gezakt, ik let nooit op, ik vergeet heel vaak mijn huiswerk en ik ben echt wel toe aan een wat hoger gegrepen stof.

maar wat moet ik nu doen, want ik heb al een paar keer met haar gepraat, alleen ze wilt dat ik haar lessen volg omdat andere het dan als voortrekken zouden kunnen gaan zien… ze wil echt geen extra werk geven. wat nu?

Zelf voor iets anders zorgen, naar je mentor stappen of je ouders met haar laten praten? :slightly_smiling_face:

[i]geen extra werk geven omdat ze dat als voortrekken zouden zien?

ik denk niet dat je klasgenoten het erg vinden als jij meer huiswerk hebt?

misschien kun je haar dat op een normale manier vertellen?
en idd anders naar je mentor toestappen,
dan kun je samen tot een oplossing komen[/i]

je kan het denk ik niet echt zien als huiswerk. het is meer een boekje, gemaakt door de docent, die je gewoon mag maken wanneer jij dit ziet zitten. als je dus zegt, ik let een dagje op in de les mag dat ook. daar staat wel aan vast dat je wel gewoon je schoolwerk ernaast moet doen. we zitten al op versterkt taalonderwijs dus aan het niveau van het engels zal het ook niet liggen…

Heb ik ook gehad, ga naar de coordinator of leerlingbegeleider ofzo, en vraag wat de mogelijkheden zijn, desnoods met je ouders. Extra werk helpt niet, het niveau moet gewoon hoger.

Haha, exact mijn situatie. Ik zit al 3 jaar in Engels met een ongemotiveerde leerkracht die probeert uit te leggen wat ‘The Past Simple’ en ‘Active/Passive" is. Ik spreek al Engels sinds ik 9 ben ofzo. :’)

Ik vind het eigenlijk wel leuk, omdat ik dus nooit moet opletten in Engels en gewoon wat kan praten met de persoon naast me. Ook omdat ik nooit moet leren voor m’n examens van Engels en toch een negen haal. :slightly_smiling_face:

Het niveau is gewoon goed, hoger dan de gemiddelde school. maar alles wat ze uitleggen heb ik al geleerd. ik heb ook aangeboden om mijn klasgenoten die er moeite mee hebben te helpen, maar dat wil ze dus zelf doen. mijn mentor is zo’n type die vind dat je dat met de docent uit moet zoeken en de coördinator heeft echt een hekel aan mij lijkt wel,

Ik heb dat ook, maar ik doe Ct (Cambridge Track) en het is dat de lessen alleen in het Engels zijn, en dat je dus de hele CT lessen in het Engels moet doen en de boeken zijn ook Engels. Dit is niet dat dan ook je wiskundeboek in het Engels is, alleen CT, en dat is dus Engels voor Engelse kinders.

En bij een school in mijn buurt kan je tto volgen, dat is tweetalig onderwijs, en daar doen ze dan bijv. een paar lessen in het Nederlands en andere in het Engels. Dus ook Engelse wiskundeboeken en ak boeken.

Oké, dit helpt dus niet bij jouw probleem en ik weet niet hoe je het moet oplossen.

tto kan inderdaad, dat zou ik ook gaan doen voor ik ging verhuizen alleen bij ons op school heb je helaas geen tto… en als daar een klas voor komt kan dat alleen in het vwo en ik doe vmbo-tl…

Ik verveelde me ook telkens onder Engels vorig jaar. Toen kwam een leraar met het idee om mijn Engels te gaan geven op vwo-niveau en dat heb geaccepteerd. Maar toen vond hij het teveel werk en is hij er niet mee door gegaan. Nu heb ik een nieuwe leraar, en hij begrijpt mij helemaal en ik mag gewoon de les uit als ik wil om met een ander vak bezig te gaan.

Ik heb me 6 jaar lang verveelt bij Engels op de middelbare school.

Ik verveel me ook altijd bij Engels. Onze klas bestaat voor 90% uit TTO, en voor het grootste deel daarvan is dit allemaal veel te simpel en nogal nutteloos. Natuurlijk houden we wel rekening met de mensen die er wél moeite mee hebben, maar onze lerares is in de overgang is niet de makkelijkste en de sfeer is soms echt om te snijden…

Ik verveel me ook altijd dood onder Engels, naja…
onze leraar is een beetje een sukkel,
-hij is 21 en ziet eruit als 60 en heeft iets weg van een berggeit-
en onze klas, bestaande uit een stuk of 25 ongemotiveerde,
alleen maar lol willende hebben mensen, heel gezellig dus altijd.

Dus maak ik het hoofdstuk van te voren, want ik snap het toch al,
en teken ik in de Engels les, lach om de foute grappen en verveel me wat.

Maar mijn mentor gaat nu iets doen tegen de jongens die altijd lol trappen,
wat betekend dat het saaier wordt en ik totaal niks meer te doen heb.
Nu moet ik een nieuwe ‘hobby’ vinden, om in de les te doen.

Dit is wat ik doe in de Engels les, ik hoop dat ik een beetje help…
anders is dit lange verhaal voor niks

Kun je niet iets met de teamleider regelen?

Ik spreek ook al heel lang vloeiend engels en deed ook nooit iets tijdens engels. Niemand gaf mij extra aandacht/werk. Ik heb gewoon 5 jaar lang geen ruk uitgevoerd tijdens de engelse lessen.

So be it. Ik vermaakte me altijd wel.
Ging gewoon huiswerk maken voor andere vakken, nam een boek mee om te lezen, beetje tekenen, etc.