Vervelende vriendin!

Haaj,
Myn BFF is heel erg ‘‘vervelend’’.
Ja, niet echt vervelend,ze zegt op het eind best vaak af.
Net als vanmiddag.
We zouden morgen cakejes bakken, we hadden alles al gepland, we keken er al weken naar uit. En nu gaat een grote groep uit de klas naar de bioscoop en wilt zij ook! Dus heeft ze vanmiddag via msn gezegd dat we cakejes altijd nog kunnen maken.
Help ! Ik word hier zoooooooooooooooooooooo gek van.
Sorry, maar ik moest het gewoon even kwijt!

Al geprobeerd er met haar over te praten?

Inderdaad, denk dat je er gewoon met haar over moet praten.
Niet meteen boos worden, dat helpt niks, maar gewoon van: “Hé, we hadden toch al heel lang afgesproken om cakejes te gaan bakken?” En tja, als zij dan perse naar de bios wilt en jou laat zitten: nodig een andere vriendin uit!
Je hebt wel kans dat je vriendin dan boos wordt, maar misschien snapt ze dan ook dat ze haar afspraken met jou gewoon moet nakomen.
Trouwens, als ze echt zo vaak vervelend is; is het dan nog wel leuk om met haar om te gaan?

Je moet met haar praten =)
zeg dat je het vervelend vind dat ze steeds afspraken op het laatste momend afzegt, en dat je dat vervelend vindt, omdat je op haar had gerekend
succes =D!

je word op de 2de plaats gezet.
ik zou met haar gaan praten erover.

vraag je nu om advies of wilde je het gewoon kwijt?
naja, als je advies wil
je kan er of met haar over praten, of gewoon even wat minder met haar doen. dan merkt ze vanzelf wel wat ze mist en dat zij er ook iets voor moet doen!

dat heb ik ook begrijp je volkomen

Ik kan me voorstellen dat je je afgewezen voelt.
Maar waarom ga je niet gezellig mee naar de bioscoop?
Jullie kunnen daarna toch cakejes gaan bakken?

Ondanks dat ze idd op 't laatste moment afzegt, is dat niet eerlijk van haar.
Kijk eens aan of dit vaker gebeurt dan één keer.
Dan zou ik haar daarop wijzen. En niet op haar persoonlijk, maar op haar gedrag rondom afspraken maken en zich daaraan houden.

Maar ga mee naar de bios en maak nieuwe vrienden!

dit vind ik ook wel een goeie. als jij een andere vriendin uitnodigd dan voelt ze m wel. en als ze boos word dan kan je zegge: jij vond t toch minder leuk om cakejes te bakken dan nar de bios teg aan.

maar als je geen ruzie wilt, wat je neem ik aan niet wil met een vriendin, praat dan met haar. vertel je gevoel. als ze dan nog een keer zoiets doen kun je altijd nog overgaan op dat eerst egedeelte wat ik zei

heb je dit al tegen haar gezegd? zonee, dan moet je datgewoon doen
talking is the solution

Gewoon zeggen, tis toch je beste vriendin… dan zou dat moeten kunnen.

Praat er met haar over

zeg gewoon dat je het echt niet leuk vind dat ze op het laatst dingen afzegd, en als ze dan boos word heeft ze denk ik pech, want het is een beetje lullig als ze steeds dingen afzegd