Vervelende vriendin na overlijde van vader

hoi ik ben may. ik heb een vervelend probleem. een vriendin van mij, haar vader is 1maand geleden overleden. heel vervelend en zielig, mijn mentor zei al tegen me dat ik er voor haar moest zijn. maar ik had nog nooit zo iets meegemaakt. en ik had geen idee, hoe ze zou zijn na het verlies van haar vader. ze kwam 2weken niet op school, en ik had contact via haar op whatsapp, er viel me 1 ding op, ze leek veel drukker ofzo. na de vakantie (had haar 4weken niet gezien) was ze zo veranderd. ze wilde geen woord over haar vader zeggen, en ze was super druk. ze begon ook met mijn boeken en spullen kapot te maken. en ze tekend de hele tijd in mijn schriften. ze zegt de hele tijd vervelende dingen, en haar humor is echt raar geworden, (voor rasistisch en homofobisch geworden). ik mis de oude haar. ik kan me gwn niet meer concentreren op alles. ze lijd me zelfs bij toetsen af. ik heb nu al zo veel onvoldoendes, omdat ze me aflijd. ik kan ook niet meer naast haar gaan zitten, maar ze heeft geen andere vrienden.
help alsjeblieft!! ik ben echt klaar met haar.
groetjes!
May (13)

Supervervelend! Kun je er met je ouders over praten en dan eventueel met haar moeder?

Oh jeetje, heftig… kun je er met je mentor over praten?

ja goed idee. thanks voor je antwoord