Vervelende vriendin "dumpen"

Hallo Girlscene,

Ik heb een probleem. Ik heb echt zo genoeg van mijn vriendin F. gekregen! Elke keer als er iets nieuws is heeft zij het beter, mooier en duurder. Ze loopt op te scheppen over wat haar vader, moeder en broer kunnen, hebben of ooit hebben gedaan.( bijvoorbeeld dat haar broer met een 8 gemiddeld geslaagd is en dat haar ouders een eigen bedrijf hebben) Ze voelt zich te goed voor alles en iedereen en ze vind dat zij altijd een vijf-sterren behandeling verdient. Ze heeft nog nooit een rooie cent verdiend en ze loopt alleen maar op te scheppen over haar broers cijfers terwijl ze zelfs zesjes haalt.Ook probeert ze als een van ons een keer iets leuks heeft het altijd zó afkraken dat zij toch weer degene is die het het beste heeft. We hebben dit haar al een paar keer een kans gegeven, maar nu ben ik er écht klaar mee. (ze heeft best wel lelijke dingen gezegd, maar daar ga ik verder niet op in). Het liefst zou ik gewoon geen vriendinnen meer willen zijn. (zonder ruzies enzo maar wel gewoon kappen). Hebben jullie een idee hoe ik er het best vanaf kan komen? Want het hoeft van mij nu echt niet meer. Ze is wel aardig soms, alleen ik kan zoo slecht tegrn haar persoonlijkheid.

Liefs,
Rosierainbow

Maar dan zeg je het toch gewoon tegen haar? Wat heb je te verliezen?
Trouwens iemand die je zo behandeld noem je geen vriendin.
Ik begrijp het nooit waarom meisjes dit zo moeilijk vinden :’) .

Zeg het tegen haar. Misschien doet ze zich alleen zo voor. Maar is ze in het echt anders.
Gewoon zeggen, als ze vind dat je bullshit praat, ben je sowieso van der af. Als ze het erg vind dat je het zegt, ziet ze jou wel als een vriendin. En dan zou ze ook proberen te veranderen.

Bedankt voor de tips. Ga morgen in ieder geval met haar praten :slightly_smiling_face: vrasg me vooral af hoe ze reageert. Maar ik weet ook wel van me zelf dat ik teveel over me heen laat lopen en te veel van mensen pik. Gaat wat worden. Tis een echte dramaqueen.

Vertel het haar, als ze echt een goede vriendin is zal ze er iets meedoen, anders heeft ze gewoon pech :x .

Als ze weer iets afkraakt, zeg je gewoon dat je het nergens op vind slaan dat ze zo doet. Maak haar duidelijk dat je haar gedrag niet op prijs stelt

Ik ken het. Ik en mijn vriendinnen hebben het op de man af gezegd en sinds dan komt ze nooit meer naar ons. Gewoon doen, je hebt er niks mee te verliezen. Maar wel vriendelijk natuurlijk!

Goede reacties allemaal :slightly_smiling_face: erg lief. Ga er morgen zeker wat mee doen :slightly_smiling_face:

Ik zou zeggen dat de vriendschap over is omdat ze inderdaad te goed is voor jullie, haha.

Vertel haar wat je hier ook aan ons verteld, en zeg dat je geen vriendinnen meer wilt zijn maar geen ruzie wilt hebben.

dit heb ik ook gehad, ik ben gaan praten met haar en mijn andere vriendinne en we hebben aangegeven dat we haar niet meer als vriendin zien, alleen jammer genoeg loopt ze nu wel nog steeds achter me aan . . .

wij zijn ook met een hele groep meiden en we wouden van 1 iemand af, beetje het tegenovergestelde type als wat jij zegt maar wij hebben haar keihard buitengesloten en genegeerd. we probeerde het duidelijk te maken al een jaar lang maar t kwam niet binnen. ze zei nooit wat en deed ook niks en ondertussen zaten wij met haar opgescheept. maar als ik jou was zou ik het gewoon straight en hard zeggen. zij doet t zelf ook en wss denken wel meer mensen zo over haar dus niemand zal je raar aankijken. en het is onzekerheid van haar want ze is wss jaloers op iets wat jij/jullie wel hebben
x