Vervelende stiefvader

Hey!

Ik lees meestal op Girlscene, maar post meestal niet. Ik zit nu met een probleem en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Sinds 2.5 jaar heeft mn moeder een vriend, op het eerste gezicht leek hij een aardige man, maar dit veranderde snel. Als mn moeder niet in de kamer was zou hij mij stiekem een vieze blik geven, hij gaat continue op mijn plaats zitten en maakt onnodige rotopmerkingen als mn moeder er niet is. Een vriend van mij vroeg hem als hij een biertje wilde, dit werd afgedaan met: “Ik moet dat vergif niet in mn lichaam”. Terwijl deze jongen hem niks had gedaan. Het probleem is nu dat ik studeer in Londen, dus ik heb meestal geen dagelijkse problemen met hem. Maar voor kerstmis ga ik terug naar huis en heb absoluut geen zin om terug te gaan. Ik zal een lijstje opsommen met dingen die hij doet:

• Elke verjaardag van mij heeft hij er bewust voor gekozen om mij niet te feliciteren, terwijl hij mn zusje afgelopen verjaardag een auto cadeau deed.
  • Hij maakt continue een verschil tussen mij en mn zusje, ik ben niet jaloers. Maar het zou fijn zijn als ik tenminste een smsje krijg op mn verjaardag terwijl hij mn zusje continue cadeaus geeft
  • Continue vuile blikken mijn kant op
  • Continue mijn plaats in nemen
  • Toen hij terug kwam van vakantie liep hij meteen door naar zn slaapkamer, zonder gedag te zeggen. Terwijl toen ik een paar dagen later terug kwam van een vakantie en hij binnen kwam en in het algemeen hallo zei ik niet reageerde, hij mij dat nu kwalijk neemt. Het verschil is dan wel dat ik met een jetlag van 10u zat en een reis van 19u gehad had, dus er niet helemaal bij was.
  • Mijn moeder had gevraagd hem mij te feliciteren, maar hij wilde dit absoluut niet doen.
  • Ondanks mijn poging deze zomer om het een beetje aangenamer te maken hij hier geen behoefte aan heeft.