Vervelende situatie :(

Hoi meiden,

Ik zal even kort en krachtig zijn:
Mijn ex en ik zijn na onze break up vrienden gebleven (wat niet het slimste was om te doen i know).
Laatst vroeg ik of hij het opnieuw wilde proberen en hij zei dat hij dat niet meer wilde en mijn familie alles verpest had (eerdere topic…). Ook zei hij dat hij te veel van zijn vrijheid hield en zonder vriendin alles kon doen wat ie niet kon laten. Ik respecteerde dat. Een dag later appte hij mij dronken in de avond over hoe hij andere meiden aan het fixen was. Dat was echt het laatste wat ik wilde horen. Ik heb toen een paar dagen niet meer gereageerd op hem, maar uiteindelijk toch gezegd dat ik het niet leuk vond. Hij werd intens boos en zei dat hij het probleem niet zag omdat hij geen vriendin had. En daar gaat het mij niet eens om, maar om het feit dat hij zowat 100 redenen gaf waarom hij de komende jarengeen relaties wilde (in het algemeen), en vervolgens kan hij niet van meiden afblijven. Ik denk dat hij toch meer gericht op mij praatte ipv algemeen. Ook zeurt hij telkens dat hij geen vriendin kan krijgen. ( LIKE WTF… hiero haha). En toen zei ik direct dat als een meid hem wilde (ik) hij het afwees, maar vervolgens wel ging zeuren. Hij blijft ook telkens bij mij terug komen als ‘beste vriend’ met zijn problemen. En zeikt ook altijd dat ik ‘niet goed genoeg laat blijken’ dat we beste vrienden zijn, omdat ik ook met andere vrienden omga.
Hij is echt moeilijk… en ik wil dit hem laten weten maar ik weet niet hoe. iemand hulp/tips? alles is welkom. :bowing_man: In de vorm van een appje… Maar geen idee hoe ik dat over kan brengen zonder gemeen te zijn.

(eergisteren prikte hij in mijn kont , dus ik zei dat hij dat niet meer moest doen omdat we al lang niet meer hadden, maar toen ging ie opeens heel raar doen :cold_sweat: )

Eerlijk? Helemaal niet meer omgaan met die jongen, zelfs niet als vrienden. Hij dumpt je omdat hij de “nadelen” van een relatie niet meer wilt (monogaam moeten zijn, af en toe opofferingen maken, aandacht besteden) om vervolgens wel nog je “voordelen” te willen hebben (iemand die je gezaag aanhoort, die er voor je is). Conclusie: hij gebruikt je, maar vooral: jij laat je gebruiken, om nu nog vriendelijk te zeggen dat hij best wel wat moeilijk doet. Laat die jongen, hij is het niet waard.

bedankt voor je reactie! is het een slim plan als ik hem dat ook gewoon letterlijk app, en daarna alles afkap?

niets meer zeggen, blokkeren die hap!

hij zit bij me in de klas, dus hij gaat dan sowieso vragen in de klas wat er is… dus vandaar. Ik wil op school geen scene schoppen haha