vervelende opmerkingen van 'vriendin'

Hee,

Ik ben al 4 jaar bevriend met K, een vriendin van mij. We konden het altijd heel erg goed met elkaar vinden, maar sinds al mijn vriendinnen en ik op een andere school zitten (zij dus ook) zie ik ze niet zo vaak meer.
Nu had ik zaterdag een feest van een gezamenlijke vriendin van ons.
Ik vertelde haar dat ik maandag voor de 4e keer aan mijn teen wordt geopereerd.

Even voor de duidelijkheid;
Mijn grote teen is telkens heel erg ontstoken waardoor er aan de zijkant helemaal ‘vlees’ op groeit, helemaal opgezwollen en vuurrood wordt en het er gewoon echt niet goed uit ziet. 3 maanden geleden ben ik hier ook al aan geopereerd, toen hebben ze dus een stuk van m’n nagel weggesneden en alles wat er niet hoorde te zitten. 5 jaar geleden is dit ook al 2x gebeurd, maar dan aan m’n andere teen. Nu wordt heel mijn nagel eraf gehaald.

Meteen antwoordde mijn vriendin toen; voor de 100.000e keer, jij wordt helemaal niet geopereerd. Want dat is bij de dokter, en dat is echt geen operatie. Het is inderdaad bij de dokter, omdat het natuurlijk geen supergrote operatie is, maar ik mocht er ook voor kiezen om naar het ziekenhuis te gaan.
Ik zei; jawel, tuurlijk is het wel een operatie…
En ze begon van alles te zeggen over dat het gewoon niet waar was, ze begon me zelfs recht in m’n gezicht uit te lachen en 2 andere ‘vriendinnen’ deden gewoon mee. Ze zeiden zelfs ‘ik heb ook verdoving bij de tandarts gekregen, nu ben ik ook geopereerd!’ en dat soort flauwe dingen.
Ik voelde me er echt superrot over, omdat ik echt veel last van m’n teen heb en er nu al 4 maanden mee zit en voor de 2e keer wordt geopereerd en dan zit ik gewoon écht niet op dit soort dingen te wachten.

Misschien dat het nu lijkt alsof ik het allemaal wat overdrijf, maar hun weten niet eens wat het is, en gaan me dan gewoon recht in m’n gezicht belachelijk maken. Ook doet ze soms achterbakse dingen en nu dit…
En ik heb gewoon het gevoel alsof ze vinden dat ik me aanstel en dat ze me gewoon niet serieus nemen.

Weet iemand misschien hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Ugh, meelopers.

Wat kinderachtig van ze. Zij weten jouw pijn niet en hoe het voor jou voelt.

Negeren die handel. :slightly_smiling_face:

Mmh, ik denk gewoon negeren. Gewoon doen alsof het je niks uit maakt dat ze het allemaal zegt, ze klinkt een beetje als een betweter. Als zij ooit eens wat krijgt wat best erg is, moet je ook maar gewoon doen alsof het helemaal niks uit maakt, dan voelt ze wel hoe lullig ze doet.

Maar omdat het op dat feest was, voelde ik me gewoon ook zwaar voorschut gezet. Alsof ik mijn eigen verhaal helemaal aan het opblazen was, zeg maar.
En zij is een paar jaar geleden 2x aan haar heup geopereerd enzo, dus ze weet zelf goed hoe een operatie is. Maar waarschijnlijk vind ze mijn teen dus ‘veel minder’ dan haar heup.

Ik snap het wel, dat je je er rot over voelt. Ik vind dat een (goede) vriendin je niet hoort af te laten vallen, vooral niet bij bijzijn van andere mensen/vrienden.
Ik zou tegen haar zeggen dat je het niet leuk vond hoe ze erop reageerde en dan haar reactie afwachten, en als je daar je tijd niet aan wilt verspillen, het verstandigste: negeren.

Tuurlijk, een operatie gebeurt alleen in het ziekenhuis :’) Ik zou haar uitlachen omdat ze net zoveel weet als een steen als het gaat om gezondheidszorg.

Niet teveel waarde aan hechten. Ik denk dat ze jaloers is op eventuele aandacht die je krijgt omdat je in een vervelende situatie zit. Ik weet niet hoe ‘aandachtsgeil’ ze is, maar ik heb gemerkt dat dit soort mensen snel elk momentje aandacht naar een ander toe proberen te downgraden.

Toen ik de vorige keer werd geopereerd, heeft ze ook al zo’n opmerking gemaakt.
Maar ik zie haar heel weinig en anders is het alleen maar met heel veel andere mensen erbij. Ik kreeg via msn een soort ruzie met haar (heel stom via msn, ik weet het…) en toen heb ik ook maar meteen gezegd dat ik haar reactie van toen niet leuk vond. Ze begreep het toen wel van mijn kant en had zelfs sorry gezegd. Maar nu doet ze weer precies hetzelfde, maar nu gewoon nog erger!
Dus ik weet niet of ik het haar duidelijk kan maken… Omdat dit gewoon niet het enige is, waarmee ze me ‘afzeikt’.

Leuke vriendinnen heb je, daar zal ik eens over na denken als ik jou was. Als mij vriendinnen mij zo zouden uitlachen, niet serieus zouden nemen, konden ze lekker verder praten tegen mijn middelvinger.

ach ik weet precies hoe je je voelt. (vriendinnen van mij werden boos op mij toen ik een geschiedenistoets niet hoefde te maken omdat ik die week geopereerd werd. ze vonden dat een echt goeie vriendin die toets gewoon zou maken uit medelij ofzo. en nog een aantal leuke opmerkingen in die trant.) vaak zijn dat soort mensen aandachtsgeil en kunnen er niet mee omgaan dat anderen momenteel even wat meer aandacht krijgen ookal is dat niet eens positief.

idd gewoon proberen te negeren en maar bedenken dat ze zelf niet helemaal goed bij hun hoofd zijn.

Ik zit ook in een vriendinnengroep van 8 meisjes, en 3 daarvan kunnen echt rotopmerkingen maken… Maar het probleem is dus dat het een ‘groep’ is, en de rest wel altijd heel aardig is. Dus als ik hun zie, zie ik die ‘vervelende vriendinnen’ ook…

Dat is ook echt niet normaal zeg! Ik probeer ook maar telkens zo te denken, maar dan zie ik die opmerkingen telkens weer voor me en dat voelt gewoon echt vernederend… Vooral omdat het over iets gaat, waar ik al maanden mee zit en gewoon écht last van heb. En dan voelt het zo kut, om daarover gewoon uitgelachen te worden omdat ze eigenlijk gewoon proberen te zeggen dat het niks is.

Oei, ja dat verklaart haar opmerking wel. Nu, ik begrijp het wel hoor… Uiteindelijk vind ik een behandeling bij de dokter zonder algehele verdoving ook geen ‘operatie’. Maar dat neemt niet weg dat jij je er waarschijnlijk ongerust bij voelt en dat ze je gewoon hoort te steunen ook al is het minder erg dan bij haar.
Ahja, ze weet gewoon van niet beter. Probeer er met haar eens over te praten dat je weet dat ze ergere dingen heeft meegemaakt, maar dat dat haar het recht niet geeft om schamper te doen en je niet te steunen… Echt een kinderlijke actie.

(Aan de andere kant snap ik haar wel hoor, als je de definitie van een operatie opzoekt op wikipedia krijg je dit: Een operatie wordt doorgaans uitgevoerd in een speciale ruimte, een operatiekamer, in een ziekenhuis door één of meerdere chirurgen, een anesthesioloog en één of meerdere operatieassistenten.
Kenmerkend voor een operatie is dat het een invasieve procedure is. Dit betekent dat weefsels, implantaten en/of organen met instrumenten (bijvoorbeeld een scalpel of bistouri) geopend, veranderd, geïmplanteerd of verwijderd worden en overtollig bloed af te voeren met behulp van een aspirator. Niet dat haar gedrag daarom goed te praten is, maar ik denk wel dat een en ander te verklaren is door de zware operaties die zij al heeft meegemaakt… Het zal voor haar wellicht niet makkelijk geweest zijn en waarschijnlijk is ze gewoon om zelf in de aandacht te staan en vindt ze het niet leuk als anderen voor ‘mindere’ dingetjes in de belangstelling komen)

Mja, ik denk dat dat ons allemaal wel bekend in de oren klinkt… Het enige wat je kan doen is wachten tot ze volwassen worden :confused: Er bestaat ook een kans dat dat niet gebeurd (ik ga nu naar de unief met dat soort meisjes die echt nog geen barst veranderd zijn). Je moet gewoon leren het je niet zo hard aan te trekken. En een weerwoord te hebben als ze rotopmerkingen maken. (Je kan er misschien ook eens over beginnen met je aardige vriendinnen, maar dan heb je een kans dat ze partij gaan trekken voor ofwel jou ofwel die anderen en dat is geen goede zaak…)

^ Je hebt nu toch echt letterlijk gezegd dat haar situatie een operatie is, volgens wiki.

“Kenmerkend voor een operatie is dat het een invasieve procedure is. Dit betekent dat weefsels, implantaten en/of organen met instrumenten (bijvoorbeeld een scalpel of bistouri) geopend, veranderd, geïmplanteerd of verwijderd worden en overtollig bloed af te voeren met behulp van een aspirator.”

Ik vind het achterlijk dat Tamara’s situatie niks voor mag stellen omdat die vriendin aan de heup geopereerd is. Want dat is hier nu eigenlijk gaande. Gevalletje ‘welles nietes’. Volgens mij leeft je vriendin van medelijden, Tamara :’) Ik zou het maar laten gaan, en bij dat soort opmerkingen gewoon reageren alsof ze achterlijk is/doet en verder negeren.

Laat ze het woord ‘operatie’ maar eens opzoeken in het woordenboek,dan kunnen ze zichzelf mooi uitlachen :slightly_smiling_face:

ik ben het met Silverbleed eens ^^

@brod: ik vind het ook heel erg voor haar dat zij die operaties heeft gehad, maar daardoor hoeft ze nog niet te zeggen dat het bij mij geen operatie is. En ik hoor verder ook nóóit iets van haar. Ze zal er ook écht niet om vragen hoe het was gegaan, als ik haar weer zie. Laat staan dat ze een smsje zal sturen.
En ik vind het ook gewoon echt heel kinderachtig. Ik weet wie mijn echte vriendinnen zijn, en daar hoort zij gewoon niet bij. Ik heb dit tegen een andere hele goede vriendin verteld en die vond het ook echt belachelijk. En ik weet zeker dat nog meer vriendinnen dat vinden, maar zij durven allemaal niks te zeggen of willen zich er niet mee bemoeien…

@Silverbleed heel erg bedankt voor je reactie (: ik vind het ook gewoon belachelijk dat ze er zo lacherig over gaat doen. Een vriendin van me zei ook dat ze dacht dat ze gewoon superonzeker is en daarom andere de grond in wil boren, om er zo zelf beter van te worden…

nou dat vind ik egt lullig en btw het is wel een operatie want een dokter verschilt nieyy veel van 1 uit het ziekenhuis… dusz het ligt aan de plek waar je geopereerd wordt want als het in het ziekenhuis zou gebeuren was het dan wel opeens een operatie… maar alsnog laat ze nieyy zulke dingen over je zeggen negeer ze en loop weg als ze nog bezig zijn met hun zin afmaken… dat irriteert hun alleen… moet je egt proberen… maar trek nix van hen aan… some good girl advice

Een aspirator zal er wel niet aan te pas komen. Kijk, ik begrijp op zich wel dat die vriendin er iets op zegt dat het zeker niet zo’n serieuze operatie is als wat zij heeft meegemaakt, maar voor de rest praat ik haar gedrag niet goed. Ze zit hoe dan ook fout. Zelfs al zou het in algemene termen geen operatie zijn, over zoiets lacherig gaan doen is gemeen en tactloos…

Je ‘vriendin’ is blijkbaar zo ‘intelligent’ dat ze niet weet wat een operatie is.

Misschien moet je haar belachelijk maken omdat ze zo dom is… of omdat ze zichzelf zo belangrijk vindt dat andere mensen geen pijn meer mogen hebben… ‘want wat zij heeft gehad is natuurlijk veel erger…’

Triest soort mensen is dat, ik hoop dat ze er ooit nog vanaf komt maar ik vrees voor t ergste.