Vervelende opmerkingen tijdens gym

Hoi allemaal,
Ik heb 2 uur gym in de week op school, hierbij gaan we volleyballen en bijvoorbeeld basketballen. Ik kan het niet super goed, maar dat komt vooral omdat ik onzeker word van een paar mensen uit mijn klas.
“Vrienden” maken opmerkingen dat ik echt niks kan, overal slecht in ben, maar beter niet meer mee moet doen met gym, naar een ander team en nog veel meer. Dan beginnen ze allemaal te lachen en ik word daar best verdrietig van. Ik heb al geprobeerd te doen alsof het me niks uit maakt, dat werkt niet, ze gaan gewoon door.
Hoe kan ik hier het best op reageren? En hoe kan ik me hier minder van aantrekken?

Tips!!!

^best je echte naam niet gebruiken als profielnaam.

het is goed dat je die quote tekens gebruikt want echte “vrienden” doen dat.

echte VRIENDEN doen dit niet.

Doen alsof het je niets uitmaakt kan goed helpen. maar je moet het best ook zelf geloven. het kan goed zijn dat je gezicht het al weggeeft en ze al een reactie van je krijgen.
Laat ze lekker praten en als ze iets zeggen, zeg gewoon iets slim terug. ‘Je kan niets!’ ‘Jammer dat je zo over me denkt, gaan we nog verder sporten of hoe zit het?’

Doe gewoon je ding en ga met andere om, waarom moet je perse met deze “vrienden” omgaan?

Inderdaad,

echte vrienden doen dat niet. Als jij ze wel ziet als echte vrienden zou ik als ik jou was met hun in gesprek gaan erover. Misschien kan je aangeven dat je er eigenlijk best wel erg mee zit, ook al laat je op hun overkomen dat dat niet zo is.

Erg vervelend dat hun dat soort dingen zeggen, maar probeer je te focussen op dingen waar je wel goed in bent, want je kan vast wel iets hoor :slightly_smiling_face:

Doe gewoon je ding,meid. Trek je niks aan van wat ze zeggen,ze vinden het leuk als ze zien dat het wat met je doet. Laat het je koud,ene oor in en de andere oor uit. Dat is lastig,maar ik geloof in je!

En ik vind je ‘‘vrienden’’ geen echte vrienden als ze zo gemene dingen over je zeggen en je uitlachen. Ik zou er met hun over praten en als ze dan nog niet stoppen,gewoon dumpen.

Misschien kan je er een keer met je mentor of gymdocent over praten? Praten lucht op!

Op de basisschool had ik dit ook omdat ik mijn groeispurt later kreeg dan de anderen.
Ze zeiden dingen zoals: ‘Je kan niet scoren want je bent te klein!’ En dat terwijl ik gemiddeld was voor mijn leeftijd maar dat terzijde… Op de middelbare ging sporten veel beter en begon ik sport echt leuk te vinden.

Het hoeft niet maar doe je na schooltijd ook aan sport? Zo nee, probeer het op te bouwen. Doe dingen zoals wandelen, voetballen met vriendinnen/vrienden, basketballen, fietsen, hardlopen, etc.

Zelfverzekerdheid is ook belangrijk tijdens sporten. Mis je een keertje de basket? Wees dan niet awkward maar haal gewoon je schouders op en probeer het nog een keer! En wanneer mensen dingen zeggen hoef je je mond niet dicht te houden, zeg dingen terug! Maar laat ze niet merken dat ze je raken want misschien is dit juist hun doel.

Ze zeggen dat als je iets oefent je er beter in wordt. Dit is wetenschappelijk bewezen! Dus als je de bal niet in één keer recht schiet, maakt dat niet uit! Nadat je de bal vaak genoeg hebt getrapt, zal je brein denken dat dit een belangrijke activiteit is en onthoud dus de bewegen die je maakt als je bijvoorbeeld een bal trapt. Dit geldt ook bij andere sporten.

Veel succes,

Kisses xxx