Vervelende opmerkingen - ik kan er niet meer tegen.

Hee , ik zit nogal met een probleem.
ik heb jongens in mijn klas die altijd maar dan ook altijd opmerkingen over mij maken… ik word er echt gek van. Vandaag gingen 8 jongens met ze alle allemaal nare dingen zeggen en ik ben gewoon huilend weggerend. ik kan er serieus niet meer tegen. Meestal hou ik me groot en negeer ik het maar als ik dan thuis ben ga ik echt letterlijk kapot. ik kan er niet meer tegen.
en het rare is , ze doen het alleen bij mij. vanaf het begin van dit schooljaar heb ik tientallen bijnamen gekregen en 1 x is leuk , maar telkens word echt vervelend.
bijv , ik heb een knot ; ik wordt meteen cavia genoemd.
ik heb een rok aan ; ik ben een oma
en zo heb ik echt tientallen bijnamen die ze gebruiken ipv van mijn echte naam.
ik wordt echt gek en ik weet niet wat ik moet doen, ik heb echt nooit meer zin om naar school te gaan.

sorry voor zeikverhaal.

Klinkt vervelend, is het echt ‘pesterig’ bedoeld? of meer als ‘plagen’? Die woorden klinken namelijk meer als ‘haha wij vinden onszelf grappig en plagen je ermee’
Ik vind het wel knap dat je het normaal negeert, maar als je er thuis zoveel last van hebt moet je er wel een einde aan maken hoor. Hebben ze nog reactie gegeven op dat je huilend bent weggerend?
Confronteer die jongens ermee en vertel ze dat je het echt heel vervelend vind. Desnoods als ze alleen zijn, dan hebben ze minder zo’n ‘groepsgevoel’
Helpt dit niet? Mentor, klassenleraar inlichten misschien?

Al eens naar je mentor toe gestapt?
Gevraagd of je in een andere klas terecht kan?

-

Plagen is meestal 1 x en leuk , dit is echt niet leuk en dat weten ze ook.
mijn mentor heb ik al ingelicht en die heeft met ze gepraat , geen succes want het is alleen nog erger geworden.
en ja ze hebben me zien huilen , en ik wil me morgen echt ziek melden want ik weet zeker dat ze me gaan uitlachen enz.

-

Ik heb in dezelfde situatie gezeten 5 jaar terug. Ik heb geen idee hoe ik er uit ben gekomen, maar heb door die periode wel zelfkennis & zie die mensen als zwak.

Het klinkt nutteloos en afgezaagd: maar het komt misschien omdat je kwetsbaar overkomt, dan is het voor zo’n stelletje suckers ontzettend grappig. -.-" Ik denk dat je het echt niet op jezelf moet trekken, er zijn vast genoeg ‘leuke’ klasgenoten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is algemeen bekend dat jongens rond de 13/14/15/16 nog ontzettend kinderachtig zijn. Ze weten zich vaak geen houding te geven en dan is er natuurlijk nog het groepsgedrag ‘stoer zijn tegenover vrienden’. Serieus, zelfs nu in de vierde is het grootste deel nog steeds ronduit zielig!
Als ik jou was, zou ik me er echt voor proberen af te sluiten. Het gaat waarschijnlijk niet om jou, ze willen gewoon grappig overkomen ten koste van een ander, misschien ben je juist heel aardig en daardoor voor hun een easy victim. Maar echt, als je gewoon weet dat het ECHt niet aan jou ligt (dat is ook gewoon zo), komt het misschien ook minder hard aan!
Het is trouwens absoluut geen zeikverhaal, het is gewoon erg dat je je zo rot voelt hierdoor, dus misschien kun je er met iemand over praten?

Ja , dat doe ik ook maar diep van binnen denk ik ook echt dat het zo is en huil ook altijd waarom precies mij dit moet overkomen. ik ben van mezelf al heel onzeker maar met dit erbij kan ik het echt niet meer.

Dat is wel heel erg balen! Ik weet niet hoe oud je bent, maar die jongens zijn echt heel erg kinderachtig! Het is super moeilijk maar je moet echt proberen je er niks van aan te trekken. Ze hebben gewoon niks anders te doen denk k.

-

Ik begrijp je volkomen! Maar dit ligt gewoon echt niet aan jou! Trek het alsjeblieft niet naar jezelf toe. Ik bedoel, bij meisjes is het meestal jaloezie, maar jongens zijn gewoon ontzettend kinderachtig. De reden dit net jou overkomt, is dat je waarschijnlijk gewoon erg sympathiek en daardoor misschien iets kwetsbaar overkomt, waardoor ze weten dat jij ze niet op hun nummer zal zetten. Daar kun jij echt niets aan doen.

Succes ermee!

hetzelfste probleem ;s
dat is echt zo KUT!
& je bent het beu !
maar weetje, ze hebben echt géén leven
én zijn je aandacht NIET waard!

ik weet dat ik me er niks van aan moet trekken , maar als je elke les wel 10 x te horen krijgt : je bent een schaap (?) en je bent lelijk enzo
en mijn naam eindigd op een A dan roepen ze mn naam en dan mekkeren ze bij de A.
ze letten echt op alles , ik kan nooit even mezelf zijn of iemand heeft er wel een stomme opmerking over.

Je moet gewoon reageren met: Oh je bent echt grappig ja! Of iets in die richting. Je moet een weerwoord geven want dan vinden ze hetn iet meer leuk. Nu merken ze dat je niks terug zegt en ze negeert en erom moet huilen, dat vinden ze juist leuk. Kijk ze desnoods aan van; wát ben jij kinderachtig. Gewoon laten zien dat je er tegen kan, je kan het best. :slightly_smiling_face:

Ga morgen toch maar naar school en bekijk hun reactie. Als ik jou was zou ik ze echt geen enkele blik waardig gunnen, nooit tegen ze praten, maar gewoon echt doen alsof ze lucht zijn. Ik hoop dat dat werkt. Sterkte <3

ik zit in de derde en ik en een vriendin van mij zijn nogal plat. twee jaar lang zijn daar opmerkingen over gemaakt, begin dit jaar ook door een pestkop. op een gegeven moment vroeg hij aan mijn vriendin of ze anorexia had. ze is dun, ze kan er niks aan doen. toen is ze huilend weggerend. ik ben achter haar aangegaan en toen zijn we naar de mentor gegaan. nu houd die pestkop ze bek en volgende keer geef ik hem gewoon een ram als hij het nog eens flikt. :ok_woman:

He bah :S Dat is echt kut! Maar heb je geen vriendin(nen) in je klas? Waarmee je samen een front kunt vormen zegmaar… Dat je niet in je eentje bent, echt kei lullig ook dat ze met z’n allen op eentje gaan, ik snap hoe je je voelt, heb het zelf ook gehad.
Kick’em in the balls. Nee dat zou ik ook weer niet doen ;] Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat je voor de rest nog kan doen, volgens mij heb je al best veel geprobeerd…

Dit zei mijn vriendin ook , en dat heb ik dan geprobeerd en gezegd ; Jij bent echt zielig , of ; heb je niks beters te doen. Maar het is zeg maar niet 1 persoon… het zijn er veel meer dus als ik bijv. zeg ; heb je niks beters te doen … zegt diegene weer ; Nee , klopt , en dan begint het weer opnieuw.
ik wil wel naar de onderbouw coördinator gaan , maar ik ben bang dat ze vind dat ik me aanstel ( vooral omdat ik niet zo geliefd ben bij der ).