Vervelende leerkracht

Hoi !

Ik heb even wat te vertellen, alvast sorry als het verhaal onduidelijk wordt.

Dus hier begin ik, ik heb een bepaalde leerkracht die elke week vaste taken verwacht.
Oke, no problemo. Maar hij wil deze taken geprint hebben dat zijn 3 bladeren elke week.

Maar mijn ouders zijn al wat ouder en gebruiken zelf geen computer dus thuis ben ik de enige, zelf heb ik een laptop die ik vaak in bed gebruik. Ik heb dus geen vaste plaats om hem neer te zetten. Mijn kamer is ook enorm klein :confused:

Nu wil mijn leerkracht mij verplichten om een printer te kopen. Wat ik een beetje overdreven vindt. (oke we zijn mss 2014 maar dan nog) andere leerkrachten van mij verwachten dat we alles digitaal doorsturen.

Alleen gaat het verplichten in zoverre dat ik me eigenlijk enorm slecht en bijna gepest voel door hem. Hij belt naar mijn ouders en stageplaats en zegt dat ik een slechte attitutde heb een nooit mijn taken maak. Ik maak ze wel maar kan ze gewoon niet afprinten.
Hij is ook altijd enorm kwaad tegen mij en heeft me zelf gezegt `Jij zal niet ver geraken in je leven` en dat niemand me mag en iedereen me beu is.

In de klas (hij geeft ons ook ICT) negeert hij me compleet , hij gaat langst elke computer en geeft uitleg en mijn computer skipped hij , en op het einde van de les zegt hij dan `en jij hebt weer niks begrepen en niks afgekregen`.
Ook verteld hij ons dat onze mening geen waarde heeft omdat wij maar tieners zijn.

Ik voel me echt bijna gepest door hem ook omdat ik geen macht heb. Ik probeer het vaak te negeren , maar soms wil ik mezelf echt verdedigen maar dan ben ik weer de bad guy. ;/

Weten jullie wat ik kan doen , ik kan bij een vriendin afprinten maar dat gaat niet elke week kunnen. Zij heeft natuurlijk ook haar plannen en kan niet thuisblijven omdat ik iets wil afprinten.

En ik denk niet dat er met een directeur of een andere hoge persoon over praten. Dat dat echt zin heeft, misschien maakt het dat wel erger.

En weet iemand in hoeverre een leerkracht je kan verplichten om een printer te kopen…?

Sorry sorry als dit verhaal onduidelijk is , ik ben hier verschrikkelijk in en gebruik enorm veel enters.
Maar ik hoop toch dat iemand me kan helpen , thansk om het te lezen :kissing:

Praat met je mentor hierover.
Kun je niet op school printen?
Is het mogelijk om te schrijven anders?

Schrijven mag niet , hij wil alles altijd super netjes. Dus afgeprint en op school gaat het ook niet. Wij moeten betalen om op school te kunnen printen. Niet echt veel. Maarja , soms mag het nieteens ;/

Ik woon in belgie btw , mss maakt dat verschil met de verplichtingen.

Ohja , deze leerkracht is mijn mentor.

Ik vind dat een leraar je wél kan verplichten om je werk op papier bij je te hebben, maar dat hij je niét kan verplichten een printer te kopen.
Je zou bijvoorbeeld in een bibliotheek kunnen printen of op school…
Of een vast schrift kopen voor dit werk en het geschreven inleveren.

Nou ik denk niet dat het echt uitmaakt dat je in België woont.
Is het erg om te betalen voor het printen op school? Als je een printer hebt moet je de kosten voor de printer betalen én je moet inkt kopen…
En anders je mentor?

Oh ik lees nu dat het je mentor is.
Een andere leerkracht? Vertrouwenspersoon of afdelingsleider/directeur?

Ik zou toch met je directeur erover gaan praten. Misschien dat je ouders er ook wel iets van willen zeggen? Ik denk niet dat iemand je kan verplichten om een printer te kopen, aangezien je middelbaar onderwijs je in principe wettelijk gezien niets mag kosten. Dus aankopen kunnen ze niet echt verplichten dacht ik. Maar stel dat het toch kan, dan is de manier waarop die leerkracht het je vraagt echt niet correct!

Njha betalen zelf op school is niet echt een probleem maar ze laten het niet altijd toe. Behalve als het echt nodig is. En mijn mentor/leerkracht zelf laat het zeker niet toe. Dat heeft hij al verteld.

Dit slaat nergens op! Zeker omdat ik volgens mij uit je verhaal kan opmaken dat je al een normaal gesprek met hem hebt proberen te voeren over je probleem.
Ik heb het altijd zo gezien met leraren: wij zijn alletwee mensen en moeten elkaar dus met respect behandelen. Een leraar heeft niet meer rechten dan jij hierin. Ga alsjeblieft met je mentor of iemand anders praten en leg het probleem uit. Het is niet juist dat jij je gepest voelt door hem! Als je netjes en rustig de situatie uitlegt kunnen ze je er niet van beschuldigen dat je brutaal of dergelijke bent.

Dankje voor de reacties:)

En ja ik zou er over kunnen praten , ben alleen bang dat hij dit ontdekt en het alleen nogmaar erger gaat maken.

En bij je vriendin printen? Of mss bij je vader/moeder op het werk?

Als het zo’n verschrikkelijke leraar is zou ik er echt met iemand over praten. Vinden je klasgenoten hetzelfde? Misschien kun je samen wat bedenken of met iemand praten?
En als je dat echt niet wilt/durft dan zit er denk ik niets anders op dan gewoon ergens anders te printen…

Mijn ouders werken nietmeer. Mijn vader is al wat ouder , en mijn moeder heeft een ongeval gehad met haar hand.

Maarja ik kan tijdelijk bij een vriendin printen , maar ik moet zelf ook een oplossing zoeken.

En naast het printer probleem voel ik me nog enorm slecht. Door wat hij allemaal tegen mij zegt. Ik heb al jarenlang een depressie en neigingen om met het leven te stoppen. Ja sorry dat ik dit even bovenbreng.

Maar hij maakt dit nog stukken erger door te zeggen dat ik niks ben en nooit wat ga bereiken. Ik heb er al vaak over nagedacht om zijn naam op mijn afscheidsnote te schrijven. Gewoon omdat ik hem zo slecht wil laten voelen zoals hij me nu laat voelen.

Dit klinkt heel heftig maar het is wel al vaker door mijn hoofd gekomen. En ik wil het natuurlijk niet zo ver laten komen. Dan zou hij winnen.

heeft iemand nog advies misschien?

Ik vind dat jouw leraar je best kan verplichten iets geprint in te leveren. Je zou het eventueel in de bibliotheek in de stad waar je woont kunnen uitprinten (volgens mij kan dat tegenwoordig bijna in iedere bieb wel). En anders misschien bij buren/familie printen voor een kleine vergoeding als ze dat willen? Voor dat printen is vast wel een oplossing te verzinnen, zeker als je het niet erg vindt om daar een klein beetje voor te betalen (zoals je in een eerdere post zegt).

Maar buiten dat printen vind ik het echt niet kunnen hoe die leraar zich zo gedraagt. Ik zou het daar inderdaad zeker met de directeur/vertrouwenspersoon en je ouders over hebben. Het moet echt niet kunnen dat hij ervoor zorgt dat jij je zo slecht voelt!