Vervelende klas

Hoi meiden,

Ik heb een vervelende klas naar mijn mening, ik wil gewoon zo snel mogelijk klaar zijn met school en mijn diploma in éen keer halen. De kinderen in mijn klas zijn vervelend en druk en ik kan me daardoor lastig concentreren in de les.
Het komt misschien ook omdat ik ouder ben in gedrag, dat ik ze kinderachtig en vervelend vind. Maar toch vind ik het een probleem.
Ook heb ik van die aandachttrekkertjes, van die ‘swag’ personen in mijn klas. Die vind ik al helemaal vervelend. Maar dat heeft tegenwoordig elke klas volgensmij wel.

Ik moet hier natuurlijk nog een heel jaar mee doen. Met deze klas. Er zijn twee meiden die ik wel aardig vind. Daar ga ik ook het meeste mee om. Alleen heb ik zo gewoon telkens hele erge tegenzin om naar school te gaan, en niet gewoon tegenzin zoals veel pubers hebben omdat ze niet willen leren. Maar tegenzin in die kinderen weer te moeten zien en de pauze’s te verdragen.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik de lessen en de pauze’s (heel dit schooljaar) kan overleven?

Het klinkt misschien allemaal een beetje dramatisch. Maar ik wil gewoon fijne jaren hebben op school.

Gewoon negeren. Het lijkt alsof je het puur met je klas moet doen, maar ik zit in de bovenbouw en niemand, NIEMAND heeft alleen vrienden in zijn eigen klas. Dus je leert vanzelf wel leuke nieuwe mensen kennen, en probeer het gewoon leuk te hebben met de meiden met wie je het wel goed kunt vinden!

Het is vervelend, maar zie het als iets positiefs (in hoeverre dat kan) je kan je nu helemaal op school en je diploma richten zonder afgeleid te worden door leuke dingen.

Misschien draaien ze wel bij en worden ze in de loop van het jaar wel volwassener, als iedereen elkaar beter leert kennen. Als je je gewoon openstelt en je niet met een negatieve houding naar die mensen toe opstelt komt het allemaal vanzelf goed! (:
Hou het zelf positief, en hopelijk gaat de rest er in mee!

Wauw, ik had dit gewoon zelf kunnen schrijven. Mijn klas is ook zo kinderachtig.

Mijn klas ook.
Ik kan je niet helpen sorry! :frowning_face:

Bedankt voor de reactie’s meiden ! :wink:

Ik herken het nog van vorig jaar, toen ik zelf op de middelbare zat. Mijn klas was gelukkig vrij volwassen (mag ook wel met havo 5), maar dan nog. Je kunt gewoon niet met iedereen vrienden zijn.
Negeer de mensen die je irritant vindt, zelfs als dit betekent dat je je hele klas moet negeren.
Ga bij elke les vooraan zitten (minder afleiding van vervelende mensen en je kunt de docent beter zien en horen) en zoek mensen uit andere klassen op voor in de pauze.
Waar je ook leert/werkt, je zult nooit met enkel je klasgenoten of directe collega’s in de pauze zitten (dat is de ervaring die ik heb tot nu toe). Dit is eigenlijk het eerste jaar voor mij dat de meeste ‘vrienden’ die ik heb op school ook werkelijk in mijn eigen klas zitten, hiervoor was het altijd in andere klassen of zelfs op een totaal andere school.

Probeer gewoon lol te maken met die 2 andere meiden, en probeer vriendschappen te sluiten met kinderen in andere klassen. Je komt je schooltijd heus wel door, en niemand heeft een perfecte schooltijd.

En als die kinderen echt zo vervelend en afleidend zijn ga dan een keer met je leraren praten of dat zij wat meer orde in de klas willen houden. Of praat met je mentor erover en vraag of hij/zij het aan de andere leraren wil vragen.

Laat je schooltijd nu niet verpesten door een paar ettertjes, jij bent zoveel beter dan hun moet je maar denken. = )

Ik snap hoe je je voelt. Ik heb precies hetzelfde. Ik zit nu in de 2e, heb het nog steeds, heb het al sinds het begin van de 1e. Het is verschrikkelijk rottig. Je moet proberen ze zoveel mogelijk te negeren, al is het soms moeilijk. Als je muziek mag luisteren en je hebt een mobiel/mp4/whatever bij je, zou ik daarvan muziek gaan luisteren als ik jou was. Dan concentreer je je op de muziek en vergeet je eventjes de omgeving om je heen (bij mij dan, hoop voor jou dat het zo hetzelfde is!) Veel succes en ik weet dat het je lukt, het is mij nu ook al 1 jaar gelukt dus jou lukt het waarschijnlijk ook wel!

ik zit in een klas met tuthola’s die denken dat ze meer zijn. vorig jaar zat ik in een klas met kinderachtige mensen. dat jaar daarvoor was het leuk. maar het boeit me niets meer in wat voor 'n klas ik zit.

Dit lijkt precies mijn geval.
Ik haat heel veel kinderen in mijn klas.
Ook leren ze allemaal de hele dagen en kunnen alleen over school praten.
Hier kan ik echt geen vrienden mee zijn!!
OOK moeten ze altijd stomme opmerkingen over je kleding maken.
Die jas is te lang
dat zijn sportschoenen voor in een zaal
lelijke sjaal…
Die nietsnutten stellen niks voor en dan lopen ze de hele tijd stom te doen

gelukkig heb ik een BFF , Maar ze zit op een andere school :dry:

Ik vind het niet op jouw verhaal lijken? Jij zegt dat ze bij jou in de klas hele dagen leren. Dat betekent dat ze dus goed hun best willen doen net als de topicstartster.