vervelende collega

Heee!
Ik ben een paar maanden ergens begonnen met werken en dat
ging altijd wel goed, maar de laatste tijd moet ik vaak samenwerken
met een collega die écht vervelend doet. Zij staat zeg maar ‘boven’
mij, omdat ik er net werk en jonger ben blablabla, maar ze doet
echt heel minachtend tegenover mij. Ze maakt me de hele tijd
belachelijk ( en dan ook echt niet op een leuke manier ), ze lacht
me de hele tijd uit, en wisselt de hele tijd van die ‘verwaande’
blikken als ik iets zeg naar andere collega’s. Ik voel me echt heel
ongemakkelijk als zij in de buurt is. Als ik 1x iets vraag ( omdat
ik dus net nieuw ben en nog niet alle detailsvandetails weet), lacht
ze me meteen uit, negeert ze me of maakt ze me weer belachelijk.
Het klinkt misschien een beetje aanstellerig als je dit leest, en dit
klinkt misschien ook best dom, maar ik zit er wel echt mee. Ik heb
geen idee hoe ik op dat gedrag van haar moet reageren, iemand
tips?
alvast bedankt, xxxxx

Urg, vreselijk.
Heb/had ik ook, maar dan met klasgenootjes.
Geen tips.
Tenzij bitchie terug doen fzo:’)

Nare mensen zijn dat. Misschien dat als je een aardige baas hebt je het tegen hem kan zeggen?

ai vervelend zeg! ik herken het wel een beetje, ik werk ook pas net ergens en ik merk ook dat al mijn collega’s me als minder zien ofzo… En ik heb ook het idee dat ze over me roddelen ofzo. Maarja ik denk dan maar zo, het is mijn werk wat ik hier doe om geld te verdienen en verder hoef ik ook niks met hun te maken te hebben dus het zal mij een worst wezen wat ze over me zeggenn. En dan nog iets meestal is het als mense over je roddelen etc. zijn ze gewoon jaloers en in dit geval je collega omdat je nieuw bent en dus bang is dat jij haar plek in neemt ofzo. Trek je er zo min mogelijk van aan want buite je werk zul je vast wel andere vriendinen hebben dus waarom zou je je druk maken om zo’n stomme bitch van je werk die verder niks met je leven te maken heeft.
xx

Misschien met je baas erover praten en anders ook zo terug doen tegen haar.

Je moet sowieso niet zo terug gaan doen tegen haar. Ookal is ze vervelend, dit werkt alleen maar in jou nadeel. Praat erover met je baas. Zeg gewoon tegen hem/haar dat je diegene onder 4 ogen zou willen spreken en vertel op een normale, rustige manier wat je dwars zit. Ga niet alleen maar negatieve dingen zeggen. Hou je collega ‘te vriend’ is wat ik zeg, roddelen/gemeen doen of wat dan ook onthouden ze aaaaaaaaltijd.

misschien kun je dat tegen dat meisje zelf zeggen, waaorm ze de hele tijd zo ‘debiel’ doet?
en als ze niet ophoud… naar je baas?

succes!

Ooow heb ik ook bij een collega,
maar dan meer dat ze gewoon zon f*cking bitch is.
Maarja ben niet de enigste die vind dat zij een bitch is. Maar gewoon haar negeren en niks van haar aantrekken :wink:

Als ze zo blijft doen, gewoon vertellen dat ze zich misschien beter voelt omdat ze er langer werkt en zich dus ‘boven jouw niveau’ voelt, maar dat haar gedrag en arrogantie haar juist beneden jouw niveau plaatst. Jij blijft vriendelijk en bent daar om te leren, niet om een ander voor lul te zetten. Dat zij dat wel doet, is háár probleem en ze moet vooral zo doorgaan als ze wilt eindigen als een vriendloze trut. :stuck_out_tongue:

zoals de rest al zegt; ga met haar praten.
of doe gewoon extra vriendelijk en aardig tegen haar, trek je er niks van aan.

Doe beleefd en volwassen tegen haar. Zij is ouder en zou beter moeten weten, en niet zo kinderachtig moeten doen, maar dat doet ze dus wel. Dus als je een vraag hebt, vraag het gewoon. Als ze je dan negeert vraag je het nog een keer. Niet op een boze manier of zo, maar alsof je denkt dat ze het niet gehoord heeft. En als ze je uitlacht zeg je: heel fijn dat ik je aan het lachen heb gemaakt, maar kunnen we nu even professioneel blijven en verder gaan met ons werk?

gewoon tegen haar zeggen dat je het vervelend vind. en anders tegen je baas ofzo. weet ze ook hoe je vind wat je doet. je kan het wel blijven aanzien maar daar word je nou ookk niet echt gelukkig van.

Hoe oud is ze eigenlijk?

klinkt net als wat me tante heeft, een collega ging ook de baas over haar spelen, werd overspannen, maar bleef doorwerken. nu slaapt ze maar 2 uur per nacht & wordt ze misschien ontslagen (maar die collega ook…)
dus tja. haar belachelijk maken?

Je moet haar een keer goed op d’r nummer zetten.

Word vrienden met je andere collega’s, of doe iig aardig.
Als ze dan weer bitchy doet als je bijvoorbeeld wat vraagt en ze lacht je uit moet je gewoon zeggen ‘ojaa sorry mevrouw natuurlijk snap ik dat u me uitlacht. ik werk hier ook pas net en ik weet natuurlijk alles al’ en kijk d’r dan aan van rot op bitch xD

anders zou ik dr gewoon slaan.

Hoe oud is ze? Ze klinkt als 14 met haar gedrag. Toen ik nieuw was op mijn werk, had ik na een tijdje een gesprek met m’n baas over hoe alles ging. Als jij dat ook hebt, zou ik het gewoon vertellen over die collega. Dat is niet raar ofzo.
Als ze je weer uitlacht moet je gewoon iets zeggen als: “tja ik ben nieuw, kon jij wel alles toen jij hier net was?” Maar ga niet terug lopen bitchen, dat kan in je nadeel werken. En doe leuk tegen je andere collega’s, als je hen een tijdje kent krijg je misschien tussen neus en lippen door of zij dat meisje ook niet mogen. Want je hebt overal wel rotte appels er tussen zitten helaas.

een vriendin van mij had dat ook, maar die kon uiteindelijk op een andere afdeling werken. maar je moet gewoon zekerder overkomen. dus niet verlegen ofzo gaan doen als je iets vraagt. gewoon zeggen van dat is toch een normale vraag ofzo. ik hoop dat je er wat aan hebt!

ik heb ook een zo´n collega.
stom voorbeeld hoor, maar dan is het van ´heb je je pen wel bij? dat is nou al 1038472385x tegen je gezegd!
en ‘wil je even dit en dit doen’ terwijl ze zelf ook niks te doen heeft.
en ik kan het hebben als een manager of een crewtrainer dat tegen me zegt. maar als iemand net zo ‘hoog’ staat als ik vind ik dat gewoon onzin.

ik negeer haar altijd gewoon , ik heb niks met haar te maken.

Ik had dat ook tijdens mijn vakantiejob. En ik ben gewoon extreem vriendelijk gaan doen, en dat hielp. Na een tijdje deed ze normaal en zelfs ook vriendelijk.